وحدت کهکشانی‌ها برای یک قهرمانی بی‌غم!

تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان برای چهارمین‌بار در کمال شایستگی و اقتدار بر بام قله فوتسال ایران ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ‌برتر فوتسال باشگاه‌های کشور بیست‌وسومین دوره‌اش را سپری می‌کند و درحالی که دو هفته به پایان رقابت‌های فصل جاری باقی‌مانده، تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان موفق شد با یک نمایش خارق‌العاده و در کمال شایستگی مقام قهرمانی را از آن خود سازد و در تاریخ ثبت کند.

اما گیتی‌پسندی‌ها برای رسیدن به این نقطه، خون دل زیادی خوردند و ماه‌ها انتظار کشیدند تا توانستند یک ستاره دیگر به آسمان درخشان فوتسال ایران و اصفهان اضافه کنند.

از آخرین قهرمانی قرمزهای اصیل فوتسال ایران، پنج سال می‌گذشت و در این پنج سال، گیتی‌پسند هر فصل با دلایل متفاوت و حتی اتفاقات عجیب دستش از رسیدن به جام کوتاه می‌ماند و جام را بر بالای سر رقیب سنتی‌اش، یعنی مس سونگون می‌دید.

آخرین قهرمانی!

گیتی‌پسند در هجدهمین دوره لیگ‌برتر یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ را با خلق رکوردهای جدید به‌دست آورد؛ تیمی که از هفته نخست تا هفته دهم تمام بازی‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشت و یازده هفته متوالی شکستی را متحمل نشد.
در آن لیگ، گیتی‌پسند با به‌راه انداختن زلزله‌ای به شدت ۱۰ ریشتر، در بیست و دو دیدار به ۱۷ پیروزی، سه تساوی و دو شکست رسید و پس از زدن ۹۸ گل با کسب ۳۷ امتیاز، تحت هدایت رضا لک و کاپیتانی محمد کشاورز فاتح فوتسال ایران شد.

بررسی پنج سال حسرت به هزار و یک دلیل!

پس از آن گیتی‌پسندی‌ها با واژه‌ای به نام شانس غریبه شدند و هر فصل به دلایلی جام را به مس سونگون واگذار می‌کردند، در لیگ نوزدهم، با علیرضا افضل و حسین شمس حتی به جایگاه دومی هم نرسیدند؛ سالی که مس سونگون دوران سلطه‌گری‌اش را آغاز کرد و با ۶۵ امتیاز و تنها یک شکست به‌ترتیب با شش و چهارده امتیاز اختلاف نسبت به تاسیسات‌دریایی و گیتی‌پسند به قهرمانی رسید.

در لیگ بیستم، گیتی‌پسند با رضا لک لیگ را به‌طرز حیرت‌آوری پشت سر گذاشت. سالی که پلی‌آف به فوتسال ایران اضافه شده بود و قرار بود قهرمان فوتسال ایران در یک فضای متفاوتی انتخاب شود؛ گیتی‌پسند از ۲۶ دیدار توانست ۶۷ امتیاز کسب کند و به‌همراه مقاومت البرز – مس سونگون‌ورزقان – شهروند ساری- فرش‌آرا مشهد – محمدسیما قم – ملی‌حفاری اهواز و سن‌ایچ ساوه به دور دوم و حذفی مسابقات صعود کرد. اما در دور حذفی پس از دوازده‌تایی دادن مقاومت و پیروزی مقابل ملی‌حفاری، در فینال بازی برگشت به یک تساوی بدون گل رسید و بازی برگشت را پنج بر سه به مس سونگون واگذار کرد تا حکم قهرمانی سونگونی‌ها امضا شود و صدرنشین لیگ در پایان دستش به جام نرسد.

لیگ بیست‌ویکم، پس از اینکه گیتی‌پسند با عنوان دومی در لیگ به پلی‌آف رفت، با شکست دادن محمدسیما و سن‌ایچ در دو مرحله، باز هم در الکلاسیکوی فوتسال به تور مس سونگون خورد و تیم گیتی‌پسند با هدایت حمید بی‌غم، پس از یک شکست چهار بر سه در خانه، بازی برگشت را با مس سونگون به تساوی سه بر سه رساند اما باز هم شکست خورد؛ این بار ضربات پنالتی مُهری بود که به پای هتریک قهرمانی مس سونگون ثبت شد.

وحدت کهکشانی‌ها برای یک قهرمانیِ بی‌غم!

