مشخصات لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15+قیمت

قیمت لپ‌تاپ یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای لپ‌تاپ را در انتخاب مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است که از پردازنده نسل یازدهم اینتل استفاده کرده است تا بهترین عملکرد را ارائه دهد. ازآنجاکه این محصول برای گیمینگ طراحی شده، از قوی‌ترین قطعات بهره برده است. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 می‌پردازیم:

طراحی و بدنه لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15

لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 طراحی بسیار ظریفی نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی دارد. ابعاد این محصول ۱.۹ * ۲۵.۲ * ۳۶ سانتی‌متر و وزن آن دو کیلوگرم است که برای یک لپ‌تاپ گیمینگ مناسب به نظر می‌رسد. روی قاب پشتی لپ‌تاپ تایپوگرافی زیبایی از عبارت TUF درج شده است. نوع طراحی قاب پشتی ساختار جذابی دارد و قسمت پایینی آن با توجه به قرارگیری محل خروج هوا برش‌های جذابی دارد. لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 در دو رنگ سفید و خاکستری تیره معرفی شده است که هر دو طراحی جذابی دارند، ولی مدل خاکستری این محصول پتانسیل بالایی در جذب اثر انگشت دارد. لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 در برابر افتادن، لرزش شدید، گرما و سرمای زیاد و رطوبت مقاوم است.

صفحه‌نمایش لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15

صفحه‌نمایش لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 در دو مدل معرفی شده است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. ایسوس در هر دو مدل از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با کیفیت Full HD استفاده کرده که پنل آن از نوع IPS است و به روکش مات مجهز شده است. در مدل اول، صفحه نمایش از ۶۲.۵ درصد رنگ‌های sRGB و ۴۷.۳ درصد رنگ‌های Adobe پشتیبانی می‌کند، نرخ نوسازی تصویر نیز در این مدل ۱۴۴ هرتز است. مدل دوم و حرفه‌ای‌تر لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 از صددرصد رنگ‌های sRGB و ۷۵.۳ درصد رنگ‌های Adobe پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مربوط به زمان پاسخ‌گویی صفحه نمایش است؛ هر چه زمان پاسخ‌گویی کمتر باشد، پیکسل‌های صفحه نمایش زودتر قادر به عوض کردن رنگ‌ها است. زمان پاسخ‌گویی صفحه نمایش لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 سه میلی‌ثانیه بوده که عدد بسیار خوبی است. صفحه نمایش این محصول حاشیه بسیار کمی دارد؛ بنابراین کار کردن با آن لذت‌بخش است. ایسوس در سری لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود، وب‌کم را به منظور کم کردن حاشیه اطراف نمایشگر حذف کرده است.

پورت‌ها و بلندگوی لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15

لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 دارای سه پورت USB 3.2، یک پورت USB Type-C Thunderbolt 4 مشترک با DisplayPort، خروجی تصویر HDMI، پورت RJ45 برای اتصال به اینترنت با کابل LAN و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متر است. دو بلندگو برای لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 در نظر گرفته شده که قادر به پخش صدای DTX-X Ultra است. لپ‌تاپ گیمینگ ذکر شده از دو میکروفون داخلی با قابلیت حذف نویز بهره می‌برد؛ میکروفون‌ها به این صورت عمل می‌کند که با شنیدن صدای اطراف و نویزهای موجود در صدا مانند صدای محیط یا صدای فن لپ‌تاپ، آن را به صورت خودکار از صدای ضبط شده شما حذف می‌کند؛ بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی در هنگام انجام بازی با دوستان خود از طریق میکروفون گفت‌وگو کنند.

صفحه کلید و تاچ‌پد لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15

کیبورد لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 دارای طراحی جزیره‌ای است. همه کلیدهای با فاصله مشخصی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و عمق ۱.۷ میلی‌متری آن‌ها تجربه لذت‌بخشی را برای کاربران فراهم می‌کند. کلیدهای W، A، S و D رنگ‌بندی متفاوتی نسبت به دیگر کلیدها دارد؛ در بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ شاهد این نوع طراحی هستیم. کلیدهای کیبورد به نور پس‌زمینه مجهز شده است و کاربران می‌توانند رنگ آن را به انتخاب خود تغییر دهند. در قسمت پایین صفحه‌کلید لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 یک تاچ‌پد با اندازه معمولی در نظر گرفته شده که یکپارچه است و می‌توانید برای انجام کارهای ساده از آن استفاده کنید.

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15+ قیمت

سخت‌افزار لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15

لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 به پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 سری H مجهز شده و از دو مدل متفاوت این پرازنده کم‌مصرف و چهار هسته‌ای روی این لپ‌تاپ استفاده شده است. مدل اول Core i7-11370H است که محدوده سرعت ۳.۳ تا ۴.۸ گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند، درحالی‌که مدل دوم پردازنده Core i7-11375H است که در حال توربو برای پردازش‌های سنگین سرعت ۳.۳ تا ۵ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. کارت گرافیک‌های گیمینگ شرکت NVIDIA که RTX 3060 و RTX 3070 نام دارد، برای پردازش‌های گرافیکی لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 در نظر گرفته شده است. حافظه رم محصول ذکر شده ۱۶ گیگابایت است که قابلیت ارتقا تا ۲۴ گیگابایت را نیز دارد. لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 در دو مدل ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت عرضه شده است، اما یک اسلات اضافی برای اضافه کردن حافظه SSD در لپ‌تاپ وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن حافظه ذخیره‌سازی را ارتقا دهند.

باتری لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15

انرژی مورد نیاز لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 با استفاده از یک باتری چهار سلولی لیتیوم یونی با ظرفیت ۷۶ وات ساعت تأمین می‌شود. شرکت سازنده اعلام کرده است که این محصول می‌تواند در حالت پخش ویدئو به صورت مستمر تا ۱۶.۶ ساعت شارژدهی داشته باشد. باتری محصول ذکر شده به فناوری شارژ سریع نیز مجهز شده است؛ بنابراین کاربران می‌توانند آن را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ کنند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 قابلیت شارژ کردن آن از طریق Thunderbolt 4 است.

مزایای لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15

  • طراحی بدنه
  • پردازنده نسل یازدهم اینتل
  • سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای
  • پشتیبانی از تاندربولت چهار
  • صفحه نمایش ۲۴۰ هرتزی با پنل IPS

معایب لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15

  • وب‌کم
  • کارت‌خوان SD

قیمت لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15

با توجه به بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی SSD، به میزان ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 558236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.