دوست دارم فصل بعد در اروپا لژیونر شوم/گل‌های حساس یا فانتزی برایم باارزش است

«می‌دانستم اگر در این بازی چهار گل بزنم به ۱۰۰ گل باشگاهی می‌رسم که در بازی پنج گل زدم و ۱۰۱ گله شد. به‌عنوان فوروارد تاکنون وظیفه خودم را که گلزنی است انجام دادم. انتظارم از خودم بیشتر است و می‌خواهم هر موقعیت گلی را که با تلاش بچه‌های تیم به وجود می‌آید، به ثمر برسانم».

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاجر دباغی بازیکن تیم فوتبال زنان ایران و سپاهان در آخرین دیدار باشگاهی تیمش توانست به رکورد ۱۰۱ گل باشگاهی دست پیدا کند. دباغی در دیدار تیم سپاهان مقابل کیان نیشابور با زدن پنج گل، تعداد گل‌های باشگاهی خود را سه رقمی کرد. او که حالا امید زیادی برای حضور در لیگ‌های اروپایی دارد با روحیه مضاعف‌تری در رقابت‌های باشگاهی حاضر می‌شود. در همین خصوص با وی به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

نظرتان درخصوص عملکرد تیم فوتبال زنان سپاهان در نیم‌فصل اول لیگ امسال چیست؟

بازی آخر ما در نیم‌فصل مقابل کیان نیشابور بود که با پیروزی پشت سر گذاشتیم. به طور کلی از نظر فنی، فوتبال خوبی ارائه دادیم اما نتیجه‌گیری آن‌طورکه می‌خواهیم نشد. در بازی‌های حساس فوتبال خوبی از خود نمایش دادیم اما در نتیجه‌گیری ضعیف بودیم. در بازی مقابل ذوب‌آهن چهار نفر از بازیکنان اصلی تیم مصدوم بودند که بر نتیجه نگرفتن تأثیر گذاشت. با این وجود در همان بازی نیز از نظر فوتبالی تیم برتر زمین بودیم؛ حتی در مقابل تیم سیرجان و بم فنی‌تر بازی کردیم اما سه امتیاز برای ما کسب نشد.

وضعیت تیم را نیم فصل بعدی چه طور پیش بینی می‌کنید؟

تقریباً ۷۰ درصد تیم حفظ شده و چند سال است که با هم بازی می‌کنیم؛ به همین دلیل سال به سال وضعیت تیم بهتر می‌شود. امیدوارم که امتیازات از دست رفته را در نیم‌فصل دوم جبران کنیم.

نظرتان درباره وضعیت داوری و قضاوت لیگ زنان چیست؟

در بازی‌های نیم‌فصل اول، لیگ داوری بر نتایج تأثیرگذار بود و واقعاً باید فکری به حال وضعیت داوری کرد. در بازی مقابل سیرجان، داوری کاملاً در نتیجه تأثیرگذار بود و پنالتی صددرصدی ما را نگرفت و بلافاصله تیم ما گل خورد. همین‌طور در دیدار مقابل ذوب‌آهن نیز گل صحیح من را آفساید اعلام کردند و فیلم آن هم پخش شد. از داورانی که در سطح بین‌المللی هستند انتظار می‌رود این اشتباهات را نکنند. نمی‌گویم این اشتباهات عمدی و با قصد است، تیم ما اسم این گونه قضاوت‌ها را اشتباه داوری می‌گذارد. امیدوارم همین طور که بازیکنان لیگ تلاش می‌کنند بهترین بازی را داشته باشند و روز به روز بهتر شوند و این اتفاق برای داوران نیز رخ دهد.

از عملکرد خود تا به این‌جای فصل راضی هستید؟

انتظار بیش از این را از خودم دارم. با اینکه توانستم به ۱۰۱ گل باشگاهی برسم اما انتظارم از خودم خیلی بیشتر بود. امیدوارم در ادامه فصل موقعیتی را خراب نکنم و بیشتر و بهتر گل بزنم.

دوست دارم فصل بعد در اروپا لژیونر شوم/گل‌های حساس یا فانتزی برایم با ارزش هستند

هدفتان تا پایان فصل رقابت‌ها چیست؟

هدف اصلی‌ام قهرمانی با تیم محبوبم سپاهان و لژیونر شدنم در یک لیگ خوب اروپایی است. قطعاً سال دیگر در لیگ ایران حضور نخواهم داشت و لژیونر خواهم بود.

دوست دارید در چه تیمی بازی کنید و از چه لیگ‌هایی پیشنهاد دارید؟

از بچگی طرفدار بارسا بودم و دوست دارم برای این تیم بازی کنم. باید پله‌پله شروع کرد و قطعاً نمی‌شود خیلی سریع به این خواسته رسید. اگر راه‌های پیش رویم بسته نباشد، سال آینده لژیونر خواهم بود اما بگذارید تیم‌ها و پیشنهادات لیگ‌ها سورپرایز باشد. در یابان لیگ به پیشنهادات رسیدگی می‌کنم و درحال‌حاضر تمرکزم روی لیگ و سپاهان است. پیشنهادهای زیادی از کشورهای اطراف داشتم اما به نظر من لژیونر شدن به هر قیمتی درست نیست. منتظرم اتفاقی خوبی رخ بدهد؛ می‌توان به سادگی به لیگ ترکیه و یا ارمنستان رفت. کشور و لیگ باید در حدی باشد و مرا مجاب کند تا از باشگاه بزرگ سپاهان جدا شوم.

