سویه امیکرون چه تاثیری بر زبان مبتلایان می‌گذارد؟

متخصصان معتقدند که سویه امیکرون ممکن است موجب بروز زبان کووید و زخم‌های عجیب در دهان مبتلایان شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا، بسیاری از بیماران درگیر علائم کلاسیک مانند تنگی‌نفس و از دست دادن حس بویایی و چشایی نمی‌شود، بلکه طیف وسیعی از علائم کاملاً متفاوت از یکدیگر را تجربه می‌کنند که یکی از این علائم زبان است.

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که بیماری کووید ۱۹ بر سلامت دهان مبتلایان تأثیر می‌گذارد؛ به طوری که بسیاری از بیماران از برجستگی‌ها، تورم‌های روی زبان و زخم‌های دهانی شکایت می‌کنند. بروز این مشکلات ممکن است غذا خوردن یا صحبت کردن افراد را مختل کند. تعداد افرادی که از زبان کووید و زخم‌های عجیب دهان رنج می‌برند، در حال افزایش است؛ بنابراین پزشکان توصیه کرده‌اند که در صورت بروز علائم دیگر مانند سردرد یا خستگی به همراه آن، در منزل بمانید و فاصله خود از دیگران را حفظ کنید.

ازآنجاکه بعضی از علائم مانند زخم‌های عجیب دهان کمتر گزارش شده و نسبت به دیگر علائم ویروس کرونا شدت کمتری دارد، تاکنون از جمله علائم بیماری در نظر گرفته نشده است. با این وجود، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که نباید علائم امیکرون را نادیده گرفت. نتایج مطالعات دیگر انجام شده نشان می‌دهد که گلو درد و بدن درد به ویژه در شانه‌ها و پاها جز علائم اصلی سویه امیکرون است. دیگر علائم این سویه جدید شامل آبریزش بینی، سردرد، خستگی و عطسه می‌شود.

کد خبر 558935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.