نقش آفرینی تخصصی بسیج دانشجویی در حوزه هنر

معاون فرهنگی هنری بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: هشت انجمن در بسیج دانشجویی فعالیت دارند که انجمن های فیلم، تئاتر، ادبیات داستانی، شعر و عکس مهم ترین انجمن ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مرادی، معاونت فرهنگی هنری بسیج دانشجویی استان اصفهان در نشست خبری انجمن ملی فیلم ققنوس بسیج دانشجویی استان اصفهان که امروز _دوشنبه نهم اسفندماه_ برگزار شد با بیان اینکه انجمن ملی فیلم ققنوس بسیج دانشجویی استان اصفهان فعالیت خود را از ابتدای امسال با طراحی خاص در هریک از استان‌ها و با توجه به استعداد هر استان آغاز کرد، گفت: با ورود ادبیات مسئله محور و پرداختن بسیج دانشجویی به مقوله مسئله محوری، اهمیت پرداختن به نقش آفرینی تخصصی در حوزه هنر بسیج بیش از پیش احساس شد.

مرادی افزود: انجمن‌های هنری بسیج دانشجویی چند سال با عنوان جشنواره سراسری هنری ققنوس در وسعت وسیع فعالیت می‌کردند، یعنی بسیج دانشجویی هر استان در تمام ابعاد هنری فعالیت می‌کرد و برآیند این اتفاقات و رخدادهای مختلف در جشنواره ققنوس منعکس می‌شد.

وی اظهار کرد: هشت انجمن در بسیج دانشجویی فعالیت دارد که ازجمله مهم ترین این انجمن ها می توان به انجمن های فیلم، تئاتر، ادبیات داستانی، شعر و عکس اشاره کرد.

جهاد هنری در مناطق محروم

امین جواهری، دبیر کشوری انجمن ملی فیلم ققنوس بسیج دانشجویی نیز در این نشست با بیان اینکه استقبال دانشجویان از جشنواره ققنوس، ما را به این فکر واداشت که به صورت جدی تر ورود پیدا کنیم و انجمن‌های تخصصی راه بیندازیم، گفت: کلمه تخصص برای ما در حوزه بسیج بسیارمهم و حائز اهمیت است و همیشه به حضور هنرمند متعهد متخصص تاکید داشته ایم.

وی بابیان اینکه یکی از اهداف ایجاد انجمن تخصصی دانشجویی فیلم ققنوس، وجود ژست‌های سازمانی نسبت به بچه‌های انقلابی بود، ادامه داد: مهم ترین مسئله‌ای که به دنبال آن هستیم جهاد هنری است که در مناطق محروم در زمینه فرهنگی به آن پرداخت نشده است. جهاد هنری یکی از کارکردهای اصلی انجمن فیلم ققنوس است و باید مناطق محروم شناسایی شود و فعالیت های فرهنگی در حوزه فیلم، تئاتر، ادبیات و سایر حوزه های مرتبط در مناطق محروم اتفاق بیفتد.

ماندگاری هنر بر اساس اصل هنر

امین علویان، دبیر انجمن فیلم ققنوس بسیج دانشجویی استان اصفهان نیز با اشاره به اهداف این انجمن اظهار کرد: قصد این است که کشف استعدادیابی هنری و فرهنگی به صورت عملی انجام شود که دراین خصوص سازمان دهی و سامان دهی به این افراد از طریق آموزش، توانمندسازی اعضای انجمن و معرفی به دستگاه‌های مرتبط با بسیج صورت می گیرد. ضمن اینکه تولید آثار از مبتدی تا پیشرفته و تقویت دانشجویان هنرمند به عنوان یکی از بازوهای انجمن و الگوسازی در همه ابعاد هنری مورد تاکید انجمن ملی فیلم ققنوس بسیج دانشجویی استان است.

علویان بااشاره به شعار انجمن ملی فیلم ققنوس بسیج دانشجویی استان اصفهان باعنوان "ماندگاری هنر بر اساس اصل هنر"، گفت: اصل هنر از دیدگاه ما، هنری است که در راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران استفاده شده و هنری متعهد باشد و سیاه نمایی نکند.

وی اظهار کرد: افتتاحیه انجمن ملی فیلم ققنوس بسیج دانشجویی استان اصفهان سه شنبه دهم اسفندماه از هفت ونیم صبح در گلستان شهدا برگزار خواهد شد و همزمان آیین گرامیداشت شهید عبدالرسول زرین نیز برگزار می شود.

ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ ورکشاپ فیلم نامه نویسی باحضور مهدی عظیمی میرآبادی و ساعت ۱۴ تا ۳۰:‏۱۶ ورک شاپ کارگردانی باحضور امین جواهری برگزار خواهد شد.

همچنین چهارشنبه یازدهم اسفندماه نشیت هم‌اندیشی بازیگری با حضور سیاوش چراغی پور تشکیل خواهد شد و ساعت ١۸:۳۰ تا‬ ۲۱:۳۰ نیز اکران دو فیلم "زندگی در شمال" ساخته امین جواهری و "فشن" از فردین انصاری در سالن سیتی سنتر شماره شش به نمایش درخواهد آمد.

کد خبر 558681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.