علائم کرونای طولانی‌مدت ناشی از سویه امیکرون چیست؟

علائم کرونای طولانی‌مدت ناشی از سویه امیکرون شامل احساس خستگی، مه مغزی، ناراحتی قلبی، تنگی نفس، بدن درد و اختلالات خواب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه سویه امیکرون نسبت به سویه‌های پیشین خفیف‌تر است، اما بعضی از علائم آن ممکن است برای هفته‌ها باقی بماند. همه گروه‌های سنی، به ویژه افرادی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند در معرض ابتلا به علائم کرونای طولانی مدت ناشی از آلوده شدن به سویه امیکرون قرار دارند. این علائم شامل احساس خستگی، مه مغزی، ناراحتی قلبی، تنگی نفس، بدن درد و اختلالات خواب می‌شود.

واکنش التهابی مداوم در برخی بیماران و وجود یک فرآیند خودایمنی در گروهی دیگر از بیماران، دلیل طولانی شدن علائم سویه امیکرون در نظر گرفته شده است. واکنش ایمنی هر فرد متغیر است؛ بنابراین احتمال ابتلا به علائم طولانی‌مدت پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ از فردی به فرد دیگر متفاوت است. تقریباً ۵۰ تا ۶۰ درصد افراد برای سه هفته یا بیشتر پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹، درگیر علائم مرتبط با آن می‌شوند.

با وجود این که همه گروه‌های سنی ممکن است درگیر سویه امیکرون و علائم طولانی‌مدت آن شوند، اما شدت بیماری در میان افراد بالای ۶۰ سال، کسانی که درگیر بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، بیماری مزمن کلیوی و سرطان هستند و همچنین افرادی که از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، بیشتر است. این گروه از افراد، پس از ابتلاء به سویه امیکرون مستعد ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و کرونای طولانی‌مدت هستند.

کد خبر 558572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.