مدرک تافل برای مهاجرت به کانادا بهتر است یا آیلتس؟

کشور کانادا به دلیل سیستم آموزشی قوی و با کیفیتی که دارد توانسته توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان را به خود جلب کند و برای مهاجرت مدرک تافل و آیلتس ضروری است.

مدرک تافل یا آیلتس؟ با کدام یک از این مدارک می‌توان راحت‌تر ویزای تحصیلی کشور کانادا را کسب کرد؟

کشور کانادا به دلیل سیستم آموزشی قوی و با کیفیتی که دارد توانسته توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان را به خود جلب کند. در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با آیلتس و تافل، تفاوت آن‌ها اطلاعات جامع‌تری را در اختیارتان قرار دهیم، پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت آزمون تافل و آیلتس

برای اینکه بتوانید با تفاوت این دو آزمون زبان آشنا شوید لازم است که نسبت به هر یک از آن‌ها شناخت کافی پیدا کنید. در ادامه ابتدا با آزمون آیلتس و آزمون تافل آشنا خواهید شد.

آزمون آیلتس

این آزمون که بسیار ساده بوده دارای چهار بخش است. برای پاسخگویی به سوالات هر چهار بخش آن حدود ۲ ساعت ۴۵ دقیقه زمان دارید. این آزمون دارای دو نوع آزمون جنرال و آکادمیک است. هر دو نوع آزمون آیلتس دارای ساختاری یکسان اما محتوای متفاوتی است. این آزمون برای دانشجویانی انجام می‌شود که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را دارند. آزمون آیلتس آکادمی کمی سخت‌تر و دشوارتر از آزمون آیلتس است.

آزمون تافل

آزمون تافل هم مانند آزمون آیلتس دارای چهار بخش مجزا است. در این آزمون هر بخشی مختص به یک مهارت بوده و با کسب نمره قابل قبول در هر بخشی می‌توانید در این آزمون قبول شوید.

حال که با تعاریف آزمون آیلتس و تافل آشنا شدید لازم است که بدانید این دو آزمون مشابه یکدیگر نیستند و با هم تفاوت‌های بسیاری دارند. ازجمله تفاوت‌های آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع سوالات

در آزمون آیلتس معمولاً در بخش شنیداری و خواندنی باید جواب سوالات را مفصل بنویسید، در صورتی که در آزمون تافل تنها باید از بین گزینه‌ها جواب را انتخاب کنید. در این آزمون سوال‌هایی هستند که چند گزینه‌ای نمی‌باشند اما با این حال جواب طولانی ندارند و به راحتی می‌توانید در چند خط کوتاه پاسخ خود را بیان کنید.

شیوه برگزاری آزمون

آزمون تافل به صورت کامپیوتری انجام می‌شود، بدین ترتیب که باید در نهایت پاسخ سوالات را به صورت اینترنتی وارد کنید. اما در مقابل برای آزمون آیلتس شما حق انتخاب دارید و می‌توانید یا آزمون کاغذی یا آزمون کامپیوتری را انتخاب کنید.

مدرک تافل برای مهاجرت به کانادا بهتر است یا آیلتس؟

مدت آزمون

مدت زمان دو آزمون تافل و آیلتس کاملاً با یکدیگر متفاوت است. در حال حاضر این میزان اختلاف زمان بین این دو آزمون به ۱۵ دقیقه رسیده است. در گذشته این اختلاف زمان بسیار بیشتر بود. آزمون آیلتس حدود دو ساعت چهل و پنج دقیقه خواهد بود و آزمون تافل حدود سه ساعت است.

امتیاز بندی

نمره‌دهی در آیلتس از صفر شروع می‌شود و تا سطح ۹ ادامه می‌یابد، سطح ۹ در این امتیاز دهی نشان دهنده بالا بودن سطح تسلط به زبان انگلیسی است. اما سیستم نمره‌دهی در آزمون تافل بدین ترتیب است که در هر بخشی متقاضی نمره‌ای بین صفر تا ۳۰ را کسب می‌کند، در نهایت جمع این نمرات با یکدیگر به عنوان نمره تافل عنوان می‌شود.

