میزبانی دانشگاه آزاد شاهین‌شهر از رویداد ایده‌آرا

مدیر مرکز رشد فناوری و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر به منظور حمایت از ایده‌پردازان و در جهت حل مسائل و مشکلات موجود در جامعه، اقدام به برگزاری رویداد «ایده‌آرا» کرد.

علی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در راستای اهداف خود برای توسعه فرهنگ کارآفرینی و در راستای رویداد ملی گام دوم برنامه‌هایی تدوین کرده است، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های این مرکز برگزاری چالش فناوری در حوزه‌های برق، مهندسی پزشکی، مکانیک و برگزاری جشنواره ایده‌آرا تحت عنوان از ایده‌پردازی تا کارآفرینی بوده است.

وی افزود: ترویج مأموریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مرکز علمی حل مسئله و کارآفرین، نمایش پتانسیل‌، ظرفیت‌، زیرساخت‌های فناوری و نوآوری دانشگاه و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های مستقر در دانشگاه از اهداف رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی است.

مدیر مرکز رشد فناوری و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر ادامه داد: این مرکز اقدام به جمع‌آوری چالش‌های صنایع کرده است و مطابق با موضوعات آن‌ها تمام تیم‌ها، استارت‌آپ‌ها و متخصصین می‌توانند با ارائه راهکار در این رویداد شرکت و نیاز صنایع را برطرف کنند.

وی در رابطه با جشنواره ایده‌آرا گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر به منظور حمایت از ایده‌پردازان و در جهت حل مسائل و مشکلات موجود در جامعه اقدام به برگزاری رویداد ایده‌آرا نمود.

قربانی اشاره کرد: هدف این رویداد پرورش قدرت خلاقیت، ایده‌پردازی، توسعه کسب و کار مبتنی بر فناوری، حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه و تبدیل ایده‌ها به محصولات مورد نیاز بازار برای رقابت با نمونه‌های خارجی است. پیش از برگزاری این رویداد نیز کارگاهی به عنوان ایده‌پردازی توسط این مرکز برگزار شد.

وی در رابطه با حمایت از برگزیدگان رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی این مرکز علمی گفت: علاوه بر استقرار رایگان برگزیدگان در مرکز رشد و استفاده از حمایت‌های آن برای تسهیل فرآیند تجاری‌سازی، ایده‌های افراد برای شرکت در رویداد کشوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می‌شود.

مدیر مرکز رشد فناوری و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر اشاره کرد: زمان فراخوان رویداد ملی صنایع خلأ و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد یکشنبه _هشتم اسفندماه_ به پایان می‌رسد و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت، ایده‌های خود را تا زمان اعلام شده به دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: پس از اتمام زمان ارسال ایده داوری آثار انجام می‌شود و طی جلساتی با شرکت‌ها و صنایع در صورت مجاب شدن صنایع قرارداد فناوری منعقد می‌شود. جشنواره ایده‌آرا نیز سه‌شنبه _دهم بهمن‌ماه_ برگزار و برگزیدگان اعلام خواهند شد.

قربانی با اشاره به اینکه برای شرکت در رویداد ایده‌آرا محدودیتی وجود ندارد، ادامه داد: تمام افرادی که در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فناوری صاحب ایده هستند، می‌توانند در قالب فرم‌ها و فرآیندی که در سایت دانشگاه و مرکز رشد اعلام شده، اعلام آمادگی کنند و پس از بررسی در سه دقیقه ایده خود را ارائه دهند تا برگزیدگان طبق نظر داوران اعلام شوند.

کد خبر 558279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.