فصل گذشته نیز شاهد یکی از پرهیاهوترین لیگ‌های فوتسال بودیم. سونگونی‌ها در باد هتریک نخوابیدند و به‌دنبال چهارمین قهرمانی متوالی‌شان بودند، در یک طرف مس سونگون با کادر فنی اصفهانی‌اش که در رأس آن علی افضل و احمد باغبان‌باشی بودند قرار داشت و در سمت دیگر، گیتی‌پسندی که با ملی‌پوشانش و سپردن صندلی سرمربیگری به نام بزرگ وحید شمسایی در اندیشه قهرمانی تلاش می‌کرد. دوره‌ای که سازمان‌لیگ، نه‌تنها پلی‌آف بلکه گروه‌بندی را نیز به قوانین اضافه کرد و هفت تیم در دو گروه دسته‌بندی شدند؛ گیتی‌پسندی‌ها با ۲۷ امتیاز از گروه نخست صعود کردند و مس سونگون هم با ۲۶ امتیاز از گروه دوم راهی نیمه‌نهایی شد؛ اما باز هم پلی‌آف بلای‌جان گیتی‌پسندی‌ها شد و در بین شش تیم پایانی باز هم مس سونگون بود که جام را بالای سر برد تا حسرت گیتی‌پسند برای قهرمانی ادامه‌دار باشد.

درس امسال؛ خونسرد و منطقی به قهرمانی برسید!

در این فصل اما گیتی‌پسندی‌ها که همیشه به‌دنبال تقویت و پیشرفت تیمشان بوده‌اند تا در فوتسال ایران خوش بدرخشند؛ برای هدایت تیمشان به سراغ محمد کشاورز اسطوره گیتی‌پسند و ایران رفتند. محمد کشاورز در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تصمیم گرفت که وارد دنیای مربیگری شود اما به‌عنوان مربی - بازیکن در تیم تازه صعود کرده راگا حضور پیدا کرد و در آن فصل با یک نمایش منطقی و قابل‌قبول، یک فصل خوب را برای راگا رقم زد.

فصلی که تمام تیم‌ها با جذب ستاره‌های مختلف، لیگ را از دو قطبی‌بودن درآوردند و نه‌تنها گیتی‌پسند و مس سونگون، بلکه کراپ الوند، سن‌ایچ ساوه و مقاومت در حد یک مدعی ظاهر شدند و باشگاه سپاهان نیز وارد عرصه تیم‌داری در فوتسال شد.
نکته حائز اهمیت این‌جاست که سازمان لیگ پس از چند فصل قانون پلی‌آف را برداشت و مجدداً فوتسال ایران به حالت عادی خودش بازگشت.

یک‌جین ستاره با لقبی که برازنده آنان است

گیتی‌پسند همان شاکله و مهره‌های ملی‌پوش و نامدارش را حفظ کرد؛ هرچند انتخاب کشاورز به‌عنوان فرد نخست تیم پر ریسک محسوب می‌شد اما هیئت‌مدیره گیتی‌پسند با این تصمیم نشان دادند برای قهرمانی به‌هر دری نمی‌زنند و پس از تغییرات پرشمار در نیمکت سرمربیگری، به‌دنبال ثبات و آرامش در تیم هستند تا مجدداً اقتدارشان را به رخ جامعه فوتسال بکشند.

نماینده شایسته فوتسال اصفهان که با ستاره‌هایش از جمله سپهر محمدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، محمدرضا سنگ‌سفیدی، سعید احمد عباسی، فرهاد توکلی، علیرضا وفایی، طاها مرتضوی، میثم برمشوری، میثم خیام، مهدی کریمی و بازیکنان جوان و آینده‌داری مانند مسعود یوسف، مهدی مهدی‌خانی، فرید نادری، امیرحسین رسولی، بهزاد رسولی و سینا اسفندیاری لقب کهکشانی را به‌خود اختصاص داده بود، لیگ را مقتدرانه آغاز کرد و از همان هفته سوم به صدر جدول تکیه زد.

وحدت کهکشانی‌ها برای یک قهرمانیِ بی‌غم!

نوبتی هم باشد نوبت کهکشانی‌ها است

امسال با وجود حضور چند تیم مدعی در لیگ‌برتر، دیگر نوبت گیتی‌پسند بود که به حقش برسد و به پنج سال ناکامی خاتمه دهد. محمد کشاورز که برای نخستین‌بار فقط در کنار زمین حضور داشت و تمرکزش روی مسائل فنی تیمش بود، گیتی‌پسند را به یک تیم بی‌رحم و ترسناک تبدیل کرد؛ آن‌هم با همان بازیکنانی که فصل قبل هم در تیم بودند اما به جام نرسیدند.

