تجهیز ماشین‌های شهرداری بارسلونا به علایم هشدار نقاط کور

وسایل نقلیه شهرداری که در خیابان‌های بارسلونا رانندگی می‌کنند، مجهزبه یک علامت ویژه شده‌اند که به دوچرخه‌سواران و وسایل نقلیه‌ای که پشت سر آن‌ها رانندگی می‌کنند، هشدار می‌دهد تا مراقب نقاط کور باشند. هدف کلی این اقدام، کاهش خطرات ترافیکی و به حداقل رساندن صدمات و تلفات ناشی از تصادفات است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری بارسلونا تصمیم گرفته است که درمجموع، دو هزار و ۱۹۹ وسیله نقلیه را علامت‌گذاری کند. این اقدام به سایر رانندگان کمک می‌کند تا از خطرات دوری کنند و در مکان‌های قابل رؤیت قرار بگیرند. علائم ویژه روی تمام وسایل نقلیه شهرداری شامل ماشین‌های تمیزکاری پارک‌ها و باغ‌ها، نگه‌داری از فضای شهری، حفاظت شهر یا سازمان آتش نشانی و نجات قرار می‌گیرد.

این ابتکار بخشی از مجموعه اقداماتی است که در اتحادیه اروپا برای کاهش خطر تصادفات از طریق بهبود دید مردم در حال رانندگی با وانت، اتوبوس و کامیون انجام می‌شود. در درازمدت، سیستم‌های کمکی رانندگی پیشرفته‌تری باید در همه وسایل نقلیه گنجانده شود.

تجهیز ماشین‌های شهرداری بارسلونا به علایم هشدار نقاط کور

اولویت برنامه تحرک شهری ۲۰۲۴ بارسلونا، کاهش تصادفات در شهر است. همچنین هدف آن ترویج تحرک پایدار، سالم و ایمن است؛ بنابراین شورای شهر درحال همکاری با مقامات راهنمایی و رانندگی و سایر شوراهای ایالتی برای تعریف و اجرای تابلوهای جدید در نقاط کور است. قرار دادن این سیگنال ویژه، داوطلبانه است و بر وسایل حمل و نقل با بیش از ۹ صندلی اعمال می‌شود.

سال گذشته، این شهر شاهد هفت هزار تصادف رانندگی بود که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش ۲۳.۴ درصدی داشت، اما نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۴ درصد کاهش داشت. گروهی که بالاترین میزان مرگ‌ومیر را داشتند موتورسواران بودند که بیشترین صدمات را نیز متحمل شدند و پس از آن عابران پیاده و دوچرخه سواران به ترتیب بیشترین آسیب را دیده بودند. علت اصلی تصادفات همچنان عدم تمرکز رانندگان و راکبان و رعایت نکردن فواصل ایمنی است.

تجهیز ماشین‌های شهرداری بارسلونا به علایم هشدار نقاط کور

کد خبر 558936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.