از رسیدن به رکورد ۱۰۱ گل باشگاهی چه حسی دارید؛ قبل از بازی فکر می‌کردید به این رکورد برسید؟

می‌دانستم اگر در این بازی چهار گل بزنم به ۱۰۰ گل باشگاهی می‌رسم که در بازی پنج گل زدم و ۱۰۱ گل شدم. بچه‌های تیم خیلی به من کمک کردند تا به این رکورد برسم. درست است رکورد به نام من ثبت شد اما فوتبال یک ورزش تیمی است. من به عنوان فوروارد تاکنون وظیفه خودم را انجام دادم؛ وظیفه من گلزنی است، من هم گل زدم و وظیفه و کار اضافه‌ای نکردم. انتظارم از خودم بیشتر است و می‌خواهم هر موقعیت گلی را که با تلاش بچه‌های تیم درست می‌شود، به ثمر برسانم و زمانی که توپ به من می‌رسد وارد دروازه شود.

روند رشد فوتبال زنان ایران را چه‌طور می‌بینید؟

سال به سال وضعیت بهتر می‌شود و پیشرفت می‌کند، اما متأسفانه امسال با یک سری محدودیت‌ها مواجه شدیم. هر سال یکسری پیشرفت انجام می‌شود اما بلافاصله با یکسری محدودیت‌ها، این پیشرفت‌ها محدود می‌شود. اینکه تیم‌های بادرود و پیکان در لیگ، یک تیم تشکیل داده‌اند و تیم فولاد اعلام کرد می‌خواهد در بخش زنان تیم‌داری کند، خیلی خوب است. تیم‌هایی که در فوتبال مردان فعال هستند به تیم‌داری در زنان نیز روی آورده‌اند؛ این موضوع بسیار کمک کننده است و باعث جلو رفتن و حرفه‌ای شدن فوتبال زنان ایران می‌شود. نگاه ویژه رسانه‌ها به فوتبال زنان، باعث بهتر و بیشتر دیده شدن اتفاقات و خبرها می‌شود و موجب شده است تا بازی‌های ملی ما بیشتر به چشم بیاید و بازیکنان و تیم‌ها لیگ بیشتر شناخته شوند.

خاطره‌انگیز و شیرین‌ترین گلی که به ثمر رسانده‌اید کدام گل بوده است؟

اولین گل در سطح لیگ برتر در تیم آینده‌سازان بود که همان گل، گل قهرمانی تیم شد. در شیراز بازی داشتیم و دروازه حریف قفل شده بود و توپ‌هایمان وارد دروازه نمی‌شد. من اولین گل را زدم و همین گل باعث شد استرس تیم کم شود و گل‌های بیشتری بزنیم. این گل برای من همیشه شیرینی خاصی دارد؛ زیرا صدای پدرم در فیلم است که مرا تشویق می‌کند. گل‌هایی نیز که با پیراهن سپاهان زده‌ام، به خصوص گل‌های حساس یا گل‌های فانتزی که به ثمر رسانده‌ام برایم بسیار باارزش هستند.

دوست دارم فصل بعد در اروپا لژیونر شوم/گل‌های حساس یا فانتزی برایم با ارزش هستند

وضعیت تیم ملی فوتبال زنان ایران چه‌طور است؟ این روزها بازیکنان ملی‌پوش درگیر مسابقات باشگاهی هستند

وضعیت تیم ملی خوب است. فکر می‌کنم در بازی‌های آسیایی عملکرد قابل قبولی از خودمان نشان دادیم. اگر کسی مقداری با فوتبال و شرایط آن آشنا باشد متوجه می‌شود انتظار بیش از این از تیم نمی‌شد داشت. بعد از عید نوروز اردوهای ما مجدد شروع می‌شود. امیدوارم روزبه‌روز بهتر شویم و جایگاه ما را در رنکینگ ارتقا دهیم.

درخصوص تیم آقایان سپاهان هم صحبت کنید. آینده تیم فوتبال مردان را با توجه به حواشی پیش آمده و جدا شدن محرم نویدکیا، چه‌طور می‌بینید؟

به نظر من در این مدت هواداران به تیم سپاهان کم‌لطفی کردند و باید به تیم کادر فنی برای یک دست کردن تیم و استفاده از مهره‌ها، زمان می‌دادند تا تاکتیک مربی و کادر فنی در تیم القا شود. درست است انتظار هواداران برد است، ولی بازی‌ها را می‌بینند و باید متوجه باشند که تیم وقتی به خوبی تاکتیک‌های فنی را پیاده می‌کند، نتیجه تمرین خوب تیمی و تاکتیک و روش فنی مربی است. به هر حال محرم نویدکیا اسطوره باشگاه است و باید به وی بیشتر زمان می‌دادند.

و اما حرف پایانی

خیلی خوشحال هستم که توانستم اسم خودم را در باشگاه محبوبم سپاهان ماندگار و با پیراهن سپاهان تاریخ‌سازی کنم. امیدوارم رکورد خودم را ارتقا دهم. با توجه به اینکه در فوتبال مردان نیز کسی نبوده است که به این رکورد برسد خوشحالم که این رکورد را من در فوتبال سپاهان ثبت کردم.

گفت‌وگو از: فاطمه شهسواری_خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 558269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.