سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال؛ ریسک یا فرصت؟!
سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به یکی از بحث‌های داغ بین سرمایه‌گذاران بازارهای مالی تبدیل شده است. همیشه این ترس برای افراد وجود دارد که آیا با ورود به این بازار فرصت مناسبی به دست آورده‌اند و یا سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها یک ریسک بزرگ است.

برای اینکه بتوانید در این بازار فعالیت داشته باشید می‌توانید از مشاور و کارشناس ارز دیجیتال کمک بگیرید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به فعالیت در این بازار جذاب و مهیج علاقه‌مند هستید، اما دچار سردرگمی شده‌اید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه با بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا شوید، بهتر است ابتدا با مفهوم ارز دیجیتال آشنا شوید. شاید عمر زیادی از ارزهای دیجیتال و ورود آن به زندگی مردم سراسر جهان نمی‌گذرد. اما در همین مدت اندک به صورت گسترده در زندگی ما انسان‌ها نفوذ کرده و شاهد هستید که افراد بسیاری به معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. ارزهای دیجیتال نوعی ارز هستند که به صورت الکترونیکی نگهداری و معامله می‌شوند. رمز ارزها نوعی پول دیجیتال هستند که بر پایه علم رمزنگاری ساخته شده‌اند. رمز ارزها بر پایه اینترنت معامله و خرید و فروش می‌شوند و مهم‌ترین ویژگی آن‌هاغیرمتمرکز بودن است. به این معنا که هیچ نهاد و دولتی بر آن نظارت ندارد و تمامی امور مربوط به نگهداری و خرید و فروش انتقال آن به عهده صاحبان آن است.

ارزهای دیجیتال بر مبنای بلاک چین کار می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی بلاک چین علاوه بر غیرمتمرکز بودن، تغییرناپذیر بودن و شفافیت آن است. انتقال رمز ارزها بی‌حد و مرز است. شما در هر زمان از شبانه‌روز که بخواهید به هر مقدار که بخواهید می‌توانید رمز ارزها را از یک کشور به کشور دیگر منتقل کنید.

نکات سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

اهمیت ارزهای دیجیتال و همچنین سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بر هیچ کس پوشیده نیست. افراد برای فعالیت در بازار رمز ارزها به هیچ نهاد مالی نیاز ندارند. مراحل اداری برای امور مالی و پولی زمان‌بر و هزینه‌بردار است و به زمان و مکان وابسته است. برای اینکه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید، نیازی به حضور فیزیکی شما نیست و هر جا که باشید از طریق یک آدرس مجازی می‌توانید پول الکترونیکی را با دیگران مبادله کنید.

نکات مهم سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

اگر بخواهیم مهمترین نکات در خصوص سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را بیان کنیم ۷ مورد به نظر می‌رسد:

  1. دانش خود را در حوزه ارزهای دیجیتال افزایش دهید

شما قصد فعالیت در هر بازار مالی که داشته باشید، حتماً باید بازار، کالا، کاربران و نحوه خرید و فروش کالا را بشناسید. درباره ارزهای دیجیتال، بلاک چین، گذشته و آینده آن‌ها و هر آنچه که به رمز ارزها مربوط است اطلاعات کسب کنید تا بتوانید بیشترین سودآوری را داشته باشید. برای این کار می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید و یا از کارشناس ارز دیجیتال کمک بگیرید.

  1. اطلاعات خود را در مورد انواع کیف پول افزایش دهید.

یکی از اولین اقدامات برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، انتخاب کیف پول است. تمامی فعالیت‌های مربوط به خرید و فروش رمز ارز و ذخیره آن با استفاده از کیف پول انجام می‌شود. در مورد انواع کیف اطلاع کسب کنید. امنیت، پشتیبانی از رمز ارزهای مختلف، رابط کاربری ساده و میزان دارایی‌های دیجیتال تمام نکاتی است که باید در انتخاب کیف پول به آن‌ها توجه کنید. همیشه برای ساخت اکانت از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید. چرا که اگر اطلاعات والت شما در دسترس دیگران قرار بگیرد و یا هک شود، تمامی دارایی شما به تاراج خواهد رفت.

