معرفی ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با پیشنهاد امیر سرتیپ حیدری و با تصویب امیر سرلشگر موسوی، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست به عنوان فرمانده مرکز آموزش توپخانه و فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ عباس فلاح امروز _چهارشنبه، یازدهم اسفندماه ۱۴۰۰_ در آیین تکریم و معارفه فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: اگر مسئله دفاع از کشور و ملت به صورت عاریتی و با تکیه بر توان خارج از کشور طرح‌ریزی و بنیان‌گذاری شود، اتفاقی که برای اوکراین افتاده است برای هر کشوری خواهد افتاد. این کشور بر ناتو و آمریکا تکیه داشت که منجر شد امروز مورد تجاوز بیگانگان قرار گیرد. دفاع یک مسئله حیاتی و اساسی است که نباید در آن سهل‌انگاری شود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دست استکبار جهانی از منافعی که سال‌ها در ایران برای خود تعریف کرده بود کوتاه شد. استکبار جهانی بارها سعی کرد نتایج انقلاب را به نفع خود تغییر دهد. در ابتدای پیروزی انقلاب ناآرامی‌هایی را در مناطق مختلف کشور ایجاد کردند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند اما کشور ما بر همه این ناآرامی‌ها پیروز شد که ارتش در آن نقش بسزایی داشت‌.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که جنگ تحمیلی از جمله اقدامات استکبار جهانی در مقابل جمهوری اسلامی بود که رسته توپخانه در آن سرافرازانه عمل کرد، گفت: یگان‌های توپخانه همواره در مأموریت رزمی بوده‌اند و هرگز استراحت نداشته‌اند. مرکز آموزش توپخانه مهد پرورش افسران و درجه‌داران دلیر بوده است.

امیر سرتیپ فلاح اضافه کرد: امیر آذرافروز یکی از نام‌آوران رسته توپخانه است که به شایستگی مأموریت‌های محوله را در طول بیش از ۳۹ سال خدمت خالصانه به انجام رساند. امیر آذرافروز در زمان مسئولیت خود در فرماندهی ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری رابطه بسیار خوبی با سایر ارگان‌ها برقرار کرد و ارتش برای جایگزینی ایشان با چالش مواجه بوده است.

وی با بیان این که نیروی زمینی ارتش انسان‌محور است و بیش از ۵۰ درصد از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران زیرمجموعه نیروی زمینی هستند، ادامه داد: با پیشنهاد امیر سرتیپ حیدری و با تصویب امیر سرلشگر موسوی، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست، به عنوان فرمانده مرکز آموزش توپخانه و فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد.

کد خبر 558943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.