برای معاینه فنی خودروها هزینه اضافی نپردازید

رئیس اداره معاینه فنی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان این‌که هزینه معاینه فنی خودروهای سبک بنزین‌سوز و دوگانه‌سوز ۴۷ هزار تومان است که هزینه معاینه چشمی مخازن به آن اضافه می‌شود، گفت: دریافت هرگونه مبلغی بیش از نرخ مصوب تخلف است و با متخلف برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر حاج‌اسفندیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبالغ معاینه فنی بر اساس مصوبه هیئت وزیران است و قیمت معاینه فنی خودروهای بنزین‌سوز و دوگانه‌سوز ۴۷ هزار تومان است.

وی با بیان این‌که برای بازرسی چشمی مخازن خودروها، هزینه‌ای متفاوت اضافه می‌شود که این مبلغ برای خودروهای دوگانه‌سوز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود: مراجعه‌کنندگان به مراکز معاینه فنی بابت هر مرتبه مردودی و معاینه مجدد خودروهای سبک باید ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند، البته تأخیر در مراجعه به مراکز معاینه فنی هیچ جریمه‌ای ندارد، اما نداشتن برگه معاینه فنی مشمول جریمه است.

رئیس اداره معاینه فنی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج میزان مابه‌التفاوت ۴۷ تا ۵۲ هزار تومان در برخی مراکز معاینه فنی را بابت پرس‌کردن برگه معاینه دانست و تصریح کرد: با توجه به حذف کارت معاینه فنی، برگه‌ها پِرس می‌شود و این امر اختیاری است.

وی با تاکید بر این که همراه داشتن کارت شناسایی خودرو برای انجام معاینه فنی ضروری است، گفت: گواهی معاینه فنی به نوعی گواهی سلامت خودرو است که اگر مردود شود، هزینه تعمیرات خودرو به مالک تحمیل خواهد شد و مالک می‌تواند از تعمیرگاه‌های سریع داخل مراکز معاینه فنی و یا خارج از این مراکز برای تعمیر خودرو استفاده کند.

اسفندیاری با بیان این که معاینه فنی یکی از عوامل کاهش تصادفات خودروها است، افزود: با توجه به این که در معاینه فنی سالم‌بودن بخش‌های مختلف خودروها از جمله لنت کنترل می‌شود، از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری می‌کند و در حفظ سلامت شهروندان نقش مؤثری دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد برای جلوگیری از مردود شدن خودروهای خود در تست معاینه فنی، پیش از انجام معاینه فنی، تنظیم موتور، باد لاستیک و لنت ماشین را کنترل کنند، زیرا بیشترین آیتم مردودی خودروها در معاینه فنی، تنظیم موتور است و خودروها به‌خاطر آلایندگی هوا مردود می‌شوند.

رئیس اداره معاینه فنی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج ادامه داد: دریافت هزینه اضافی بیش از مبالغ تعیین شده است و خارج از ضوابط از سوی مراکز معاینه فنی تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود، مگر این که هزینه تعمیر سریع در داخل مراکز از مراجعه‌کنندگان دریافت شود و در غیر این صورت، شهروندان می‌توانند موارد تخلف را به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج اطلاع دهند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان این که ۱۹ مرکز معاینه فنی در استان البرز وجود دارد، گفت: از این تعداد چهار مرکز شامل مرکز معاینه فنی حافظ در بلوار شهید مدرس نرسیده به میدان حافظ، مرکز قائم‌دژ در اشتراکی جنوبی، مرکز الغدیر در سه‌راه الغدیر و مرکز حامی در زیر پل حصارک جنب ترمینال مصالح‌فروشان در شهر کرج واقع شده است.

کد خبر 558587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.