  1. بر احساسات خود غلبه کنید.

بسیاری از افراد زمانی که بازار در حالت صعودی قرار دارد، هیجان‌زده شده و حرکات غیرحرفه‌ای از خود نشان می‌دهند. بازار ارزهای دیجیتال همچون هر بازار مالی دیگر پیوسته در حال تغییر است و نوسانات بالایی دارد. بهتر است از حالت صعودی و نزولی بازار نترسید و همیشه با برنامه‌ریزی برای خرید و فروش‌های خود قدم بردارید. همیشه روی استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید و معاملات خود را به صورت هیجانی و بی‌فکر انجام ندهید.

سرمایه گذاری در بیت کوین

  1. پس از کسب سود، سریع برای نقد کردن آن اقدام نکنید.

به سرعت سود حاصل از سرمایه‌گذاری از رمز ارزها را نقد نکنید. اول کمی صبر کنید تا از پایدار بودن سود خود مطمئن شوید و سپس آن را نقد کنید.

  1. رمز ارزهایی که حجم معاملاتی کمی دارند برای خرید و فروش انتخاب نکنید.

بالای ۱۵۰۰ رمز ارز در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال برای معامله وجود دارند و روز به روز نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. برای معامله همیشه به سراغ رمز ارزهایی بروید که حجم معاملاتی بالایی دارند و از سوی کاربران زیادی پذیرفته شده‌اند. این رمز ارزها جواب خود را پس داده‌اند و به راحتی می‌توانیدآن‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. برای انتخاب رمز ارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاریمی‌توانید از راهنمایی‌هایکارشناس ارز دیجیتال استفاده کنید.

  1. تمامی دارایی‌های خود را روی یک رمز ارز به خصوص سرمایه‌گذاری نکنید.

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تمامی سرمایه خود را روی یک رمز ارز هزینه نکنید. این کار یک ریسک بزرگ است و ممکن است با سقوط قیمت آن رمز ارز، تمامی سرمایه خود را از دست بدهید. داشتن یک سبد ارزی و داشتن انتخاب‌های متنوع می‌تواند به شما در سودآوری بیشتر از بازار ارزهای دیجیتال کمک کند.

  1. مبالغی را برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید که از دست دادن آن برایتان مهم نباشد.

واقعیت این است که بازار ارزهای دیجیتال بازار نوپایی است که هنوز به ثبات نرسیده است و با نوسانات بسیاری روبرو است. به همین خاطر بهتر است مبالغی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که نیازی به آن ندارید.

اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

برای شروع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالقدم‌های زیر را به ترتیب طی کنید:

  • انتخاب ارزهای دیجیتال:

رمز ارزهای زیادی در بازار خرید و فروش می‌شوند. بهتر است ابتدا به سراغ بیت کوین و اتریوم بروید. چرا که به راحتی می‌توانیدآن‌ها را به ارزهای دیگر تبدیل کنید.

  • انتخاب صرافی:

برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز به یک پلتفرم معتبر دارید. با توجه به میزان رضایت کاربران و مقدار کارمزد و اعتبار، بهترین صرافی را برای معاملات خود انتخاب کنید.

  • انتخاب کیف پول:

انواع کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود هستند که باید متناسب با میزان سرمایه و شرایط خود برای انتخاب یک کیف پول معتبر اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با زیر و بم سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا شدید. فعالیت در بازار رمز ارزها بیش از هر چیز به شناخت کامل از بازار و انواع ارزهای دیجیتال نیاز دارد و برای اینکه بتوانید در این بازار به سود مناسبی دست پیدا کنید، باید سنجیده و با دانش کامل وارد معاملات رمز ارزها شوید. برای شروع فعالیت در این بازار می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناس ارز دیجیتال استفاده کنید.

کد خبر 559185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.