عصرانه خبری شهرهای ایران در هفتم اسفندماه

در این بسته خبری از تجهیز سامانه ترافیک تربت‌حیدریه تا کاشت بیش از چهار هزار بوته گل زینتی در بندر دیر و ساماندهی دو رودخانه مشگین‌شهر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

افزایش سرانه فضای سبز گنبدکاووس

سیدعلی اصغر موسوی، شهردار گنبدکاووس، سرانه فضای سبز هر شهروند این شهر را حدود ۱۲ مترمربع اعلام کرد و گفت: با انجام برخی طرح‌ها و اقدامات واحد فضای سبز شهرداری از جمله غرس درخت، احداث یا توسعه بوستان‌های محله‌ای و طرح بام سبز این سرانه تا ۲ سال آینده به ۱۵ مترمربع افزایش خواهد داشت.

تجهیز سامانه کنترل ترافیک تربت‌حیدریه

محسن قندهاری‌، رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری تربت‌حیدریه گفت: برای ارتقای کیفی، توسعه و تجهیز زیرساخت مرکز کنترل ترافیک شهری طی یک سال و نیم اخیر، ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری هزینه شده است.

ساماندهی دو رودخانه مشگین‌شهر

علی مسیب‌زاده‌، مشگین‌شهر خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای ساماندهی دو رودخانه خیاوچای و نوشین دره‌سی مشگین‌شهر شد.

کاشت بیش از چهار هزار بوته گل زینتی فصلی در بندر دیر

علی ابراهیمی، شهردار بندر دیر استان بوشهر گفت: با هدف ایجاد چشم‌انداز زیبا، عملیات کاشت چهار هزار و ۸۰۰ بوته نشاء گل زینتی فصلی در سطح معابر، بلوارها، میدان‌های این شهر آغاز شد.

ساخت المان نوروزی از وسایل غیرقابل استفاده در تایباد

شهردار تایباد با اشاره به ساخت المان نوروزی از وسایل غیرقابل استفاده، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی که معیشت مردم در اولویت است برای زیباسازی محیطی با ابتکاری خلاقانه، از طرح‌های ارائه شده توسط مهندسان و طراحان این شهرداری برای ساخت المان‌های نوروزی استفاده شد.

زیباسازی معابر و سواحل عسلویه

مجید بیدخونی، شهردار عسلویه از زیباسازی معابر و سواحل این شهر خبر داد و گفت: پیگیری و پرداخت بدهی به پیمانکاران در اولویت برنامه‌های شهرداری عسلویه قرار دارد.

مدیریت آبیاری فضای سبز چرمهین

شهاب ثابت‌راسخ، شهردار چرمهین گفت: فضای سبز چرمهین در گذشته به روش سنتی آبیاری می‌شد؛ اما با توجه به چالش‌های آبی ایجاد شده، شهرداری طبق برنامه‌ریزی‌ها در فازهای مختلف اقدام به تبدیل سیستم‌های سنتی آبیاری فضای سبز شهری با سیستم‌های نوین نظیر قطره‌ای و بارانی کرده است.

تشکیل چندین گروه عملیاتی شهرداری خرمشهر جهت دفع آب‌های سطحی

شب گذشته و همزمان با شروع بارش باران، نیروهای خدماتی شهرداری خرمشهر با تشکیل چندین گروه عملیاتی، دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی را با هدف ایمن‌سازی معابر و تسهیل در تردد شهروندان آغاز کردند و به فاصله‌ی کمتر از ۱۲ ساعت تمام معابر سطح شهر ایمن‌سازی و آب‌های سطحی ناشی از بارندگی دفع شد.

ترمیم آسفالت معابر و کوچه‌های شهر زاینده‌رود

علی‌اکبر محمودی، شهردار زاینده‌رود گفت: طی ماه‌های گذشته اصلاح آسفالت و ترمیم ترانشه‌های سطح شهر با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال انجام شد.

کد خبر 558219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.