۸۳ درصد بودجه از ساخت‌وسازها وصول می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری اهواز تاکید کرد: ۸۳ درصد بودجه منطقه از ساخت‌وسازها و تنها ۱۷ درصد آن از طریق عوارض وصول می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عتاب‌اهوازی ظهر امروز_ دوشنبه، نهم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: منطقه یک شهرداری اهواز به عنوان قلب و چشم شهر تعریف می‌شود و بر اساس گزارش پلیس راهور علاوه بر خوزستان مقصد بسیاری از مسافران پزشکی در سه استان همجوار است و اگر کم‌کاری در این منطقه صورت بگیرد، در سه استان دیگر نیز قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: این منطقه بیش از یک هزار هکتار مساحت دارد که بیش از یک سوم آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد به‌طوری که بخش عمده بافت فرسوده اهواز با نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در این منطقه قرار دارد که ترکیبی از اقوام مختلف است.

مدیر منطقه یک شهرداری اهواز با بیان این‌که ۷۵ درصد از املاک تجاری شهر در این منطقه قرار دارد، که تنها پنج درصد از آنها عوارض خود به شهرداری را پرداخت می‌کنند، گفت: این در حالی است که تا ۱۰ سال پیش شکوفاترین منطقه اهواز و با اختلاف پردرآمدترین آنها بود، اما با توجه به شرایط موجود در حال حاضر آخرین منطقه اهواز از لحاظ درآمدی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر منطقه یک شهرداری اهواز با سرانه‌ای کمتر از هفت مترمربع جز فقیرترین مناطق از لحاظ سرانه فضای سبز است و با توجه به وضعیت موجود، شهروندان رضایت کمی از شرایط فضای سبز دارند.

عتاب‌اهوازی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی منطقه یک، تصریح کرد: بر اساس دستور شهردار اهواز اقدام به تدوین برنامه عملیاتی کرده‌ایم که اجرای آن آغاز شده است به گونه‌ای که در دو ماه و نیم گذشته مجموعه درآمد منطقه یک از ۹ ماه قبل آن بیشتر بوده است.

وی با اشاره به درآمد محدود منطقه یک، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از درآمد منطقه یک صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری می‌شود، در حال حاضر ماهیانه ۱۲ میلیارد تومان صرف حقوق، بیمه و هزینه‌های جاری می‌شود و با توجه به افزایش سالیانه این میزان به ۲۰ میلیارد تومان در سال بعد خواهد رسید.

مدیر منطقه یک شهرداری اهواز ادامه داد: هدف‌گذاری ما بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده این است که تا شهریور سال آینده ضمن برون‌رفت از مشکلات موجود، منطقه یک در کنار انجام کارهای فرهنگی به یک کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وی افزود: باید تا پایان سال آینده نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی انجام شود و شهروندان از عملکرد شهرداری رضایت داشته باشند.

عتاب‌اهوازی اظهار کرد: هر شهر برای رسیدن به توسعه، باید سه پله را طی کند که پله اول آن انجام و اجرای خدمات شهری است و پس از آن نوبت به عملیات‌های عمرانی و فرهنگی اجتماعی در پله‌های دوم و سوم می‌رسد، اما در شهر اهواز هنوز در اجرای پله اول یعنی خدمات شهری هستیم.

وی اضافه کرد: عملیات گسترده لکه‌گیری آسفالت در منطقه یک اهواز همزمان با سایر مناطق آغاز شده است که برای اجرای آن ۴۰۰ نقطه آسیب زننده به وسایل نقلیه شناسایی شده است و تاکنون بیش از ۹۰ نقطه ترمیم شده و لکه‌گیری در معابر فرعی و محلات نیز در حال انجام است.

مدیر منطقه یک شهرداری اهواز تاکید کرد: ۸۳ درصد بودجه منطقه از ساخت‌وسازها و تنها ۱۷ درصد آن از طریق عوارض وصول می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که سال آینده در منطقه یک شهرداری اجرا می‌شود، دوباره‌سازی پارک ساحلی از ابتدای خیابان فاطمه تا بیمارستان امام خمینی (ره) است؛ این پارک به گونه‌ای دوباره‌سازی می‌شود تا به عنوان پایلوت برای سایر مناطق و مصداقی برای شهر اهواز باشد.

کد خبر 558665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.