تیم تحت هدایت کشاورز، خونسرد به راهش ادامه داد و موفق شد در کمال شایستگی به اصالت واقعی‌اش بازگردد. آنان در این فصل، الکلاسیکوی فوتسال ایران را هم پس از جار و جنجال‌های بیرون از زمین حریف، در زمین از مس سونگون بردند و نشان دادند این تو بمیری‌ها دیگر از آن تو بمیری‌ها نیست.
۲۰ پیروزی، یک تساوی و سه شکست باعث شد تا تیم با شخصیت گیتی‌پسند در فصلی که ۱۲۲ گل تا هفته بیست و سوم زد مانند تانک از روی تمام تیم‌ها رد شود و دو هفته زودتر تا پایان فصل، قهرمانی‌اش در بیست‌وسومین دوره لیگ‌برتر فوتسال ایران را قطعی کند.

باشگاه گیتی‌پسند یک‌بار دیگر در تمام این سال‌ها با این قهرمانی قاطعانه، نشان داد که یدک‌کش اعتبار ورزش اصفهان است و در شرایطی که تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در فوتبال روزبه‌روز بدتر می‌شوند با برنامه‌ریزی‌های حساب‌شده و منطقی، جان فوتبال و فوتسال اصفهان را از مرگ تدریجی نجات دهند.

جنتلمن فوتسال؛ حلقه گم‌شده قهرمانی گیتی‌پسند

میان دو قهرمانی گیتی‌پسند در لیگ‌برتر در سال ۱۳۹۵ و ۱۴۰۰، یک نام مشترک وجود دارد که به زیبایی می‌درخشد و آن محمد کشاورز است. کشاورز در آخرین قهرمانی گیتی‌پسند در لیگ‌برتر، کاپیتان این تیم بود و پس از گذشت پنج سال این بار در کسوت سرمربیگری دوباره با گیتی‌پسند غوغا کرد و به قهرمانی رسید. کاری که پیش از او مربیان بزرگ و نامدار نتوانستند انجام دهند ولی او نشان داد که گیتی‌پسند همیشه لایق قهرمانی بوده و صرفاً با مربیان پر آوازه نمی‌توان قهرمان شد بلکه با آرامش و خونسردی و ایجاد حلقه اتحاد و رفاقت در تیم، می‌توان به این دستاورد رسید. حالا می‌توان به‌راحتی به او لقب «جنتلمن فوتسال ایران» را داد. شخصی که از سوی کانون مربیان فوتسال ایران، در این فصل دو بار به‌عنوان برترین مربی ماه انتخاب شد و با اعلام حسین شمس نماینده کانون مربیان، عنوان مربی برتر سال فوتسال ایران نیز به کشاورز رسید.

وحدت کهکشانی‌ها برای یک قهرمانیِ بی‌غم!

دود از کنده بلند می‌شود؛ چه می‌کند این احمدعباسی!

در این تیم البته نام‌های دیگری بودند که مانند همیشه درخشیدند؛ سپهر محمدی در درون دروازه یک دیوار محکم و فولادی بود که با نمایش‌های درخشانش سهم زیادی در موفقیت گیتی‌پسند داشت. علی‌اصغر حسن‌زاده که سال‌هاست هم بازوبند تیم‌ملی را می‌بندد و هم کاپیتان گیتی‌پسند است؛ یک بازیکن خستگی‌ناپذیر که بدون‌شک حضورش در کنار کشاورز به قهرمانی گیتی‌پسند کمک بسیاری کرد. نام‌های دیگر از جمله فرهاد توکلی، محمدرضا سنگ‌سفیدی و حتی پدیده‌ای به‌نام مهدی کریمی که خواب و خوراک برای حریفان نگذاشتند و در پایان آقای‌گل کهکشانی‌ها، سعید احمدعباسی یا همان ماشین‌گلزنی لیگ‌برتر که هیچ تیمی را از گل‌های استثنایی‌اش بی‌نصیب نگذاشت و پس از کسب عنوان آقای‌گلی در فصل گذشته با ۲۶ گل، امسال تا هفته بیست و سوم ۳۹ گل به‌ثبت رسانده و می‌توان گفت پس از دبل‌کردن در آقای‌گلی، بالاخره همراه گیتی‌پسند به قهرمانی هم می‌رسد.

سلام آسیا!

گیتی‌پسند پس از پنج سال بدون هیچ حرف و حدیثی، لیگ را در سیطره خودش درآورد. کهکشانی‌های ایران با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا و بعد از وقفه دو ساله به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، با از سرگیری رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، نماینده ایران در قاره‌کهن خواهند بود. تورنمنتی که از اواسط مردادماه آغاز خواهد شد و به‌نظر می‌رسد کشور امارات میزبانی این دوره را برعهده خواهد داشت. باید مشتاقانه منتظر بمانیم تا گیتی‌پسند به آسیا برود و با فتح دومین قهرمانی‌اش در آسیا، مانند قبل، بر آسمان فوتسال آسیا طلوع کنند.

گزارش از: علی کریمی_خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 559126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.