احتمال افزایش سقف وام تمام رشته‌های شغلی مددجویان

معاون اشتغال کمیته امداد گفت: احتمال افزایش سقف وام‌های تمام رشته‌های شغلی مددجویان در سال ۱۴۰۱ به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی فیروزآبادی با اشاره به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده، اظهار کرد: پیشنهاد کمیته امداد برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی ۳۵ هزار میلیارد تومان و مبنای این پیشنهاد ارتقای کیفیت مشاغل بوده است. کمیته امداد با ۲۵ هزار میلیارد تومان این تعداد فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد و تغییری نیز در کیفیت مشاغل مورد نظر ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: با این شرایط کمیته امداد توان ایجاد برخی از مشاغل خُرد و کوچک را ندارد و مجبور به ایجاد مشاغل سخت است. با توجه به اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار، هدف کمیته امداد یعنی ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی محقق خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: ۲۵ درصد از فرصت‌های شغلی کمیته امداد بدون هزینه‌ای محقق نخواهد شد به طوری که این مشاغل با راهبری شغلی و حرفه‌آموزی ایجاد می‌شود.

وی با بیان احتمال افزایش سقف وام تمام رشته‌های شغلی مددجویان به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، خاطرنشان کرد: احتمال افزایش سقف وام‌های تمام رشته‌های شغلی مددجویان در سال ۱۴۰۱ وجود دارد.

به گزارش ایمنا، براساس توجیه فنی طرح‌های مددجویی، شرایط جغرافیایی و میزان هزینه کسب‌وکار مبلغ وام تعیین می‌شود و سقف وام اشتغال تا قبل از سال جاری ۵۰ میلیون تومان بود که این رقم در سال جاری به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

کد خبر 558337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.