۷۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش گفت: درحال‌حاضر نزدیک به ۷۰ هزار مربی، معاون و مشاور پرورشی در مدارس سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود شکوهی با گرامیداشت فرارسیدن هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: سازماندهی مربیان پرورشی و مشاوران مدارس برعهده اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش است و امور تربیتی در سیستم آموزشی ایران سابقه‌ای هم‌اندازه با انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه فعالان و مربیان حوزه امور تربیتی کسانی هستند که پیام انقلاب اسلامی را در سطح وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان تبیین کردند و گسترش دادند، افزود: نزدیک به ۳۶ هزار دانش‌آموز در مدت جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند. همچنین از میان پنج شهید معلم در کشور حدود چهار صد و ۸۰ شهید فعالان حوزه امور تربیتی و پرورشی بوده‌اند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشته دانشگاهی مربی امور تربیتی، ادامه داد: دانش‌آموزان می‌توانند با انتخاب رشته امور تربیتی در مقطع کارشناسی به این شغل وارد شوند. براساس ماده ۲۸ جذب نیروهای آزاد، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از بین افرادی که در رشته‌های مرتبط با امور تربیتی و مشاوره تحصیل کرده‌اند، مشاوران و مربیان خود را استخدام کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش سالانه به طور متوسط ۲۸ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مختلف را در اختیار همکاران اعم از مشاوران و مربیان پرورشی قرار می‌دهد و درحال‌حاضر نزدیک به ۷۰ هزار مربی، معاون و مشاور پرورشی در مدارس سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، معلم پرورشی در مدارس ابتدایی و دوره راهنمایی از سوی آموزش و پرورش استخدام می‌شود تا درواقع آنچه که خارج از محتوای کتب درسی دانش‌آموزان و لازمه یادگیری مهارت‌های زندگی است را بیاموزند.

معلم پرورشی با معرفی کتاب‌های جذاب و آموزنده، محول کردن مسئولیت‌های دانش‌آموزی به شاگردان خود برای یادگیری کار گروهی، اعلام فراخان‌های مسابقات علمی و پژوهشی و تشویق دانش‌آموزان برای شرکت در این حوزه می‌تواند تأثیرات به سزایی در برخی خصیصه رفتاری در فرزندان داشته باشد.

کد خبر 558635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.