تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت مسکن محرومان اختصاص یافت

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور تسهیلات ارزان‌قیمت، کمک بلاعوض و مصالح مورد نیاز اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا، اکبر نیکزاد امروز سه‌شنبه _دهم اسفندماه ۱۴۰۰_ در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در سراسر کشور که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار خراسان جنوبی در روستای نوغاب شهرستان درمیان برگزار شد، اظهار کرد: در این روز مبارک و عید مبعث به همراه رئیس بنیاد مستضعفان در شهرستان مرزی در میان حضور یافتیم و کار بسیار خوبی در سطح کشور شروع شد.

وی گفت: در حالی که بودجه مشکلاتی دارد، با عنایت ویژه رئیس جمهور بر تأمین تسهیلات ارزان‌قیمت ویژه مسکن روستایی تاکید شده است و با نگاه ویژه رئیس بنیاد مستضعفان، مصالح از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز به این ۲۰ هزار واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن اظهار کرد: ستادی را برای احداث مسکن به‌ویژه در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده راه‌اندازی کردیم و اینجا هم به فوریت کار ادامه خواهد داشت تا بتوانیم از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم.

وی افزود: با عنایت دولت هم در پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و هم بنیاد مستضعفان با در نظر گرفتن ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای هر واحد مسکونی، تأمین میلگرد و سیمان رایگان کار ارزشمندی انجام می‌شود.

نیکزاد ضمن قدردانی از مسؤولان کشوری و استانی در حمایت از طرح مسکن محرومان گفت: ستاد در این منطقه و نقاط دیگر کشور فعال شده تا به فوریت از این فرصت استفاده شود و مردم واحدهای خوب و مقاوم بسازند و با آرامش در آن زندگی کنند.

وی اضافه کرد: همچنین با عنایت ویژه بنیاد مستضعفان برای ۴۰ نقطه هدف محرومیت‌زدایی در سراسر کشور قیر رایگان تأمین شد.

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: مشکل اصلی در این مناطق تأمین قیر بود که با مساعد مجلس شورای اسلامی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای تبدیل قیر به آسفالت در بنیاد مسکن و دهیاری‌ها مشکل نقدینگی داشتیم که قرار شد در این ۴۰ منطقه هدف بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی هم‌افزایی داشته باشد.

نیکزاد گفت: همه کمک خواهند کرد تا در چند ماه آینده قیر به آسفالت تبدیل شود و شبکه معابر روستاهای هدف بنیاد مستضعفان را آسفالت و به مردم کشور تقدیم کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 558789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.