۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
رشد ۱.۶ درصدی بیت کوین

بیت کوین سقف ۴۰ هزار دلاری طی روزهای آتی را شکست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC) ۳۹ هزار و ۱۲۳ دلار.

تغییرات: رشد ۱.۶۰ درصد

اتریوم (ETH) دو هزار و ۷۸۳ دلار.

تغییرات: رشد ۶.۶۹ درصد

بایننس‌کوین (BNB) ۳۷۶ دلار و ۵۳ سنت.

تغییرات: رشد ۴.۵۷ درصد

ریپل (XRP) ۰.۷۶۳ دلار.

تغییرات: رشد ۱۰.۴۷ درصد

کاردانو (ADA) ۰.۹۰۹ دلار

تغییرات: رشد ۷.۴۱ درصد

سولانا (SOL) ۹۱ دلار و ۶۸ سنت.

تغییرات: رشد ۳.۸۹ درصد

ترا (Tera) ۷۳ دلار و ۶۵ سنت.

تغییرات: رشد ۱۱.۵۷ درصد

اوالانچ (Avalanche) ۷۹ دلار ۶۹ سنت.

تغییرات: رشد ۵.۶۵ درصد

دوج‌کوین (DOGE) ۰.۱۲۷ دلار.

تغییرات: رشد ۴.۱۲ درصد

پولکادات (DOT) ۱۷ دلار و ۹۸ سنت.

تغییرات: رشد ۱۲.۱۷ درصد

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رشد ۱.۶ درصدی بیت کوین حمایت: ۳۵ و ۳۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ هزار دلار

پیش بینی: شکست سقف ۴۰ هزار دلاری طی روزهای آتی

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

رشد ۱.۶ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۳۵ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۰۲ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۵۰ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۵ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۰۳ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۷۴ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۷ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۹ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۷۴۹ میلیارد دلار

رشد ۱.۶ درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۶ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

رشد ۱.۶ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

رشد ۱.۶ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

پرمیوم قراردادهای آتی اتریوم در پی سقوط قیمت به کمترین میزان هفت ماه اخیر رسید

پرمیوم سالانه قراردادهای آتی اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، روز ۲۵ فوریه (ششم اسفند) با وجود رشد ۱۱ درصدی قیمت آن، به ۲.۵ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، ارزش تعدیل‌شده کل سرمایه قفل‌شده شبکه اتریوم نیز با کاهش بیش از ۲ درصدی به ۱۱۲.۷ میلیارد دلار رسیده است. قراردادهای آتی معمولاً با پرمیوم سالانه ۵ الی ۱۵ درصدی در بازارهای معمولی معامله می‌شوند، اما پرمیوم سالانه اتریوم از ۲۰ درصد در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر)، اکنون به مقدار بسیار کم ۲.۵ درصد رسیده است.

ارزش کمک‌های بیت کوینی به اوکراین از مرز چهار میلیون دلار گذشت

شرکت تحلیلی الیپتیگ اعلام کرد ارزش کمک‌های بیت کوینی ارسال‌شده برای حمایت از ارتش اوکراین به بیش از چهار میلیون دلار رسیده است. الیپتیک ادامه داد این کمک‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتال ارسال می‌شود زیرا این روش سریع و آسان است و از این طریق می‌شود برخی قوانین را هم دور زد. گفته می‌شود این رقم در روز گذشته فقط ۴۰۰,۰۰۰ دلار بوده است و دلیل افزایش چشمگیر این مبلغ کمک ۸۰ بیت کوینی (سه میلیون دلاری) یک نفر در ۲۴ ساعت اخیر بوده است.

بلومبرگ: تحریم‌ها احتمالاً تأثیری بر دسترسی روسیه به ارزهای دیجیتال نداشته باشد

به گزارش نشریه بلومبرگ، تحریم‌های جدیدی که آمریکا و اروپا علیه روسیه وضع کرده‌اند، تأثیر چندانی بر دسترسی مسکو به ارزهای دیجیتال نخواهد داشت. در این گزارش آمده است ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین به ابزاری کارآمد برای دور زدن تحریم‌های تبدیل خواهند شد. بلومبرگ افزود حتی میلیاردرهای روس که در فهرست تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند، می‌توانند با کمک ارزهای دیجیتال به خرید کالا و خدمات بپردازند، در خارج از روسیه سرمایه‌گذاری کنند و دیگر نیازی نیست به بانک‌ها مراجعه کنند.

