مدارس کوچک باید از فضاهای ورزشی بیرونی استفاده کنند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش وجود فضاهای مناسب ورزشی در مدارس را برای درس تربیت بدنی و فعالیت های فوق برنامه دانش‌آموزان ضروری دانست و گفت: مدارسی که فضای مناسب درون مدرسه‌ای ندارند باید از فضاهای ورزشی بیرونی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق ستاری‌فرد درباره محدودیت‌های برخی مدارس برای ورزش دانش‌آموزان، اظهار کرد: مدارس غیردولتی باید فضای ورزشی مناسب را پیش‌بینی کنند، برخی از مدارس فضای ورزشی در محوطه مدارس دارند و برخی از مدارس پیش‌بینی کرده‌اند که از فضاهای ورزشی بیرون استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مدارسی که فضای مناسب درون مدرسه‌ای ندارند باید از فضاهای ورزشی بیرونی استفاده کنند، ادامه داد: برای درس تربیت بدنی و هم فعالیت‌های فوق برنامه دانش‌آموزان باید مدارس کوچک و غیردولتی هم بتوانند از امکانات ورزشی لازم برخوردار باشند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با استناد به زیرنظام فضا و تجهیزات، افزود: مدارس غیردولتی باید در فضاهایی مستقر شوند که فضای ورزشی یا محوطه مدارس به شکلی باشد که فعالیت ورزشی و فعالیت آزاد بچه‌ها در زنگ‌های تفریح و ساعت ورزش بتواند به شکل مثبت و مؤثر انجام شود.

وی درباره مدارسی که فضای کافی برای فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان در اختیار ندارند، گفت: صدور مجوز برای مدارس غیرانتفاعی در حوزه سازمان مدارس غیردولتی است و تنظیم‌گری این موضوع و نظارت بر آن نیز با همین سازمان است بنابراین اگر تخلفی در زمینه مدارس وجود داشته باشد، شورای نظارت و هیئت‌های نظارتی به موضوع ورود می‌کنند.

کد خبر 558372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.