آغاز طرح ساماندهی فضای سالن آرامستان شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: اتمام و بهره‌برداری از سالن آرامستان زرین‌شهر با اعتباری بالغ بر حدود پنج میلیارد ریال درحال انجام است.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واحد متوفیات شهرداری زرین‌شهر با ارائه خدمات مختلف همچون حمل، تغسیل، تکفین و تدفین در آرامستان زرین‌شهر به‌عنوان یکی از مجهزترین آرامستان‌های استان اصفهان به شمار می‌آید و پرسنل خدوم فعال در این مکان، تلاش کرده‌اند تا با ارائه خدمات مورد نیاز همچون انجام دقیق امور شرعی متوفیان، زمینه‌ساز تسلی خاطر بازماندگان و ترحیم متوفیان باشند.

وی افزود: با شیوع ویروس منحوس کرونا نظارت کامل بر آئین خاکسپاری اموات و زیارت اهل قبور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور حداقلی بستگان به صورت محدود انجام گرفته تا کمترین آسیب متوجه شهروندان شود و از سوی دیگر، تسلی خاطر بازماندگان نیز فراهم شود.

شهردار زرین‌شهر از طرح ساماندهی فضای سالن آرامستان این شهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ازدحام جمعیت بازماندگان متوفیان در روزهای پایانی هفته و استفاده برخی از آنان از سیستم صوتی، صندلی و مداح برای برگزاری برخی از مناسک و آداب سوگواری چالش‌ها و نارضایتی‌های متعددی را برای دیگر شهروندان به همراه داشت.

وی با بیان اینکه وجود آلودگی صوتی در آرامستان زرین‌شهر سبب افزایش نارضایتی شهروندان شده است، ادامه داد: قطعاً به دلیل حضور قابل توجه شهروندان در روزهای پایانی هفته برای زیارت اهل قبور، برگزاری مراسم در محوطه و مکانی که فرد متوفی دفن شده است وجود ندارد؛ از این رو با توجه به اهمیت رعایت حقوق دیگر شهروندان، ساماندهی برگزاری مراسم سوگواری با اتمام و بهره‌برداری از سالن احداث شده در این مکان در دستور کار قرار گرفت.

اسماعیلی‌احمدی عنوان کرد: اتمام و بهره‌برداری از سالن آرامستان زرین‌شهر با اعتباری بالغ بر حدود پنج میلیارد ریال در حال انجام است تا علاوه بر کنترل آلودگی صوتی، خدمات متناسب با نیاز بازماندگان به آنان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آرامستان‌ها نقاطی پر تجمع هستند انتظار می‌رود شهروندان با شهرداری همکاری لازم را به‌عمل آورده تا ضمن تغییر رویه در برگزاری مراسم سوگواری علاوه بر جلوگیری از برخی آسیب‌ها شاهد برگزاری بهتر اینگونه مراسم و افزایش رضایت شهروندان باشیم.

کد خبر 559141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.