اهواز همچنان درگیر معضل سیستم فاضلاب و دفع آب‌های سطحی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: امروز شاهد هستیم دیگر کلان‌شهرها سیر صعودی و سرعتی در حوزه عمران و آبادی را طی می‌کنند، اما اهواز همچنان درگیر سیستم فاضلاب و دفع آب‌های سطحی است و این قابل قبول نیست.

حجت‌الله زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص انجام اقدامات لازم برای شهر اظهار کرد: بسیاری از فعالیت و اقدامات لازم در سالیان اخیر به دلیل وجود ویروس کرونا تعطیل یا نیم‌تعطیل شده و اکنون برنامه‌ها و پروژه‌های زیادی بر زمین مانده است.

وی افزود: با توجه به تعویق افتادن اقدامات باید واقعیت‌ها را ببینیم و برای هر کدام راهکار و اقدام عملی و باکیفیتی را برنامه‌ریزی کنیم، انباشت کار را بیشتر در حوزه عمرانی به ویژه در بخش آسفالت شاهد هستیم و این اقدام بیش‌ازپیش مورد توجه شورای اسلامی شهر، شهرداری و شهروندان است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: درحال‌حاضر عقب افتادن مسائل عمرانی و آسفالت تنها چالش شهر نیست، بلکه حجم پروژه‌هایی که آبفا در دو سال اخیر با اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد کرده نیز معضلی است که در شهر کاملاً مشهود است و باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: امروز کمترین محله‌ای را در اهواز می‌بینیم که به واسطه آبفا حفاری نشده باشد، البته باید خوشحال باشیم که مشکل فاضلاب و آب‌های سطحی در حال رفع شدن است؛ اما این اقدام سختی‌هایی را نیز برای شهروندان و تردد آن‌ها ایجاد کرده است.

زارع‌زاده تاکید کرد: پروژه‌های عمرانی که باعث به‌هم‌ریختگی در شهر شده است، کم نیستند و نباید به حال خود رها شود؛ چراکه نیاز به رسیدگی دارد. لازم است بدانیم دیگر کلان‌شهرها سیر صعودی و سرعتی در حوزه عمران و آبادی را طی می‌کنند، اما اهواز همچنان درگیر سیستم فاضلاب و دفع آب‌های سطحی است و این قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: سطح چاله‌ها و خرابی‌های آسفالت در شهر بسیار زیاد و آماری که امروز در جهت رفع این موانع ارائه شده، در مقایسه با میزان خرابی‌ها کم است.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اهمیت نظارت شهرداران بر پروژه‌های آسفالت، اضافه کرد: برای بهبود وضعیت فعلی، باید هم‌افزایی و جدیت نظارت در اقدامات افزایش یابد، همه افراد باید به وظایف خود عمل کنیم تا باری که روی زمین مانده با سرعت بیشتر و با کیفیت انجام شود و مورد رضایت شهروندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: براساس دستور شهردار، مسئولیت شهرداران مناطق در اسفندماه بیشتر و فعالیت‌ها شبانه‌روزی شده است؛ چراکه شهروندان از مدیریت شهری توقع دارند، اگر مدیری احساس کرد این کار از توانش خارج است، مطرح کند تا فرد دیگری جایگزین شود که توان انجام کار را داشته باشد. نباید معطل یکدیگر بمانیم؛ زیرا شهر باید به سرعت توسعه یابد و درا ین راستا نیز باید مشکلات هر چه سریع‌تر رفع شود.

کد خبر 558858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.