لزوم پاسخگویی مسئولان بابت عدم ترخیص سرم‌های امحا شده

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تعدادی سرم‌ در سال ۹۶ وارد شده بود که گمرک به دلیل گذشتن دوسوم از تاریخ انقضا این محموله را ترخیص نکرد.

به گزارش ایمنا، بهرام دارایی با اشاره به اینکه شرکت داروسازی «شیرازسرم» در سال ۹۶ یک محموله دارو وارد کرده بود، اظهار کرد: زمانی که این محموله وارد گمرک می‌شود، معاون وقت سازمان غذا و دارو به ریاست وقت سازمان گمرک کشور در تاریخ ۹۷/۹/۱۹ نامه می‌زنند که به علت کمبود و نیاز بیمارستان‌ها این محموله ترخیص شود.

دارایی افزود: گمرک در جواب نامه رئیس اسبق سازمان غذا و دارو با توجیه اینکه دو سوم یا ۶۵ درصد تاریخ انقضا این سرم‌ها گذشته است با ترخیص محموله موافقت نمی‌کند، بنابراین در مورد این موضوع مسئولان وقت گمرک باید پاسخگو باشند، چراکه علی رغم اینکه سازمان غذا و دارو متولی بوده و درخواست ترخیص کرده، این محموله آزاد نشده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با رد این مساله که محموله دیگری از سرم‌ها شامل ۲۸۰ تن سرم دیالیزی نیز در گمرک باقی مانده باشد، گفت: اگر سرمی وارد شود، بدون اینکه در گمرک بماند ترخیص می‌شود و روزی حداقل پانصد هزار عدد سرم نیز در داخل کشور تولید می‌شود. بنابراین این گفته‌ها پایه و اساس ندارد.

منبع: مهر
کد خبر 559069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.