ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در آمل

عضو شورای اسلامی شهر و مسئول کمیسیون خدمات، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر آمل از عقیم‌سازی و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در این شهر خبر داد.

محمد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: لازم است بدانیم برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب سطح شهر آمل قطعاً شهرداری به تنهایی موفق به انجام این کار نخواهد شد و این امر نیاز به همکاری‌های بین‌بخشی ادارات ذی‌ربط دارد و بدون این همکاری و هماهنگی‌ها نمی‌توان این مشکل را رفع کرد.

وی ادامه داد: به دلیل ایجاد مشکلات بهداشتی ناشی از وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر، ایجاد وحشت و استرس برای شهروندان و حیوان‌گزیدگی، طرح سلامت حیوانات و کنترل علمی جمعیت سگ‌های بلاصاحب بر اساس پروتکل‌های استاندارد بهداشت جهانی و رفتار انسان دوستانه جهت حفظ حقوق حیوانات به منظور عقیم‌سازی سگ‌های بالغ، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول کمیسیون خدمات، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر آمل تصریح کرد: در حال حاضر سگ‌های بلاصاحب پس از جمع‌آوری از سطح شهر در منطقه "پاساکش" که محصور نیز شده است، نگهداری می‌شوند و در خصوص ساماندهی آنها برخی از ادارات از جمله سازمان دامپزشکی، دانشکده دامپزشکی، شبکه بهداشت و دیگر ادارات ذی‌ربط اعلام آمادگی کرده و حمایت خود را در این خصوص از شورای اسلامی شهر و شهرداری مطرح کرده‌اند.

وی افزود: این طرح در منطقه "پاساکش" به‌زودی آغاز خواهد شد، اما به دلیل طولانی بودن مسافت منطقه "پاساکش" با شهر در نظر داریم آن را به مکان نزدیک‌تری که مشخص شده و در حال پیگیری است، انتقال دهیم.

کد خبر 558539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.