‌باغ فدک اصفهان به روی مسافران نوروزی باز می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: نوروز امسال اولویت اقامت موقت گردشگران در این کلان‌شهر به ترتیب، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، مدارس آموزش و پرورش و غیرانتفاعی، منازل استیجاری و خوابگاه‌های دانشجویی، کمپ گردشگری باغ فدک به عنوان تنها مرکز اقامت موقت در فضای روباز و سایر کمپ‌های اضطراری خواهد بود.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان برای سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان و صدور حکم شهردار اصفهان به عنوان عضو دائمی ستاد اجرایی خدمات سفر استان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در سمت جانشین رئیس و مدیر طرح ساماندهی ناژوان در سمت دبیر اجرایی این ستاد با حفظ پست سازمانی تعیین و منصوب شدند.

وی در رابطه با کمیته‌های ده‌گانه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، ادامه داد: کمیته‌های امنیت و حراست، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و سخنگوی ستاد، اداری و سرمایه انسانی، اسکان و انصاف، فرهنگی، تفریحی و گردشگری، امور عمومی، پشتیبانی و تدارکات، حمل‌ونقل و ترافیک، قضائی و انتظامی و ایمنی و حوادث ۱۰ کمیته این ستاد است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: امسال در صورت موفقیت کمیته اطلاع‌رسانی ستاد، هیچ‌گونه چاپ نقشه‌ای انجام نخواهد شد و نمایش اجرایی از اطلاع‌رسانی هوشمند و الکترونیکی در شهر اصفهان به صورت جامع انجام خواهد شد.

وی در رابطه با کمیته اسکان و اصناف، اضافه کرد: اولویت اقامت موقت گردشگران در شهر اصفهان به ترتیب، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، مدارس آموزش و پرورش و غیرانتفاعی، منازل استیجاری شهروندان و خوابگاه‌های دانشجویی، مجموعه فرهنگی تفریحی گردشگری و کمپ گردشگری باغ فدک به عنوان تنها مرکز اقامت موقت در فضای روباز و سایر کمپ‌های اضطراری و مراکز ورزشی به عنوان مراکز اقامت موقت تجمعی در شرایط اضطرار خواهد بود.

بقایی در خصوص کمیته اداری و سرمایه انسانی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، تصریح کرد: وظیفه چیدمان مناسب سرمایه انسانی بر اساس ساختار ستاد با رویکرد شایسته‌گزینی، توانمندی، تجربه، تعهد و چابک‌سازی بر عهده این کمیته خواهد بود.

وی با بیان این‌که کمیته قضائی و انتظامی برای ایجاد نظم شهری با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و توان علمی و اجرایی اقدام خواهد کرد، ادامه داد: منطقه هفت ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان باید برای جمع‌بندی اولیه تعرفه‌بهای خدمات و ارائه جهت سیر مراحل بعدی تصویب، دریافت مجوزهای لازم، اجرا و تاکید بر ایجاد و ارائه خدمات با رعایت حد اعلای کمی و کیفی در مجموعه فرهنگی، تفریحی، گردشگری و کمپ گردشگری شمال شهر اصفهان "باغ فدک" اقدام کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در رابطه با مسئولیت‌های تخصصی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این ستاد هفت مسئولیت تخصصی دارد که از جمله آنها می‌توان به زیباسازی و فضاسازی شهری، نگهداری و تعمیرات تجهیزات و تأسیسات شهری، هوشمندسازی و خدمات الکترونیک، مطالعات، پژوهش و نظرسنجی، خدمات موتوری، هماهنگی امور اجرایی و امور اجرایی خدمات شهری اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان با عنوان مسئول منطقه یک تا ۱۵ ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان و مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان به عنوان مسئول هماهنگی امور گردشگری ناژوان ستاد انتخاب شدند.

بقایی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۸ و قبل از همه‌گیری کرونا، ستاد خدمات سفر شهر اصفهان فعالیت خود را در چهار مرحله فرایندی شامل برنامه‌ریزی و هماهنگی از ابتدای آبان‌ماه، آماده‌سازی از اواسط بهمن‌ماه تا بیست‌وپنجم اسفندماه، عملیات اجرایی و ارائه خدمات از اواخر اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز و جمع‌بندی و تصمیم‌سازی برای ادامه فعالیت در مناسبت‌های ویژه و تعطیلات تابستانی که تا پایان شهریورماه هر سال ادامه دارد و سپس با شروع فصل آغاز به‌کار مدارس و آماده‌سازی شهر برای این فعالیت بلافاصله همین مراحل برای سال بعد از آن در دستور کار قرار می‌گرفته، آغاز می‌کرده است.

وی افزود: در سال جاری پس از حدود سه سال که ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان فعالیتی نداشته است و با توجه به تأخیر در تصمیم شروع به‌کار بنا به شرایط کرونایی و فرصت کم و حجم فعالیت مدنظر در این مدت، امیدواریم با وقت‌گذاری، تجربه و فعالیت کمی و کیفی فشرده مسئولان کمیته‌ها و ستادهای اجرایی در شهر اصفهان، این ستاد وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

کد خبر 559093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.