ذوب‌آهن - پدیده/ نور تازه به پوست گاندوها می‌تابد؟

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در یک دیدار سرنوشت‌ساز، میزبان پدیده مشهد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب هفته بیستم لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان باید از ساعت ۳۰و ۱۶ دقیقه امروز دوشنبه نهم اسفندماه در ورزشگاه فولادشهر به استقبال تیم انتهای جدولی پدیده خراسان برود.

زمانی برای خندیدن!

ذوب‌آهنی‌ها که سه هفته گذشته در مقابل استقلال، پیکان و سپاهان فقط موفق به کسب یک امتیاز از دربی نصف‌جهان شده بودند به‌دلیل سبک بازی زیبا و جسورانه‌شان مورد تحسین اهالی فوتبال قرار گرفتند، اما خودشان هم به‌خوبی می‌دانند که تعریف و تمجید برای آنان امتیاز نمی‌شود و فقط تیمشان به برد احتیاج دارد که از نان شب برایشان واجب‌تر است تا از قعر فاصله بگیرند و به یک منطقه امنی برای ادامه فصل برسند.

شاگردان مهدی تارتار در مصاف با استقلال می‌توانستند با اختلاف این تیم را شکست دهند، اما اسیر بدترین اتفاقات فوتبالی شدند و دست خالی به اصفهان برگشتند. در بازی مقابل پیکان نیز ذوب‌آهن تا قبل از اشتباه عجیب کمیل غلامی داور وسط دیدار و ده نفره کردن گاندوها، سوار بر بازی بودند و هر لحظه ممکن بود به گل برسد اما سرانجام آن بازی نیز یک شکست خانگی بود.

در بازی سوم نیز گاندوها دربی اصفهان را خوب آغاز کردند اما پس از ناکامی در گلزنی، تاکتیک مناسبی را در نیمه‌دوم مقابل تیم پر ستاره سپاهان پیش گرفتند و با گرفتن یک امتیاز از آن بازی مهم، کمی به اوضاعشان آرامش بخشیدند. ذوبی‌ها شاید بهترین عملکردشان در بازی رفت و برگشت را مقابل تیم همشهری به نمایش گذاشتند و توانستند چهار امتیاز کسب کنند. مسئله‌ای که نشان می‌دهد اگر فوتبال روی خوبش را به آنان نشان دهد، می‌توانند نتایج خوبی به‌دست آورند.

حالا وقتش رسیده که تیم مهدی تارتار با ترکیب‌کردن بازی زیبا و استفاده از فرصت‌های ایجاد شده به سه امتیاز حیاتی برسد و دوباره جان تازه بگیرد. پدیده بدون شک باید قربانی شود تا ذوب‌آهن به خودش بیاید و سروسامان بگیرد. گاندوها در بازی رفت مشهد را برای پیروزی سومشان انتخاب کردند و حالا با کسب ششمین پیروزی به‌دنبال رسیدن به جایگاه دهم جدول هستند.

همان طور که تارتار در کنفرانس خبری پیش از دیدار مقابل پدیده گفت، دیگر تیمش بهانه و توجیهی برای نبردن ندارد و به هر قیمتی که شده می‌خواهند پیروز میدان شوند که اگر پیروز نشوند، تبعات بدی در انتظار کادر فنی و شرایط تیم خواهد بود که شاید به استعفای تارتار نیز بینجامد و هواداران نیز آن روی اخلاقیاتشان را دوباره به سبزپوشان نشان دهند. اما پیروزی ذوب‌آهن دوباره ریل موفقیت را برای حرکت لوکوموتیوهای اصفهان در مسیر پیروزی‌ها خواهد ساخت.

ذوب‌آهن - پدیده/ نور تازه به پوست گاندوها می‌تابد؟

پدیده‌ای که به‌زودی ناپدید می‌شود!

