آبراموویچ تصمیم به فروش چلسی گرفت!

رومن آبراموویچ، مالک روس چلسی سرانجام به صورت رسمی اعلام کرد سهام باشگاه چلسی را به صورت کامل می‌فروشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رومن آبراموویچ تأیید کرد که پس از ۱۹ سال مالکیت چلسی را می‌فروشد. میلیاردر روسی این هفته به دلیل حواشی هفته گذشته تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته است. گفته می‌شود که آبراموویچ قیمت درخواستی را ۲.۶ میلیارد پوند (۳.۵ میلیارد دلار) تعیین کرده و از همه طرف‌های علاقه‌مند خواسته است تا روز جمعه پیشنهاد خود را ارائه بدهند.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این باشگاه در چهارشنبه یازدهم اسفندماه منتشر شد، آمده است: «می‌خواهم به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها در چند روز گذشته در رابطه با مالکیت من بر باشگاه چلسی بپردازم. همان‌طورکه قبلاً گفته‌ام، همیشه تصمیمات را در راستای منافع باشگاه گرفته‌ام. بنابراین در شرایط فعلی، تصمیم به فروش چلسی گرفته‌ام؛ زیرا معتقدم این به نفع باشگاه، هواداران، کارمندان و حامیان مالی و شرکای باشگاه است. فروش باشگاه به سرعت انجام نخواهد شد، اما روند قانونی را دنبال خواهد کرد. من تقاضای بازپرداخت وام نخواهم کرد.»

«مالکیت آبی‌ها هرگز برای تجارت یا پول نبود، بلکه درباره علاقه خالص به فوتبال و باشگاه بود. علاوه بر این، من به تیم خود دستور داده‌ام که یک بنیاد خیریه راه‌اندازی کنند که تمام درآمد خالص حاصل از فروش، اهدا شود. این بنیاد به نفع همه قربانیان جنگ در اوکراین خواهد بود. این شامل تأمین بودجه حیاتی برای نیازهای فوری قربانیان و حمایت از کار طولانی‌مدت برای بهبودی اوضاع است.»

«لطفاً بدانید که این تصمیم فوق‌العاده دشواری بوده و جدایی از باشگاه به این شکل برای من دردسرساز است. با این حال معتقدم که این به نفع باشگاه است. امیدوارم بتوانم برای آخرین‌بار از استمفورد بریج بازدید و حضوری با همه شما خداحافظی کنم. این یک افتخار برای من بوده که بخشی از باشگاه چلسی باشم. به همه دستاوردهای مشترکمان افتخار می‌کنم. باشگاه فوتبال چلسی و حامیانش همیشه در قلب من خواهند بود.»

چرا آبراموویچ چلسی را می‌فروشد؟

گزارش شده است که آبراموویچ به دلیل ترس از اینکه ممکن است توسط دولت بریتانیا به دلیل روابطش با پوتین تحریم شود، به دنبال فروش باشگاه است. کسانی که روابط نزدیک با پوتین دارند، پس از حمله روسیه به اوکراین در هفته گذشته، مورد هدف دولت‌ها قرار گرفته‌اند. آبراموویچ ارتباط خود را با رئیس‌جمهور انکار کرده است و انجام هرگونه اشتباهی را انکار می‌کند، اما گفته شده که او درحال آماده‌سازی خود برای خروج کامل از اقتصاد بریتانیا است. کریس برایانت، نماینده حزب کارگر می‌گوید که آبراموویچ چلسی را می‌فروشد؛ زیرا از تحریم‌های دولت بریتانیا «وحشت» دارد.

چه کسی می‌تواند چلسی را بخرد؟

تاد بوهلی، مالک نسبی لس‌آنجلس داجرز، پشت کنسرسیومی با میلیاردر سوئیسی «هانسیورگ وس» است که می‌تواند باشگاه را خریداری کند. کمپانی «وس» روز سه‌شنبه گفت که به آن‌ها پیشنهاد شده است که چلسی را بخرند، اما سران این کمپانی گفته‌اند که این معامله برای آن‌ها بسیار گران است که به تنهایی و بدون شریک چلسی را بخرند. گفته می‌شود که طرف‌های دیگری نیز علاقه‌مند هستند و کانر مک‌گرگور، ستاره سابق UFC گفته است که می‌خواهد برای خرید باشگاه «تلاش» کند.

کد خبر 559112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.