بهسازی معابر و ترمیم آسفالت در منطقه ۶ کرج

مدیر منطقه شش شهرداری کرج گفت: نیاز معابر منطقه شش به لکه‌گیری بسیار گسترده است، بنابراین در طرح استقبال از بهار، تمرکز روی ترمیم آسفالت و لکه‌گیری معابر منطقه است.

منوچهر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح استقبال از بهار در منطقه شش شهرداری کرج، اظهار کرد: در اجرای طرح استقبال از بهار، با توجه به نیاز منطقه و مطالبه شهروندان، تمرکز بر مرمت آسفالت معابر است؛ در حال حاضر دو پیمانکار عملیات لکه‌گیری سطح معابر را انجام می‌دهند تا بتوانیم در این ایام با شتاب بیشتری وضعیت معابر را بهبود ببخشیم.

وی با بیان این‌که نیاز معابر منطقه شش شهرداری به لکه‌گیری آسفالت بسیار گسترده است، تصریح کرد: در شهر کرج به صورت کلی به لکه‌گیری و آسفالت بسیار نیاز داریم که علت آن به ایرادات در اجرای عملیات احداث اولیه و زیرسازی خیابان‌ها مربوط می‌شود.

مدیر منطقه شش شهرداری کرج خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۱ با توجه به نیاز معابر در این منطقه به نسبت دیگر مناطق اعتبار مربوط به تراش و روکش آسفالت منطقه عدد قابل توجهی است و افزایش خوبی داشته است که امیدواریم بتوانیم با اجرای آن شرایط بهتری برای تردد شهروندان و افزایش رضایت‌مندی آنها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در راستای طرح استقبال از بهار و به منظور زیباسازی معابر، کاشت گل‌های فصلی در حاشیه معابر و پارک‌ها، کاشت نهال، خط‌کشی معابر و بلوک‌های عابر پیاده، شست‌وشوی تابلوها و تنظیف جداره‌های شهری در حال انجام است، همچنین با توجه به سنت هرساله خانه‌تکانی توسط شهروندان، یک اکیپ سیار از پانزدهم اسفندماه تا پایان سال، وظیفه جمع‌آوری و انتقال اثاثیه اضافی از معابر را بر عهده دارد و حمل نخاله‌های سطح شهر نیز در حال انجام است.

غفاری در خصوص گلایه شهروندان از انجام نشدن آسفالت خیابان قلم، گفت: برای آسفالت خیابان قلم تأمین اعتبار شده و پیمانکار آن تعیین شده است، اما با توجه به شرایط آب و هوایی در ۴۵ روز گذشته، امکان اجرای عملیات وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزها هوا مناسب است، اما ترافیک سنگین روزانه مانع اجرای عملیات آسفالت می‌شود و شب‌ها نیز دمای هوا به بالای ۱۰ درجه نمی‌رسد، به محض مساعد شدن شرایط آب و هوا، تراش و روکش خیابان قلم انجام می‌شود.

مدیر منطقه شش شهرداری کرج همچنین در خصوص علت تأخیر چندماهه در اتمام پروژه بلوار شهید باهنر، ضمن عذرخواهی از شهروندان برای طولانی شدن پروژه، تصریح کرد: در این معبر کلکتور آب‌های سطحی انجام می‌شود که مدیریت آن به حوزه ستادی مربوط می‌شود؛ این پروژه باید تا پایان امسال به اتمام می‌رسید، اما مشکلاتی برای پیمانکار ایجاد شده است و نتوانسته کار را به اتمام برساند.

وی گفت: فعلاً از حوزه ستادی معاونت عمرانی شهرداری کرج درخواست کردیم با توجه به ایام پایانی سال و ایجاد ترافیک شدید در منطقه، کار متوقف و به بعد از ایام نوروز موکول شود، تنها در قسمتی که لوله‌گذاری انجام شده است، در روزهای پیش‌رو آسفالت‌ریزی انجام می‌شود.

غفاری با بیان این‌که برای نصب سطل مکانیزه زباله در منطقه مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: به تعداد کافی سطل مکانیزه در منطقه موجود است، اما در هر جایی می‌خواهیم آن‌ها را نصب کنیم، شهروندان اجازه نصب در سطح شهر را نمی‌دهند.

کد خبر 559039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.