اجرای پویش جمع‌آوری خشکاله‌ها در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از فعالیت پویش جمع‌آوری خشکاله‌ها با حمایت مدیریت شهری توسط انجمن‌های مردم‌نهاد و گروه‌های حامی محیط زیست خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به خشکسالی‌ها و کمبود خوراک دام که در پی آن افزایش قیمت نهاده‌های دامی را در پی داشت؛ دامداران و فعالان حوزه محیط زیست در اقدامی خودجوش با همکاری مردم نسبت به تولید خشکاله از پسماند و پوست میوه و صیفی‌جات جهت تأمین خوراک و نهاده‌های دامی کرده‌اند.

وی ادامه داد: تولید خشکاله از پسماندها علاوه بر صرفه‌جویی و کاهش هزینه در تأمین خوراک دام برای دامداران، اثرات زیست محیطی بسیار مطلوبی به همراه دارد که مهمترین آن کاهش تولید پسماند به‌ویژه پسماندهای تر و کاسته‌شدن شیرابه تولیدی است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به اهمیت تولید خشکاله از پسماند، شناسایی و حمایت از گروه‌های مردمی فعال در این حوزه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد با این گروه‌های مردم‌نهاد و مطرح‌شدن ایده‌ها و مشکلات آنها، حمایت کامل از این نوع فعالیت‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: در راستای ایجاد بستر مناسب برای فعالیت گروه‌های مردم نهاد در شهر مشهد، اقداماتی نظیر تهیه خودرو برای جمع‌آوری و حمل خشکاله‌ها، تهیه مخازن و ایجاد انبار برای نگهداری و فرآوری خشکاله‌ها، طراحی و تولید کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری، چاپ پوسترها و بنرهای اطلاع‌رسانی جهت تبلیغات محیطی صورت گرفته است.

کد خبر 558382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.