تقابل قدیمی بین دو دوست صمیمی!

دو تیم فوتبال چلسی و لیورپول با اندیشه‌های تاکتیکی دو مربی آلمانی خود، نبرد جالبی برای فتح جام کارابائو خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب _یکشنبه هشتم اسفندماه_ ورزشگاه ومبلی لندن شاهد تقابل جذاب لیورپول و چلسی در فینال جام کارابائو کاپ است؛ دیداری که رأس ساعت ۲۰ به وقت تهران سوت آغازش زده می‌شود.

یورگن کلوپ و توماس توخل به عنوان دو مربی تاکتیکی خوب در فوتبال جهان شهرت دارند. هموطنان آلمانی در حال حاضر رقبای مستقیم در لیگ برتر به ترتیب در لیورپول و چلسی هستند. هر دوی آن‌ها در گذشته موفقیت قابل توجهی در لیگ‌های داخلی و اروپایی کسب کرده‌اند و امروز هنگام رویارویی در فینال جام کارابائو در ورزشگاه ومبلی، به مصاف هم خواهند رفت.

تا قبل از این مسابقه، رکورد این دو در برابر یکدیگر در مبارزات مربیگری چگونه است و چه کسی بیشترین جام‌ها را به عنوان مربی کسب کرده است؟

یورگن کلوپ در برابر توماس توخل در تقابل رودررو

توخل در چند مورد در گذشته اندیشه‌های برجسته کلوپ را دنبال کرده است؛ البته پس از اینکه نیمکت‌ها را در ماینتس و بوروسیا دورتموند، خالی کرد. او همچنین پس از منصوب شدن به عنوان جانشین فرانک لمپارد در چلسی در ژانویه ۲۰۲۱، در کنار مربی‌ای که برای او بسیار احترام قائل است، در فوتبال انگلیس حضور دارد.

کلوپ که بیش از پنج سال را در لیگ برتر سپری کرده، در اکتبر ۲۰۱۵ هدایت لیورپول را برعهده گرفت. رقابت قدیمی بین دو دوست صمیمی در چند وقت اخیر دوباره به اوج خود رسیده و کلوپ اکنون حریفی است که توخل در رقابت‌های مربیگری در اکثر اوقات با آن روبه‌رو شده است. آن‌ها در زمان کار در بوندسلیگا ۱۰ بار رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند اما خاطره‌انگیزترین دیدار آن‌ها تا به امروز در لیگ اروپا در سال ۲۰۱۶ بوده است.

مسابقه یک چهارم نهایی بین لیورپول و دورتموند در بازی رفت لیگ اروپا سیگنال ایدونا پارک با نتیجه دو بر یک به سود دورتموند پایان رسید ولی آلمانی‌ها به رهبری توخل با شکست سه بر یک مقابل لیورپول کلوپ در مرسی ساید حذف شدند. لیورپول پس از شکست در دیدار رفت، همه‌ی ابزارها را برای انجام دادن کامبک داشت، مردان کلوپ با غرش برگشتند تا بازی را به تساوی بکشانند و همه دیدند که دژان لوورن در دقیقه ۹۱ چطور تیمش را به پیروزی رساند و آن‌ها را به جمع چهار تیم آخر فرستاد.

تقابلی قدیمی بین دو دوست صمیمی!

نحوه عملکرد کلوپ و توخل هنگام رویارویی با یکدیگر در زمین مسابقه به شرح زیر است:

۱۷ مسابقه
۹ برد برای یورگن کلوپ
سه پیروزی برای توماس توخل
پنج تساوی بین این دونفر

یورگن کلوپ مقابل توماس توخل؛ چه کسی بیشترین جام‌ها را برده است؟

توخل با ۱۰ جام در مقابل ۹ جام کسب شده توسط کلوپ برتری دارد. هر دو مرد در طول سال‌ها نشان داده‌اند که می‌توانند الهام‌بخش و کمک کننده‌ی بازیکنان باشند تا پیشرفت کنند. یورگن کلوپ شش سال پیش در چنین روزهایی به عنوان سرمربی لیورپول معرفی شد. او با قرمزهای آن فیلدی، توانسته یک لیگ قهرمانان، یک جام لیگ برتر، یک سوپر جام یوفا و البته جام باشگاه‌های جهان را فتح کند.

این دو سرمربی در بازار نقل و انتقالات نیز مهارت بالایی در کشف جوانان مستعد دارند. آن‌ها با برخی از تیم‌های ستاره دار که به طور منظم به دنبال جام‌های معتبر هستند سابقه همکاری دارند. کلوپ و توخل با برخی از رقابت‌پذیرترین تیم‌های اروپا از جمله دورتموند، لیورپول، پاری سن ژرمن و چلسی کار کرده‌اند؛ بنابراین تعجبی ندارد که عنوانی را برنده شوند.

توماس توخل هم تنها پس از ۳۸۲ روز که به عنوان سرمربی چلسی معرفی شد، لیگ قهرمانان اروپا و سپس جام باشگاه‌های جهان را فتح کرده است. آن‌ها هر دو عنوان لیگ داخلی را به دست آورده‌اند و در عین حال طعم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام یوفا و جام باشگاه‌های جهان را چشیده‌اند.

تقابلی قدیمی بین دو دوست صمیمی!

جام‌های کسب شده توسط یورگن کلوپ

کلوپ در طول دوران حرفه‌ای خود ۹ جام از جمله لیگ قهرمانان اروپا، جام جهانی باشگاه‌ها، سوپر جام یوفا و لیگ برتر را به دست آورده است. او همچنین دو بار قهرمان بوندسلیگا شده است و یک DFB Pokal (جام حذفی فوتبال آلمان) و دو DFL سوپرکاپ هم بالای سر برده است. یورگن سه بار به عنوان بهترین مربی فوتبال آلمان انتخاب شده است، دو بار جایزه بهترین مربی مردان فیفا و بهترین مربی LMA، مربی فصل لیگ برتر و جایزه مربی سال شخصیت ورزشی بی‌بی‌سی را برنده شده است.

تقابلی قدیمی بین دو دوست صمیمی!

جام‌های کسب شده توسط توماس توخل

توماس توخل ۱۰ بار به عنوان سرمربی مدال طلا را به دست آورده است و قهرمانی در لیگ قهرمانان، جام باشگاه‌های جهان و سوپر جام یوفا ازجمله دستاوردهای او با چلسی هستند. این در حالی که او تنها توانست یک DFB Pokal را با دورتموند در آلمان کسب کند. عمده جام‌هایی که توخل به دست آورد در فرانسه به عنوان سرمربی پاری سن ژرمن بود. او با» دو قهرمانی لیگ یک، دو جام قهرمانان، یک کوپا فرانسه و کوپا دو لا لیگ» که به دست آورد، کارنامه‌اش را پر کرد. توخل در کنار افتخارات تیمی خود، به عنوان یک فرد، به عنوان بهترین مربی فصل بوندسلیگا، بهترین مربی فوتبال آلمان، مربی سال مردان یوفا و بهترین مربی فوتبال فیفا انتخاب شده است.

کد خبر 558261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.