برنامه‌ریزی ویژه برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی ۱۳۷

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این منطقه با برنامه‌ریزی ویژه به درخواست مردمی ۱۳۷ رسیدگی می‌شود، گفت: به‌زودی سازوکاری برای بررسی فرایند ۱۳۷ و ارجاع جهت پاسخ‌دهی و بازخورد آن تعریف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در نشست شورای ۱۳۷ که با حضور رئیس اداره ارتباط مردمی ۱۳۷ و کارشناسان مرتبط با این اداره به همراه جمعی از معاونین و مسئولان شهرداری منطقه دو شهرداری اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان موجب افزایش اعتماد عمومی مردم و سرمایه اجتماعی شهروندان به شهرداری می‌شود، اظهار کرد: اداره ارتباطات مردمی شهرداری چشم ناظر مسائل و مشکلات بدون واسطه است.

وی تاکید کرد: در منطقه دو شهرداری به‌زودی سازوکاری برای بررسی فرایند ۱۳۷ و ارجاع جهت پاسخ‌دهی و بازخورد آن تعریف می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با تاکید به اینکه در این منطقه با شهروندان منطقه بسیار شریف، مؤمن و همراه هستند، تصریح کرد: مردم یکی از مهمترین سرمایه‌های این منطقه است و ما از این ظرفیت برای خدمات بیشتر، پیگیری و اهداف مدیریت شهری استفاده می‌کنیم.

وی یکی از مطالبات مردم منطقه دو را آسفالت معابر عنوان کرد و گفت: تا پایان سال طبق درخواست‌های مردمی آسفالت معابر این منطقه به پایان می‌رسد.

صیرفی‌نژاد یکی دیگر از مطالبات شهروندی منطقه دو شهرداری را وجود دستگاه‌های تاسیساتی عنوان کرد و افزود: شهروندان مسئول تأسیسات شهری را شهرداری می‌دانند در حالی که همه تأسیسات شهری مربوط به شهرداری نیست، اما طبق هماهنگی‌ها ما پیگیری می‌کنیم تا مشکلات بر طرف شود.

وی با اشاره به تعیین تکلیف محل عبور زیر پل دو طبقه امام خمینی (ره)، گفت: شهرداری هنوز به جمع‌بندی شورای سیاست‌گذاری برای اینکه کاربری آن تراموا، خودرو، مترو و سایر باشد، نرسیده است، اما همیشه خیابان امام خمینی (ره) و محدوده قلمستان جزو معضلات و مطالبات شهری این منطقه بوده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان مشکلات موزائیک‌سازان را یک معضل زیست‌محیطی چندین ساله عنوان کرد و افزود: از یک سو بافت جدید در دل بافت فرسوده و از سوی دیگر ۲۰۱ واحد موزائیک‌سازی در منطقه ولدان به وجود آمده و معضلات زیست‌محیطی ایجاد کرده است که به طور جدی پیگیر رفع مشکلات آن محله هستیم.

وی با تاکید به اینکه رفع مشکلات منطقه ولدان و موزائیک‌سازان نیاز به عزم مدیریت استانی و جهادی دارد، ادامه داد: رفع مشکل محله ولدان کار چند روزه نیست و نیاز به همراهی سازمان جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، شهرداری، استانی و شرکت شهرک‌ها دارد، زیرا جایگزینی زمین‌های بختیار دشت جهت انتقال موزائیک‌سازان با مخالفت سازمان محیط زیست مواجه بوده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه میانگین تماس‌های دریافتی ۱۳۷ از منطقه دو، روزانه ۳۰ تماس گزارش شده است، گفت: بیشتر مطالبات شهروندی در حوزه خدمات شهری بوده که درصد رفع آن هستیم.

اهتمام ویژه مدیریت شهری در رسیدگی به پیام‌های شهروندی از طریق سامانه ۱۳۷

محمد قاسمی، رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان نیز ضمن ارائه گزارشی از تماس‌های مردمی منطقه دو با ۱۳۷ با اشاره به ضرورت بررسی سریع به پیام‌های شهروندی، گفت: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری موضوع رسیدگی به پیام‌های شهروندی است که بی‌شک اهتمام و جدیت در پاسخ گویی به این موضوع همچون گذشته باید در اولویت معاونان مناطق باشد.

وی ادامه داد: کارشناسان ما ۲۴ ساعته پیام‌های شهروندان را ثبت و به مناطق ارجاع می‌دهند، اما فوریت در بررسی پیام‌ها باید در دستور کار باشد، بدیهی است که ارسال تصاویر مرتبط با پیام شهروندی و یا در صورت زمان‌بر بودن درخواست شهروندی شرح جزئیات و ارسال پاسخ در زمان مقتضی می‌تواند تا حد بالایی رضایت مندی شهروندان را افزایش دهد.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: امور منطقه دو به سبب حضور به موقع در محل و مواجهه با شهروندان بیشترین رضایت را به خود اختصاص داده است و سایر واحدها نیز باید برای موارد خاص و مواردی که نیاز به حضور در محل و گفت‌وگو با شهروند دارد در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

وی در ادامه به بیان برخی موارد مورد مطالبه شهروندان در منطقه دو شهرداری پرداخت و تقاضای رسیدگی به این موضوعات و پاسخ صریح از جانب منطقه را جهت ارائه به شهروندان را مطرح کرد و گفت: بی‌شک برگزاری چنین جلساتی می‌تواند با سرعت مضاعف‌تری امکان خدمت‌رسانی به شهروندان را افزایش دهد.

کد خبر 558244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.