ساخت ۷۵۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی در اصفهان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بنیاد مسکن در استان اصفهان به پنج شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز خدمت رسانی کرده و اکنون در شهرهای کاشان، شاهین‌شهر، شهرضا و خمینی‌شهر حدود هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی درحالساخت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین خانی شامگاه _یکشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۰_ در نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی استان اصفهان اظهار کرد: بنیاد مسکن بخشی از عملیات ساخت و ساز در روستاها و شهرهای کشور به ویژه در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی را به‌عهده دارد و امروزه سالیانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در این قالب در کل کشور ساخته می‌شود.

وی افزود: سهمیه استان اصفهان ساخت بین هشت تا ۱۰ هزار واحد مسکونی در سال در روستاها است که تا امروز حدود ۷۸ هزار واحد مسکونی در استان پایان ساخت گرفته‌اند و مردم در آن‌ها ساکن شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: سه هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه سال گذشته با سازمان برنامه و بودجه در یک سال ساخته شد و امروز حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد از این ساختمان‌ها پایان کار گرفته‌اند. انشعابات آب، برق، گاز و صدور پروانه برای این ساختمان‌ها رایگان بوده است. به پنج‌هزار واحد روستایی هم تسهیلات پنج درصدی پرداخت شده است که منجر به مهاجرت معکوس خواهد شد.

خانی اضافه کرد: در بخش مسکن شهری بنیاد مسکن در اقدام ملی و نهضت ملی مسکن متولی ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده و در استان اصفهان بنیاد مسکن به پنج شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر هم خدمت رسانی کرده اکنون در شهرهای کاشان، شاهین‌شهر، شهرضا و خمینی‌شهر حدود ۷۵۰۰ واحد ساختمان درحال ساخت است.

کد خبر 558518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.