جریمه یک‌میلیون تومانی نوروز در انتظار کدام خودروها است؟

جانشین پلیس راهور ناجا، شرایط سفر نوروزی را با خودروی شخصی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تنها ۱۸ روز تا نوروز سال ۱۴۰۱ باقی‌مانده است. اگر چه هنوز شرایط کرونایی بر کشور حاکم است و هر روز تعدادی از هم‌وطنان به این بیماری مبتلا می‌شوند و تعداد محدودی نیز جان می‌سپارند، اما با توجه به واکسیناسیون سراسری کرونا، برنامه سفرهای نوروزی مثل سال گذشته دارای محدودیت نیست و تردد به شهرهای قرمز کرونایی هم در صورت تزریق واکسن کرونا منعی ندارد.

مسافرت آسان برای کسانی که سه دوز واکسن زده‌اند

سردار سیدتیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا درخصوص چگونگی سفرهای نوروزی اظهار کرد: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند برای سفر به دیگر شهرها در نوروز هیچ محدودیتی ندارند؛ حتی اگر شهرها در شرایط قرمز کرونایی باشند.

وی افزود: براساس همین مصوبه افرادی‌که سه دوز واکسن را تزریق نکرده باشند با محدودیت تردد مواجه هستند.

جریمه یک میلیون تومانی برای مسافرانی که سه دوز واکسن نزده‌اند

جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به این پرسش که آیا باید پلاک خودروی شخصی برای سفر نوروزی در سامانه‌ای ثبت شود یا نه، گفت: افرادی که دوزهای واکسن کرونا را تزریق کرده و می‌خواهند برای نوروز عازم شهرهای دیگر شوند، نیازی نیست مشخصات خود یا پلاک خودروی شخصی را در سامانه‌ای ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوربین‌های هوشمند جاده‌ای شماره پلاک خودروها را ثبت می‌کنند و اگر مالک خودرو سه دوز واکسن را تزریق نکرده باشد، تردد و سفرش غیرمجاز تلقی می‌شود و روزانه یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

ملاک محدودیت سفرهای نوروزی ثبت پلاک خودرو است

به گزارش ایمنا، حسین قاسمی دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد کرونا به تازگی گفته است: براساس آمارها به طور میانگین درمجموع ۸۵ درصد از جمعیت هدف در کشورمان دوز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. همچنین این آمار شامل ۹۱ درصد تزریق دوز اول و حدود ۸۵ درصد تزریق دوز دوم است و افرادی هم که نوبت تزریق دوز سوم آنان رسیده باشد، باید واکسن خود را تزریق کنند.

وی افزود: ملاک ما درباره محدودیت سفر پلاک خودرو است و با سرنشینان خودرو کاری نداریم. یعنی اگر فردی که پلاک خودرو به نامش ثبت شده است، دوز دوم یا سوم واکسن خود را تزریق نکرده باشد و تردد آن از سوی دوربین‌ها احصا شود به ازای هر ۲۴ ساعت تردد یک میلیون تومان جریمه برای پلاکی که به نام آن کد ملی صادر شده در نظر گرفته می‌شود.

جریمه شدن خودروهای دارای صاحب واکسینه نشده

وی با بیان اینکه طبق آمارهای ما حدود شش تا هشت میلیون نفر در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند، افزود: البته بخشی از این آمار مربوط به حوزه کودکان و دانش‌آموزان است، اما برآوردهای ما نشان می‌دهد که بین ۱.۵ تا دو میلیون دستگاه پلاک خودرو و درواقع صاحب خودرو واکسینه نشده‌اند. بنا داریم که از طریق تبادل اطلاعات در بستر این سامانه این دسته از خودروها را جریمه کنیم؛ دیگر خودروها برای تردد مشکلی ندارند. تاکید می‌کنیم خودروهایی که پلاکشان برای واکسیناسیون تأیید نشده باشد، مشمول جریمه می‌شوند.

کد خبر 559007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.