۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
احیای میراث طبیعی شهر تنکابن

شهردار تنکابن از احیای میراث طبیعی این شهر خبر داد.

محمدابراهیم لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه روند کاشت درختان نارنج در سطح شهر تا رسیدن به شرایط مطلوب ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تداوم عملیات کاشت درختان نارنج در اقصی نقاط سطح شهر در راستای طرح احیای میراث طبیعی شهر تنکابن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح احیای میراث طبیعی شهر تنکابن با هدف کاشت درخت نارنج در اقصی‌نقاط سطح شهر انجام شده است، افزود: درخت نارنج به عنوان یکی از گونه‌های بومی ارزشمند و مقاوم در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، از طرفی مرکبات تنکابن به عنوان یک برند ملی سال‌ها است که در کشور شناخته شده اما به این نماد ملی کمتر پرداخته شده است.

شهردار تنکابن با بیان اینکه کاشت درخت نارنج می‌تواند به برندسازی شهری کمک کند، خاطرنشان کرد: بنا بر طرح احیای میراث طبیعی مقرر شد دو هزار نهال نارنج در تمام معابر و محلات شهر کاشته شود و مجموعه شهرداری تلاش دارد تا این اقدام بزرگ را با همراهی شهروندان به انجام برساند.

لاریجانی از اجرای مرحله دوم طرح درختکاری با عنوان شناسنامه‌دار کردن درختان سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: با شروع برنامه درختکاری در سطح شهر تا به امروز، ۷۰۰ اصله درخت نارنج در جای جای شهر کاشته شد و تا پایان اسفندماه هزار و ۱۰۰ اصله درخت دیگر کاشته می‌شود تا به عدد دو هزار اصله درختی که قول آن را داده بودیم، برسیم.

وی اضافه کرد: بعد از اتمام کاشت درخت نارنج در سطح شهر، اقدام بعدی ما شناسنامه‌دار کردن درختان نارنج است تا بتوانیم شرایط نگه‌داری مطلوب‌تری نسبت به گذشته مهیا کنیم.

کد خبر 559177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.