اقدام بی‌سابقه فرودگاه کپنهاگ در نصب  ۱۰۰۰ شارژر خودروی برقی

فرودگاه کپنهاگ (CPH) اعلام کرد که قراردادی را با گروه انرژی Jutland EWII برای کمک به تسریع "انتقال سبز" خود امضا کرده است؛ در واقع، این دو سازمان برای نصب ۱۳۵۰ ایستگاه جدید شارژ خودورهای برقی در فرودگاه پایتخت طی ۱۰ سال آینده به توافق رسیده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این فرودگاه نصب ایستگاه‌های شارژ را در سال جاری آغاز کرده است و بر اساس طرح مورد نظر، ۱۹۵ نقطه شارژ در مکان‌های مختلف اضافه خواهد شد که به نفع کارکنان، مسافران و تاکسی‌ها خواهد بود و این فرودگاه را به بزرگ‌ترین ایستگاه شارژ دانمارک تبدیل می‌کند. CPH در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که به طور متوسط، رفت‌وآمد روزانه ۸۳ هزار مسافر را در یک سال ثبت کرده است که اکثر آن‌ها از ۱۴ هزار جای پارک فرودگاه و ایستگاه‌های شارژ موجود استفاده کرده‌اند.

اقدام بی‌سابقه فرودگاه کپنهاگ در نصب  ۱۰۰۰ شارژر خودروی برقی

با این تعداد زیاد مسافر، فرودگاه نیاز به تقویت زیرساخت شارژ خود را تشخیص داده است. پیتر کروگسگارد، مدیر بازرگانی CPH درباره توافق با EWII گفته است: «فرودگاه کپنهاگ، توسعه پایدار را در اولویت قرار می‌دهد. ما در حال حاضر در حال توسعه پایدار فرودگاه با پروژه ALIGHT اتحادیه اروپا هستیم و با نصب چندین نقطه شارژ جدید، نه‌تنها نیازهای مسافران و کارکنان CPH را برآورده خواهیم کرد، بلکه از کل سهم وسایل نقلیه فرودگاه که تقریباً ۴۰ درصد آن‌ها از برق استفاده می‌کنند، نیز پشتیبانی خواهیم کرد.»

مدیر عامل گروه EWII نیز در مورد اهداف CPH گفت: "فرودگاه کپنهاگ در حال برداشتن یک گام مهم و مقتدر با ایجاد یک زیرساخت شارژ خوب و توسعه‌یافته است که مهمانان را به رانندگی سبز دعوت می‌کند و بر جاه طلبی فرودگاه برای انتقال سبز تأکید می‌کند."

اقدام بی‌سابقه فرودگاه کپنهاگ در نصب  ۱۰۰۰ شارژر خودروی برقی

کد خبر 559120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.