شرط بورسی شدن پرسپولیس و استقلال چیست؟

مدیرعامل فرابورس ایران با برشمردن پنج پیش‌شرط برای درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه این بورس، گفت: فرابورس بابت هر ریال این واگذاری در راستای حفظ منافع مردم حساس است و تا این پنج شرط رعایت نشود، امکان واگذاری سرخابی‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، «میثم فدایی» درخصوص آخرین وضعیت واگذاری سرخابی‌ها، اظهار کرد: بحث ارزش‌گذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان دادگستری انجام و به تأیید هیئت واگذاری شامل وزرای اقتصاد، ورزش و دادگستری نیز رسیده است.

وی گفت: بعد از این مرحله، این دو شرکت با توجه به مصوبه شورای عالی بورس در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد و این سازمان این دو باشگاه را برای درج در بازار پایه به فرابورس ارجاع داد.

مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: هیئت مدیره فرابورس ایران هم با بررسی گزارش‌های کارشناسی و مستندات این دو باشگاه یک سری شرایط مربوط به مباحث مالی و حقوقی را به عنوان پیش‌شرط پذیرش سرخابی‌ها در فرابورس اعلام و مصوب کرد بعد از رفع این پنج شرط با درج این دو باشگاه در فرابورس موافقت می‌شود.

فدایی درباره این پیش‌شرط‌ها اظهار کرد: تکمیل اعضای هیئت مدیره دو باشگاه و تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آن‌ها، تعیین تکلیف برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید مالکیت برند هر دو باشگاه به خودشان منتقل شود و تعیین تکلیف کمپ «ناصر حجازی» و «مرغوبکار» از جمله این شروط است.

وی اضافه‌کرد: ارزش‌گذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان رسمی انجام شده که طبق دستورالعمل سازمان بورس به فرابورس، ارزش‌گذاری باید توسط مشاوران سرمایه‌گذاری و تأمین سرمایه انجام شود. ضمن اینکه بحث تأیید حسابرسی مطلب توسط کمیته‌های حاکمیت شرکتی باید انجام شود تا از این طریق منافع سهامداران رعایت شود.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه پذیره‌نویسی سهام این دو باشگاه ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، تأیید کرد: فرابورس بابت هر ریال این واگذاری در راستای حفظ منافع مردم حساس است و تا این پنج شرط رعایت نشود امکان واگذاری سرخابی‌ها وجود ندارد.

کد خبر 558416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.