دغدغه شورای ششم در بودجه ۱۴۰۱ چیست؟  

در نخستین روز اسفندماه سال ۱۴۰۰ بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان با مبلغ ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان پس از بررسی با حضور کارشناسان‌ و نخبگان اصفهان، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تصویب‌ شد که یکی از ویژگی‌های آن توجه به مناطق کم‌برخوردار و اجرای پروژه‌های محله‌محور است.

به‌گزارش‌خبرنگار ایمنا، بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان طی ۳۰ روز بررسی و ۴۴۰۰ نفر-ساعت جلسه تخصصی به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید که یکی از اولویت‌های این بودجه رسیدگی به مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان است.

توسعه اماکن و فضاهای تفریحی و ورزشی، توسعه و توزیع بازارهای سازمان یافته محلی، رسیدگی به معابر جهت ایجاد دسترسی‌های بیشتر و کامل‌تر به تمام نقاط شهری به ویژه مناطق حاشیه‌ای، ایجاد زمینه‌های اشتغال در نواحی محروم از جمله ایجاد مغازه‌های تجاری و خدماتی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی (تفریحی، ورزشی) در مناطق مختلف، رسیدگی و آراستگی فضاها و اماکن بی‌دفاع شهری از راهکارهای رفع محرومیت از برخی مناطق شهر اصفهان است که تلاش شده در بودجه مورد توجه قرار گیرد، همچنین مدیریت جدید شهر اصفهان نیز از ابتدای فعالیت خود محرومیت‌زدایی و توزیع متوازن خدمات شهری را در دستور کار خود قرار داده است. بر اساس اساس آمارهای موجود در شهرداری و بر مبنای بررسی‌های سنوات گذشته حدود ۲۲۰ محله در اصفهان وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ محله نسبت به محلات دیگر دارای امکانات کمتری است و نیاز است معضلات موجود در این محلات رفع شود، لذا یکی از ویژگی‌های بودجه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان توجه به مناطق کم‌برخوردار و اجرای پروژه‌های محرک توسعه و محله‌محور است تا مشکلات شهروندان رفع شود.

ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ مصوبه شورای ششم

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ و تصویب نهایی این برنامه به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: اول اسفندماه موعد قانونی تصویب نهایی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان در شورای ششم بود و در بهمن‌ماه تمام کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر و کمیسیون تلفیق درگیر این موضوع بودند و نتیجه نهایی این برنامه در سی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد.

وی ادامه می‌دهد: توجه به مباحث حمل‌ونقل عمومی، فعال نگه داشتن و تقویت فعالیت پروژه‌های کلان حمل‌ونقل مانند مترو، حلقه حفاظتی و سایر پروژه‌های تحت تأثیر حمل‌ونقل عمومی، خرید اتوبوس و بازسازی اتوبوس‌های کارکرده بخشی از ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۱ است؛ چرا که توجه به بحث حمل‌ونقل عمومی به کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر اصفهان کمک‌می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کند: در بودجه ۱۴۰۱ توجه به مناطق کمتر برخوردار و دیدگاه عدالت‌محوری در توزیع منابع در حوزه خدمات و اجرای پروژه‌ها در تمام مناطق شهر نیز مد نظر است، لذا محلاتی که در گذشته کمتر مورد توجه بودند و نیاز بیشتری به انجام امور اجرایی دارند در اولویت رفع مشکلات، ارائه و توزیع خدمات قرار دارند.

توجه به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در بودجه ۱۴۰۱

وی با اشاره به لزوم تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در برنامه بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار می‌کند: در حوزه گردشگری و توجه به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، توجه به بافت‌های تاریخی و فرسوده مد نظر است، همچنین در بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری نگاه بازآفرینی شهری و بازتمرکز فعالیت به طور ویژه در حوزه بافت‌های فرسوده و تاریخی مورد توجه قرار می‌گیرد.

نورصالحی تصریح می‌کند: توجه به مشارکت عموم شهروندان در اداره امور شهر یکی ازدیدگاه‌های مهم در مدیریت شهری است و این اتفاق باید بیشتر جنبه نرم‌افزاری و مدیریتی داشته باشد، همچنین مشارکت سرمایه‌گذران در اجرا و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز شهر نیز در بودجه ۱۴۰۱ تا حدودی پررنگ‌تر از سنوات قبل دیده شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ توجه به مناطق کمتر برخوردار نیز در اولویت قرار دارد، می‌گوید: از زمان استقرار مدیریت شهری جدید توجه به مناطق کمتر برخوردار جزو تأکیدات شورای ششم و شهرداری اصفهان بوده است، در شورای اسلامی شهر، کمیسیون ویژه مناطق کمتر برخوردار تشکیل شده است که با محوریت تعدادی از همکاران بازدید و سرکشی از محلات و یافتن نقاط ضعف و نیازهای این محلات شروع شده است، در شهرداری اصفهان نیز میز "مدیریت محله‌محوری" تشکیل شده است و محلات کمتر برخوردار را شناسایی می‌کند تا چالش‌های موجود هر چه سریع‌تر رفع شود.

رئیس‌شورای اسلامی‌شهر اصفهان تاکید می‌کند: شورای ششم و شهرداری اصفهان بر اساس مطالعات قبلی و آخرین اطلاعات موجود در مناطق و محلاتی از شهر اصفهان که نیازمند توجه بیشتر در بعدهای کاربری، فرهنگی و اجتماعی است، انجام پروژه‌ها را مدیریت می‌کنند تا در سال ۱۴۰۱ روند اجرایی پروژه‌ها در این محلات قوت بیشتری بگیرد.

وی تصریح می‌کند: رفع نیازها لازم است به صورت دوره‌ای و سالیانه انجام شود تا محلات کمتر برخوردار از نظر امکانات و برخورداری مانند سایر مناطق شهر شوند و ساکنان این محلات احساس نکنند که با سایر نقاط شهر فاصله دارند.

نورصالحی اظهار می‌کند: در مجموع بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان با مصوبه شورای ششم به تصویب رسیده است و با توجه به حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی، آلایندگی هوا، کاهش ترافیک و توجه به مناطق کمتر برخوردار مورد استفاده قرار می‌گیرد و امید است که اقدامات مؤثری انجام شود؛ لذا شورای اسلامی شهر اصفهان رصدهای لازم را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهد تا با تحقق بودجه‌ای که برای برنامه‌های شهری پیش‌بینی شده است، به نتایج کارآمد و مثبتی دست یابیم.

کد خبر 558227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.