شهردار الچه در تلاش برای تبدیل شهر به پایتخت سبز اروپا

کارلوس گونزالس، شهردار الچه در اسپانیا، از تلاش‌های بی‌وقفه خود در راستای افزایش پایداری شهر خبر داده و مدعی شده است که الچه را در سال ۲۰۳۰ به پایتخت سبز اروپا تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کارلوس گونزالس که در سال ۱۹۶۵ در الچه به دنیا آمد، در دوران جوانی خود در رشته حقوق مشغول به تحصیل بود و در سال ۲۰۱۵، به عنوان شهردار الچه برگزیده شد. وی در سال‌های بین ۱۹۹۵ و ۲۰۰۴، یکی از اعضای شورای شهر بود و به طور همزمان، مسئولیت‌های مختلف دیگری نیز در راستای طراحی شهری به عهده داشت ضمن این که در حوزه‌هایی چون منابع انسانی، مالی، عقد قراردادهای شهری، امنیت شهروندی، کنترل ترافیک، گردشگری و توسعه اقتصادی نیز فعالیت می‌کرد.

از نظر گونزالس، الچه شهری تاریخی و در عین حال، مدرن به حساب می‌آید که در آن، باورهای قدیمی و جدید در کنار یکدیگر، نگرش کلی مردم را تشکیل داده است. در واقع، ساکنان شهر همزمان با حفظ باورهای سنتی، در تلاش هستند خود را با پیشرفت‌های تکنولوژیک نیز وفق دهند و نگرشی باز نسبت به زندگی داشته باشند.

شهردار الچه در تلاش برای تبدیل شهر به پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۳۰

مدیران الچه نیز برای برخورداری از اصول حاکمیت باز و شفافیت از یکدیگر پیشی می‌گیرند و می‌کوشند توسعه اقتصادی-اجتماعی را مبتنی بر صنعت کفش‌دوزی سنتی، کشاورزی، خدمات، گردشگری و ساخت‌وساز پایدار برای شهروندان به ارمغان آورند. در واقع، مدیران اهدافی بلندپروازانه را برای بهبود کیفیت زندگی در سر می‌پرورانند و تلاش می‌کنند، عنوان پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۳۰ را برای الچه به ارمغان آورند. به طور کلی، مدیران شهر همزمان با حفظ آیین سنتی خود، از خدمات مدرن شهری نیز برای بهبود هر چه بیشتر الچه تلاش می‌کنند و تا به امروز نیز توانسته‌اند کیفیت زندگی رضایت‌بخشی را برای شهرنشینان به ارمغان آورند.

شهردار الچه در تلاش برای تبدیل شهر به پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۳۰

الچه یکی از معدود شهرهای اسپانیا و حتی اروپا به‌شمار می‌رود که سه مورد از میراث فرهنگی ثبت شده یونسکو را در خود جای داده است. وجود شاهکار هنری ایبری یعنی مجسمه نیم‌تنه "بانوی الچه" در این شهر، آن را به شهرت جهانی رسانده است، ضمن این‌که چشم‌اندازهای طبیعی بی‌شماری در آن، به جذب گردشگران زیادی منجر شده است. در واقع، فضاهای طبیعی و آثار تاریخی الچه، آن را به یکی از شهرهای محبوب اسپانیا به ویژه در میان گردشگران تبدیل کرده است و همین امر، مدیران را به سمت توسعه هرچه بیشتر مناطق، برای رونق بیشتر گردشگری و همچنین بهبود کیفیت زندگی مردم سوق داده است.

شهردار الچه در تلاش برای تبدیل شهر به پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۳۰

کفش‌دوزی، از زمان‌های قدیم تا به امروز، صنعت اصلی الچه را در بر گرفته است به طوری که بیش از ۴۵ درصد کفش‌های سراسر اسپانیا در این شهر تولید می‌شود و مهم‌تر این‌که الچه از مهم‌ترین تولیدکنندگان کفش سراسر قاره اروپا نیز به‌شمار می‌رود. البته شیوع بیماری کووید -۱۹، این صنعت را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار داده است و به کاهش ۳۰ درصدی صادرات کفش‌ها به سایر کشورهای اروپا منجر شده است.

البته خبر خوش این‌که، مدیران الچه طی گسترش کرونا، سیستم‌های خلاقی ارائه داده‌اند که به شناسایی وجود ویروس کرونا در هوا می‌پردازد. این سیستم‌ها هم‌اینک در بسیاری از خیابان‌ها و میادین شهر نصب شده است و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خصوصی را برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از آن در سایر نقاط اروپا به خود جلب کرده است. علاوه بر این، مدیران الچه توانستند در تابستان سال ۲۰۲۰، به شیوه‌های خلاق و ارائه سیستم‌های جدید، وجود هر گونه ویروس بیماری‌زا و در رأس آن‌ها، کرونا ویروس در پساب‌های شهری را شناسایی کنند.

شهردار الچه در تلاش برای تبدیل شهر به پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۳۰

مدیران الچه تمام توان خود را به کار گرفته‌اند با پیروی از اهداف توسعه پایدار، پروژه‌هایی در شهر پیاده کنند تا علاوه بر ایجاد تحولاتی در چشم‌اندازهای شهری، پایداری، برابری، شمول اجتماعی و رشد اقتصادی الچه را نیز برای آن به ارمغان آورند. از مهم‌ترین اقداماتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است، می‌توان به افزایش سرمایه‌گذاری برای پایدارسازی تردد در شهر اشاره کرد که از طریق، هیبریدی کردن ناوگان اتوبوس‌رانی، گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری و بهره‌مندی شهروندان از وام خرید دوچرخه محقق شده است. علاوه بر این، طی چند سال اخیر، فضای ساحلی رودخانه وینالوپو به طور قابل توجهی سبز شده است و همین اقدام نیز در افزایش پایداری الچه نقش مهمی ایفا کرده است.

شهردار الچه مدعی شده است که اقدامات پایدارسازی شهر را تا جایی ادامه خواهد که بتواند عنوان پایتخت سبز اروپا را در سال ۲۰۳۰ برای آن به ارمغان آورد و الچه را به بهترین شهر دوستدار طبیعت اسپانیا تبدیل کند. در این راستا قرار است فضاهای سبز شهری تا جای ممکن گسترش یابد و خودروهای الکتریکی جایگزین اتومبیل‌های قدیمی شود که برای تحقق این هدف نیز مدیران در نظر دارند، مزایای ویژه‌ای در اختیار مالکان خودروهای برقی قرار دهند تا هر چه بیشتر، مردم را به خرید آن‌ها تشویق کنند.

شهردار الچه در تلاش برای تبدیل شهر به پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۳۰

علاوه بر این، پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری نه تنها گسترش خواهد یافت بلکه از امکانات بیشتری نیز برخوردار خواهد شد تا مردم را به اتخاذ تردد سبز به جای استفاده از خودروهای شخصی سوق دهد. مهم‌تر از همه این‌که وسایل حمل‌ونقل عمومی نه تنها نوسازی و الکتریکی خواهد شد، بلکه مسیرهای تردد آن‌ها نیز گسترش خواهد یافت و در نتیجه، تردد را برای مردم به تمام نقاط شهر تسهیل خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند در افزایش پایداری الچه و کمک به مدیران برای تحقق هدف خود تا سال ۲۰۳۰ نقش مهمی ایفا کند.

کد خبر 558904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.