پدیده اوضاع خوبی ندارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، باید منتظر ناپدید شدن پدیده در فوتبال ایران باشیم. تیمی که از اول فصل با مشکل مالک روبه‌رو بود و هنوز هم کسی دقیقاً نمی‌داند مالک این تیم کیست؟ پدیده دو فصل پیش در آستانه قهرمانی لیگ بود و به آسیا رفت؛ حالا هم روز به روز به سقوط نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

پدیده هجده هفته انتظار کشید تا نخستین پیروزی فصلش را به‌دست آورد. به‌جز سایپا که در لیگ دوم، بیست هفته در انتظار پیروزی بود و در انتهای فصل نیز در لیگ برتر ماند؛ تراکتور در فصل نخست، مس کرمان در فصل دوازدهم و شاهین بوشهر به ترتیب ۱۷، ۱۶ و ۱۸ هفته برای پیروز شدن صبر کردند اما در پایان فصل سرنوشتی جز سقوط نصیبشان نشد.

یکی از نکات جالب این‌جاست که سلمان تاجدار، مربی پدیده که در کنفرانس خبری پیش از دیدار مقابل ذوب‌آهن حاضر شد از اوضاع خیلی‌خوب و حمایت‌های مالک و مدیران پدیده گفت و از آنان تشکر کرد. او اذعان کرد پدیده سفرهایش را با پرواز انجام می‌دهد؛ اما همین سفر روز گذشته آنان از تهران به اصفهان، زمینی و با اتوبوس بوده است و حتی همین موضوع باعث شد مربی پدیده به کنفرانس خبری پیش از دیدار نرسد. باید دید در نهایت پدیده در مقابل ذوب‌آهن به امتیاز مدنظرش می‌رسد یا یک پله دیگر به سقوط نزدیک می‌شود.

تغییرات اجباری؛ توفیق اجباری!

ذوبی‌ها در بازی امروز مقابل پدیده تغییراتی نیز خواهند داشت و باید دید کادر فنی تا چه حد در جایگزینی بازیکنانشان موفق عمل خواهند کرد تا به نتیجه دلخواهشان برسند. غایب بزرگ گاندوها محمد خدابنده‌لو خواهد بود که به‌دلیل محرومیت در ترکیب نیست؛ کسی که مغز متفکر ذوب‌آهن و تارتار در این فصل است و تا حدودی بازی روی پاس‌ها و حرکات او برای ذوبی‌ها دنبال می‌شد. دیگر بازیکنی که در اختیار تارتار نخواهد بود حامد نورمحمدی است؛ مدافع ذوبی‌ها که به تازگی در غم از دست دادن پدرش به سوگ نشسته و از لحاظ روحی و روانی هم قطعاً شرایط همراهی تیمش را ندارد.

ضمن اینکه حسین شنانی پس از طی کردن یک بازی محرومیتش از همراهی تیم به‌دلیل اخراج در بازی مقابل پیکان، انگیزه بسیار بالایی دارد تا با غیبت خدابنده‌لو و تغییر سیستم سرمربی، در ترکیب اصلی گاندوهای اصفهانی قرار بگیرد و ویژگی‌هایش را نشان دهد و نیز اشتباه ناخواسته و اخراجش در دیدار مقابل پیکان را که منجر به شکست تیمش شد، جبران کند. دیگر بازیکنی که احتمال بازی‌کردنش بالا است حسام پورهاشم است؛ مدافع چپی که در نیم‌فصل دوم از پدیده راهی اصفهان شد اما به‌دلیل صادر نشدن کارت بازی‌اش سه هفته ابتدایی را از دست داد. اما روز گذشته با پیگیری‌های مسئولان باشگاه مشکلش حل شد و می‌تواند ذوب‌آهن را امروز همراهی کند. خصوصاً اینکه پدیده تیم سابقش است و می‌خواهد نخستین بازی‌اش را مقابل این تیم انجام دهد.

کد خبر 558535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.