همکاری در تکمیل قطار شهری به شرط تمایل شهرداری اهواز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل شهری سازمان شهرداری‌های کشور گفت: این سازمان در زمینه قطار شهری، به شرط تعیین تکلیف مسائل باقی‌مانده و در صورت تمایل و اهتمام شهرداری اهواز، برای همکاری آمادگی لازم را دارد.

مرضیه حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با دستور وزیر کشور به دنبال بازنگری در خصوص خطوط مترو در کل کشور به ویژه شهر اهواز هستیم تا برخی خطوط به BRT تبدیل یا از ریل باس استفاده شود.

وی افزود: سال ۹۶ اتوبوسرانی اهواز شرایط بسیار بدی را در کشور داشت، اما طی دو سال اخیر با همکاری‌های صورت گرفته و تخصیص اعتبار لازم، خوشبختانه روند بازسازی اتوبوس در این شهر آغاز شده است و هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل شهری سازمان شهرداری‌های کشور تصریح کرد: به طور کلی شرایط حمل‌ونقل شهری اهواز به نسبت میانگین کلانشهرها به جز حوزه تصادفات، در وضعیت خوبی قرار ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه تصادفات با اقدامات انجام شده در زمینه ایمن‌سازی، شاهد کاهش آمار تصادف بودیم و امیدوارم این اقدامات ادامه‌دار باشد و شورای اسلامی شهر حساسیت بیشتری به حوزه تصادفات داشته باشد.

حصاری با اشاره به میزان فعالیت شهرداری در حوزه‌های مختلف، اضافه کرد: در حوزه‌هایی مانند مترو، تاکسی، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی پیاده‌روها برای معلولان اقدامات مناسبی انجام نشده است که با توجه به پیش‌بینی لازم در بودجه سال آینده و انگیزه فعالیت در شهرداری، امیدواریم این اقدامات توسعه داده شود.

وی تصریح کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اهواز در نظر گرفته شد و در حال حاضر با معرفی به بانک مرکزی نیازمند پیگیری برای نقد شدن است تا بتوانیم با خرید اتوبوس خط اول BRT در اهواز راه‌اندازی شود، همچنین کمک سازمان شهرداری‌ها برای بازسازی اتوبوس‌ها ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل شهری سازمان شهرداری‌های کشور خاطرنشان کرد: این سازمان در زمینه قطار شهری، به شرط تعیین تکلیف مسائل باقی‌مانده و در صورت تمایل و اهتمام شهرداری اهواز، برای همکاری آمادگی لازم را دارد.

کد خبر 558506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.