در نوروز ۱۴۰۱ از کدام جاذبه‌های ازمیر دیدن کنیم؟

ازمیر سومین شهر محبوب ترکیه با ریشه‌های تاریخی عمیق از دوران باستان یک شهر محبوب و توریستی است.

از تماشای دریای زیبای اژه گرفته تا مناظر شگفت‌انگیز، ازمیر جاهای زیادی برای تماشا کردن و کشف کردن دارد. برای داشتن سفری جذاب و لذت بخش در ازمیر با الفبای سفر همراه باشید.

تماشای میدان کوناک ازمیر Konak Square

میدان کوناک ازمیر یکی از میادن اصلی ازمیر است که برج ساعت معروف در آن قرار گرفته است. طراحی این میدان در سال ۱۹۰۱ توسط یک معمار فرانسوی به نام ریموند چالز به مناسب بیست و پنجمین سالگرد پادشاه عثمانی عبدالحمید دوم ساخته شد. این برج ساعت زیبا دارای ۲۵ ارتفاع است و در جنوب خیابان آتاتورک در منطقه کوناک ازمیر قرار گرفته است که در تور ازمیر نورزو ۱۴۰۱ می‌توانید از آن دیدن کنید.

در نوروز ۱۴۰۱ از کدام جاذبه‌های ازمیر دیدن کنیم؟

میدان کوناک ازمیر، الفبای سفر

گشت و گذار در اسکله کردون Kordon

اسکله کوردون در شمال از میدان جمهوری تا آلسانکاک و در جنوب از بندر کناک تا میدان کناک امتداد دارد. این اسکله محل بسیار مناسبی برای قدم زدن، دوچرخه سواری و کالسکه سواری است. دراز کشیدن بر روی چمن زارهای اطراف و تماشای غروب خورشید و خوردن غذا در یکی از رستوران‌های اطراف یا صرف یک نوشیدنی در یکی از کافه بارهای این منطقه، از جمله تفریحات لذت بخش در تور ازمیر بهار ۱۴۰۱ است.

کشف بقایای ازمیر Agora

آگورا یا موزه فضای باز آگوار، قسمتی از بافت تاریخی ازمیر است که بر اساس نقشه شهر هیپوداموس در سه طبقه بنا شد که قدمت آن به قرن ۴ قبل از میلاد بازمی گردد. اگورا به معنی میدان عمومی است و در آن زمان یک مکان دولتی برای تشکیل جلسات سیاسی و دادگاه‌های مردم بود. زلزله سال ۱۷۸ میلادی، منجر به تخریب آگورا تخریب شد ولی مجدداً بازسازی شد. مجسمه‌های خدایانی چون هرمس، دیونیسوس، اروس و هرکول و آثار به جای مانده از سنگ، استخوان، شیشه، فلز و خاک رس با نقوش مرد و زن و حیوانات مختلف از دیگر دیدنی‌های اگور ازمیر است.

اسکله کارشیاکا Karşıyaka ازمیر

در سراسر اسکله کوردون، شما می‌توانید محله کارشیاکا را پیدا کنید که جایی عالی برای پیاده روی محسوب می‌شود. شما در این مسیر مردم زیادی را مشاهده خواهید کرد که از بندر Mavişehir تا کارشیاکا مشغول قدم زدن و پیاده روی هستند. مسیری که در کنار دریا قرار دارد و هیچ وسیله نقلیه ای در آن تردد نمی‌کند.پس با خیال راحت می‌توانید در تور لحظه آخری ازمیر در این مسیر پیاده روی عالی قدم بزنید و از فضا و محیط و چشم‌انداز دریا لذت ببرید.

بازدید از موزه نقاشی و مجسمه ازمیر

موزه نقاشی و مجسمه ازمیر در نزدیکی میدان کوناک قرار گرفته است. آثار هنری زیادی از هنرمندان ترکیه را در این موزه می‌توانید مشاهده کنید. آثار موزه از چندین بخش تشکیل شده از جمله ۴۱۹ نقاشی، ۴۹ اثر چاپ دستی، ۳۵ عدد سرامیک و ۳۷ عدد مجسمه که مربوط به دوره‌های تاریخی مختلف می‌باشد. علاوه بر این، اشیای ارزشمند دیگری مانند جواهرات و سکه نیز در این موزه قابل مشاهده است.

