آغاز فعالیت تله‌کابین زاگرب برای رونق گردشگری

تومیسلاو توماشویچ، شهردار زاگرب پایتخت کرواسی در مراسم افتتاحیه تله‌کابین کوه Sljeme حضور پیدا کرد و مدعی شد، فعالیت در این بخش پایدار خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تومسیلاو توماشویچ در مراسم افتتاحیه تله‌کابین کوه Sljeme از مزایای بیشمار آن سخن گفت و از آن به عنوان، منبعی مهم برای جذب گردشگران و همچنین حفظ محیط زیست یاد کرد. تله‌کابین‌های جدید زاگرب که تعداد آن‌ها به ۸۴ مورد می‌رسد، در مسیری به طول پنج هزار و ۱۷ متر فعالیت خواهد کرد و هر یک قابلیت حمل همزمان ۱۰ نفر را دارد. علاوه بر این، در فضای عبور و مرور تله‌کابین‌ها، تجهیزات ورزشی و یک پیست اسکیت قرار گرفته است تا سایر بازدیدکنندگان منطقه را نیز که قصد سوار شدن بر تله‌کابین‌ها را ندارند، سرگرم کند.

آغاز فعالیت تله‌کابین زاگرب برای رونق گردشگری

مدیران زاگرب چنین ارزیابی کرده‌اند که روزانه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از طریق تله‌کابین‌های جدید به تردد بپردازند و مسیر سفر آن‌ها حدود ۲۲ دقیقه طول بکشد. ارتفاع تله‌کابین در هر ثانیه به میزان چهار متر افزایش خواهد یافت و در بالاترین نقطه خود به ۷۵۴ متر خواهد رسید. مدیر حمل و نقل عمومی زاگرب مدعی شده است که رفت و آمد از مرکز شهر به سمت تله‌کابین‌های کوه Sljeme را تسهیل خواهد کرد تا همه مردم با توانایی‌های مختلف بتوانند از مزایای منطقه جدید بهره‌مند شوند. مدیران شهر نیز از تسهیل تردد راننده‌های شخصی به این مکان خبر داده‌اند و قرار است یک پارکینگ جدید برای پارک خودروها در اختیار این افراد قرار دهند.

اولگ بوتکوویچ، وزیر حمل‌ونقل، زیرساخت و نیروی دریایی نیز در مراسم افتتاحیه تله‌کابین کوه‌های اطراف زاگرب حضور داشت و در سخنرانی خود بر بهره‌مندی هر چه بیشتر از مزایای تله‌کابین تاکید کرد. علاوه بر این، وی پیاده‌سازی چنین پروژه‌هایی را برای رونق گردشگری و در نتیجه رشد اقتصاد پایتخت کرواسی ضروری دانست و آمادگی خود را برای پیاده‌سازی نمونه‌های مشابه اعلام کرد.

آغاز فعالیت تله‌کابین زاگرب برای رونق گردشگری

کد خبر 558972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.