۹۰درصد معابر شهر آسفالت بسیار نامطلوبی دارد

شهردار شهر بن گفت: ۹۰درصد معابر این شهر از نظر آسفالت، وضعیت بسیار نامطلوبی دارد.

قاسم صدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه اصلی شهرداری در سال ۱۴۰۱ تملک مجموعه «گرداب بن» است تا این مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی که حدود ۵۰ هکتار بوده و اکنون در تملک راه و شهرسازی است، به شهرداری واگذار شود.

وی افزود: در صورت تملک این مجموعه، یک نقشه جامع گردشگری در آن اجرا خواهد شد و از نظر قانونی مشکلی در زمینه هزینه وجود نخواهد داشت تا در نهایت درآمدی پایدار برای شهرداری و یک فضای گردشگری مطلوب برای شهروندان ایجاد شود.

شهردار شهر بن خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد معابر شهر بن از نظر آسفالت وضعیت بسیار نامطلوبی دارند که بهسازی معابر و لکه‌گیری آسفالت انجام می‌شود، در این راستا سالانه مقداری قیر از سوی سازمان شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند؛ سال ۱۴۰۰، ۱۶۱ تن قیر به شهرداری بن تخصیص داده شد.

صدری تاکید کرد: ساماندهی تمام پارک‌های شهر، درختکاری و تجهیز آن با وسایل بازی، سنگ‌فرش، چمن مصنوعی، فضای سبز و اختصاص یک پارک به بانوان از اهم برنامه‌ها است.

وی تاکید کرد: کمک به صدور پروانه ساخت در طرح اقدام ملی مسکن، انتقال صنایع نیمه مزاحم از سطح شهر به مجتمع فناوران که ۱۳۰ پلاک در آن برای افراد در نظر گرفته شده اما تاکنون استقبال خوبی از آن نشده است نیز پیگیری خواهد شد.

شهردار شهر بن تصریح کرد: شهرداری ساماندهی آرامستان با قطعه‌بندی، آسفالت معابر، بهسازی ساختمان غسالخانه، درختکاری در شهر، ایجاد پارک جنگلی، ساماندهی سازه یادمان شهدای گمنام شهر و بهسازی اطراف آن، ساماندهی مسیل شهر بن که از سطح شهر عبور می‌کند و دارای عرض هشت و ارتفاع شش متر است را در برنامه‌های کاری خود دارد.

صدری ادامه داد: مسیل شهر بن بسیار خطرناک است، به نحوی که طی سال‌های گذشته دو مورد فوتی داشته و باید حصارکشی شود.

وی گفت: ساماندهی بافت فرسوده شهر با خاکبرداری واحدهای مسکونی و امتداد خیابان امام حسین (ع) نیز مدنظر است.

کد خبر 559125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.