در نوروز ۱۴۰۱ از کدام جاذبه‌های ازمیر دیدن کنیم؟

موزه نقاشی ازمیر

بنای تاریخی آسانسور ازمیر

آسانسور ازمیر در سال ۱۹۰۷ برای راحتی در رفت و آمد مردم ساخته شد. این آسانسور که در میدان کاراتاش ازمیر قرار دارد بنای بسیار بلندی بود که به وسیله فشار آب برای جا به جایی مردم از ساحل کاراتاش به بالای تپه ساخته شد که بعدها با پیشرفت تکنولوژی این جا به جایی توسط نیروی الکتریکی انجام می‌شود.در حال حاضر این بنا تنها جنبه جاذبه توریستی دارد و در بالای آن رستورانی با نمای بی نظیر قرار دارد که محلی خوبی برای تماشای شهر است.

دیدن قلعه کادیفه ازمیر Kadifekale

این دژ پر جلال و شکوه در نزدیکی نوار ساحلی دریای اژه قرار دارد و در بالای آن می‌توان نمای خیره کننده‌ای رو به خلیج ازمیر را مشاهده کرد. این قلعه با ۱۸۶ متر ارتفاع در قرن ۴ میلادی ساخته شده است. در طول امپراطوری عثمانی، یونان، رم و امپراتوری بیزانس دژ کادیفه دستخوش تغییرات زیادی شد. در اطراف آن نیز باغ‌های سرسبز و دیدنی زیادی وجود دارد. تماشای این قلعه دیدنی را در تور ازمیر عید ۱۴۰۱ از دست ندهید.(برای خرید بلیط هواپیما مسیرهای مختلف با الفبای سفر همراه باشید.)

کاخ بیرگی کاکیراگا ازمیر Birgi Cakiraga

این کاخ زیبا و تاریخی در قرن ۳ بنا شده و دارای معماری سنتی زیبایی است که همین ویژگی آن را با سایر بناهای قدیمی متمایز کرده است. این کاخ دارای سقف بلند و راهروهای باریکی است که از چوب ساخته شده است. کاخ بیرگی کاکیراگا متشکل از ۳ طبقه است که در طبقه همکف اصطبل‌هایی وجود دارد که در دورانی خانه اسب‌های نظامی بوده‌اند. در طبقه اول اتاق‌های خواب بزرگ با تزئینات خارق‌العاده قرار دارند و در طبقه بالاتر چشم‌انداز زیبایی از خیابان‌های شهر قابل مشاهده است.

پارک Kültür ازمیر

یکی از مناطق محبوب در میان محلی‌های ازمیر و همچنین توریست‌ها، پارک Kültür است. این پارک با اینکه در شهر قرار دارد ولی از هر هیاهو و شلوغی به دور است. مسیر پیاده روی این پارک در زیر سایه درختان تنومند است و در انتهای مسیر می‌توانید در میان چمن‌های سبز و زیبا کمی بنشنید و خستگی در کنید. این پارک همچنین داری تئاتر فضای باز آتاتورک است.

جایی که در آن موسیقی زنده، رقص باله و انواع رقص‌های مدرن و نمایش تئاتر اجرا می‌شود. در موقع قدم زدن در این محل ممکن است که صدای موسیقی زنده با اجرای عالی به گوشتان برسد و یا اندکی برای تماشای آن درنگ کنید.

در نوروز ۱۴۰۱ از کدام جاذبه‌های ازمیر دیدن کنیم؟

پارک کولتور ازمیر

خیابان پر جنب و جوش قاضی کدینلار

پس از بازدید از ویرانه‌های پر جاذبه آگورا در هنگام غروبف بهترین جا با فضای پر جنب و جوش و پر طرفدار خیابان محبوب قاضی کدینلار است که در نزدیکی محله پر جمعیت آلزاناک قرار دارد. در این خیابان، با انواع رستوران‌های دریایی با صندلی رنگارنگ که در خیابان چیده شده‌اند و همچنین کافه‌ها و بارهای محبوب مواجه خواهید شد. یکی از بارهای مشهور این خیابان Bios Bar است که میزبان بهترین آثار موسیقی زنده از سراسر ترکیه است و بهترین جا برای گذراندن شبی پر خاطره در تور ترکیه نوروز ۱۴۰۱ است.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه‌ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزان‌ترین پکیج‌های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.

کد خبر 558341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.