واکسیناسیون ۷۰ درصد مردم جهان در برابر کرونا امکان‌پذیر است؟

با وجود اینکه واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت هر کشور در برابر کووید۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۲، شعار سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای پایان دادن به همه‌گیری بوده است اما طبق گفته کارشناسان واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت هر کشور در برابر کووید ۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۲ قابل دستیابی و معنادار نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت هر کشور در برابر کووید ۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۲، شعار سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای پایان دادن به همه‌گیری بوده است.

اخیراً کارشناسان بهداشت عمومی با بیان اینکه درحالی‌که تقویت سیستم ایمنی مردم جهان ضروری است، اظهار کرده‌اند: واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت هر کشور در برابر کووید ۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۲ قابل دستیابی و معنادار نیست.

براساس اطلاعات جهانی، درحال‌حاضر تنها ۱۲ درصد از مردم کشورهای کم‌درآمد یک دوز واکسن کروناویروس را تزریق کرده‌اند و اهداف قبلی تعیین شده توسط سازمان جهانی بهداشت نظیر واکسیناسیون ۱۰ درصد جمعیت تا سپتامبر ۲۰۲۱ نیز نادیده گرفته شده است.

«کیت اوبراین» مدیر ایمن‌سازی و واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: حتی برخی از کشورهای مجهز و دارای ذخایر فراوان واکسن نیز برای تحقق واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت با چالش روبه‌رو بوده‌اند.

وی افزود: هر چند بر این موضوع نیز تاکید داریم که ممکن است بنا به دلایلی تحقق این هدف به طور خاص برای همه کشورها امکان‌پذیر نباشد، از کشورها می‌خواهیم درخصوص اقدامات خود برای دستیابی به این هدف جدی باشند.

به گزارش ایمنا، براساس آخرین آمار تا تاریخ _نهم اسفندماه_ آمار واکسیناسیون انجام شده در ۱۰ کشور اول با بیشترین دوز تزریقی به شرح زیر است: چین سه میلیارد و ۶۳ میلیون و ۳۹۱ هزار نفر (۶۱.۷)، هند یک میلیارد و ۷۴۳ میلیون ۹۶۶ هزار نفر (۳۸ درصد)، آمریکا ۵۴۸ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۶۱۴ نفر (۵۷ درصد)، برزیل ۳۸۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۲۳۴ نفر ۴۸ درصد)، ژاپن ۲۱۶ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۳۲۸ نفر (۴۰ درصد)، اندونزی ۲۱۰ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۸۸۷ نفر (۶۱ درصد)، مکزیک ۱۳۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۸۰ نفر (۴۹ درصد)، ترکیه ۱۳۰ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۵۴۶ نفر (۷۰ درصد)، آلمان ۱۲۹ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۹۰ نفر (۶۴ درصد)، پاکستان ۱۱۳ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۷۶۰ نفر (۶۲ درصد).

کد خبر 558604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.