اصلاح و بهینه‌سازی تجهیزات روشنایی در پارک‌های منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: تجهیزات روشنایی در پارک‌ها، ساختمان‌ها و تأسیسات منطقه دو اصلاح و بهینه‌سازی شد.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این‌که منطقه دو شهرداری اصفهان به عنوان یکی از مناطق پر جمعیت شهری در بین مناطق پانزده‌گانه شناخته می‌شود، اظهار کرد: اصلاح پایه‌های روشنایی (لوکس نوری) در ۱۳ محوطه بازی کودکان این منطقه انجام شده است.

وی با بیان این که اصلاح پایه‌های روشنایی در محوطه‌های بازی منطقه دو شهرداری انجام شده است، افزود: علاوه بر اصلاح روشنایی، وسایل بازی و کف ناهموار مجموعه بازی پارک قلمستان اصلاح و بهینه شده است، همچنین همه کف‌پوش‌ها و سرسره و راه پله ناایمن در پارک قلمستان نیز تعویض شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: در محوطه ساختمان‌های خدمات، گلخانه، انبار و ساختمان شهرداری این منطقه به دلیل پرمصرف‌بودن لامپ‌های گازی قبلی، ۵۰ عدد پنل‌های سقفی کم‌مصرف با لوکس نوری مناسب تعویض شد.

وی ادامه داد: تبدیل سَری چراغ‌های پارک‌های قلمستان، گل محمدی و قسمتی از پارک بنفشه از کم‌مصرف به ال.‌ای.‌دی جهت بهره‌وری انرژی، تغییر ساعت کارکرد موتورهای آبیاری و آبنما به خارج از پیک مصرف، بخش دیگری از اقدامات این منطقه در جهت بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی است.

صیرفی‌نژاد با اشاره به دیگر اقدامات بهینه‌سازی در ساختمان اداری و خدمات شهری، گفت: این دو مکان دارای استاندارد موتورخانه‌های حرارتی ساختمان‌های اداری و دریافت گواهی استاندارد ۱۶۰۰۰ ملی ایران است که در این راستا با تغییر ساعت کار موتورخانه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ عصر، حدود ۱۷ ساعت صرفه‌جویی انرژی انجام شده است، همچنین نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه‌ها و نیز عایق‌بندی مناسب لوله‌ها و مخازن و نصب درزگیر بر روی پنجره‌ها جهت کاهش اتلاف انرژی در ساختمان شهرداری برای جلوگیری از هدررفت انرژی، از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خاموش کردن روشنایی‌های مازاد در ساختمان‌ها و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان جهت خاموش کردن وسایل الکتریکی در زمان خروج از محل کار و روزهای تعطیل از جمله اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش مصرف انرژی بوده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تاکید کرد: از دیگر اقدامات این منطقه در جهت کاهش مصرف برق، تغییر در ساعات روشن و خاموش شدن پارک‌ها (یک ساعت دیرتر روشن و یک ساعت زودتر خاموش) است.

وی افزود: تعویض هفت تابلو برق روشنایی پارک‌های حکیم فرزانه، حکیم صفایی، پارک قلمستان، صد هکتاری، لاله، گل محمدی و شقایق با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال انجام شده است.

کد خبر 558697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.