هزینه

هزینه آزمون تافل و آیلتس کاملاً متفاوت است. هزینه آزمون تافل در کشور ما حدود ۲۴۵ دلار و هزینه آزمون آیلتس هم حدود ۲۱۰ تا ۲۱۵ دلار خواهد بود.

مدرک تافل برای مهاجرت به کانادا بهتر است یا آیلتس؟

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارید می‌توانید با مدرک تافل و نمره بالا هم، در دانشگاه‌های این کشور ادامه تحصیل دهید. مدرک آیلتس بیشتر برای دانشگاه‌های خارج از کانادا بوده، بیشتر دانشگاه‌های کشور کانادا به مدرک تافل با نمره قابل قبول اکتفا کرده‌اند.

پذیرش کاندیشنال چیست؟

مدرک تافل برای مهاجرت به کانادا بهتر است یا آیلتس؟

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با پذیرش کاندیشنال: پذیرش مشروط که به آن پذیرش موقت یا کاندیشنال نیز می‌گویند که متقاضی بر اساس شروط خاصی موفق به دریافت پذیرش می‌شود.
این نوع پذیرش برای دانشجویان بین‌المللی زمانی اتفاق می‌افتد که دانشجو تمامی شرایط مالی و تحصیلی را داراست ولی نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی پایینی دارد. در این صورت دانشگاه شرایط متقاضی را بررسی می‌کند. اگر فرد رزومه تحصیلی خوبی داشته و فقط نمره آزمون زبان او در حد تعیین شده دانشگاه نباشد، پذیرش کاندیشنال خواهد بود. یعنی دانشجو مشروط به گذراندن دروه‌های زبان در کانادا موفق به دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا می‌شود.

زمان اپلای دانشگاه‌های کانادا

با توجه به زمان اپلای برای دانشگاه‌های کانادا نوع رشته تحصیلی، دانشگاه مورد نظر و قوانین استانی که دانشگاه در آن قرار گرفته است نمی‌تواند اجازه دهد که برای تمام دانشگاه‌های کشور کانادا ددلاین مشخصی اعلام کرد. معمولاً دانشگاه‌های کشور کانادا دارای دو نیم سال تحصیلی هستند. سال تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد و تا ماه آوریل یا می ادامه دارد. دانشجویانی که در دانشگاه‌های کشور کانادا ادامه تحصیل می‌دهند باید در هر نیم‌سال تحصیلی پنج درس که برابر با ۱۵ واحد است را با نمره قابل قبولی پاس کنند. در برخی از دانشگاه‌های کشور کانادا ادامه تحصیل در دو نیم سال بهار و تابستان اجباری است، البته این موضوع تنها در رابطه با برخی از رشته‌ها صدق می‌کند. در میان ددلاین‌های مختلفی که دانشگاه‌های کشور کانادا دارند، ترم پاییز یکی از پرمتقاضی‌ترین ترم‌های تحصیلی است. ترم پاییز در دانشگاه‌های کانادا تا اوایل فصل زمستان ادامه خواهد داشت. سپس بعد از تعصیلات دو هفته‌ای کریسمس ترم زمستان آغاز می‌شود. بیشتر دانشجویان به دلیل تعطیلات کریسمس، نداشتن محدودیت در انتخاب رشته ترجیح می‌دهند ترم پاییز را برای ورود به دانشگاه‌های این کشور انتخاب کنند.

کلام آخر

آیلتس و تافل هر دو آزمون زبان انگلیسی هستند، دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند باید نمره قابل قبولی در این آزمون‌ها کسب کنند. در این مقاله با آزمون تافل و آیلتس آشنا شدید، این دو آزمون مشابه یکدیگر نیستند و در بخش‌ها مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با تفاوت‌های این دو آزمون بیشتر آشنا کنیم.

کد خبر 558601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.