استخر بزرگ اتریوم ارائه خدمات به ماینرهای روس را متوقف کرد

در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین، استخر اتریوم فلکس‌پول اعلام کرد ارائه خدمات به ماینرهای روس را متوقف خواهد کرد. فلکس‌پول خاطر نشان کرد: «از ماینرهای روسی عذرخواهی می‌کنیم؛ بسیاری از شما از جنگ حمایت نمی‌کنید اما شما حامی کشورتان هستید. تنها با تضعیف قدرت اقتصادی مردم روسیه ما این شانس را داریم که در این جنگ تأثیرگذار باشیم.» فلکس‌پول پنجمین استخر بزرگ اتریوم در جهان از لحاظ قدرت پردازش (هش‌ریت) است. گفته می‌شود ماینرهای روس بیت کوین در شرایط کنونی دچار مشکل نشده‌اند.

مک‌گلون: بیت کوین همچنان در راه رسیدن به ۱۰۰,۰۰۰ دلار است

مایکل مک‌گلون، کارشناس ارشد نشریه بلومبرگ، می‌گوید قیمت بیت کوین در مسیر رسیده به ۱۰۰,۰۰۰ دلار قرار دارد. وی معتقد است بیت کوین سقوط سنگینی به زیر ناحیه ۳۰,۰۰۰ دلار نخواهد داشت و به دارایی ذخیره دیجیتال در جهان تبدیل می‌شود. به باور مک‌گلون، بیت کوین در حال حاضر بخش عمده‌ای از سبد سرمایه افراد را به خود اختصاص نداده ولی سرعت پذیرش آن در حال افزایش است.

بیتس‌کرانچ ۳.۶ میلیون دلار سرمایه برای توسعه ابزارهای تحلیل NFT خود جمع‌آوری می‌کند

شرکت تجزیه و تحلیل اکوسیستم ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی بیتس‌کرانچ (BitsCrunch) در یک دور تأمین سرمایه خود موفق به جذب ۳.۶ میلیون دلار شد. بیتس‌کرانچ از ابزارهای تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تعین قیمت منصفانه NFTها، شناسایی معاملات تقلبی و اصالت‌سنجی آن‌ها بهره می‌گیرد. طبق گفته مدیرعامل این شرکت، بیتس‌کرانچ در حال حاضر از NFTها در اتریوم، پالیگان و اولنچ پشتیبانی می‌کند. با دریافت این سرمایه تمرکز این شرکت برای ایمن سازی بلاک چین‌های معروفی چون پولکادات، سولانا، الگورند و … افزایش خواهد یافت.

برزیل به دنبال وضع قوانین و مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال است

کمیته امور اقتصادی مجلس سنای برزیل لایحه‌ای در دست بررسی دارد که در صورت تصویب نهایی و تبدیل‌شدن به قانون می‌تواند به نقطه عطفی برای رشد و توسعه ارزهای دیجیتال در این کشور تبدیل شود. این لایحه چارچوبی برای قانونی کردن ارزهای دیجیتال در بازارهای محلی ارائه می‌دهد و همچنین وظایف و مسئولیت‌های ارائه‌دهندگان خدمات کریپتو را مشخص می‌سازد. در صورت تصویب نهایی این قانون، برزیل اولین کشور بزرگ آمریکای جنوبی خواهد بود که قوانین و مقررات روشنی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دارد

یرن فایننس بر روی آربیتروم توسعه پیدا کرد

یرن فایننس، یکی از پیشرفته‌ترین پروتکل‌های حوزه دیفای، اعلام کرده است که با آربیتروم، راهکار لایه دوم مبتنی بر اتریوم، یکپارچه شده است. تیم یرن فایننس دلیل انتخاب آربیتروم را کارمزدهای بسیار پایین و دامنه گسترده ادغام آن عنوان کرده است. در همین راستا توسعه‌دهندگان یرن فایننس دستورالعمل مفصلی برای نحوه استفاده از آربیتروم برای کشت سود منتشر کرده‌اند.

دادگاه عالی چین جذب سرمایه از طریق ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد

دادگاه عالی چین روز پنج‌شنبه قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن تراکنش‌های ارز دیجیتال به فهرست روش‌های غیرقانونی جذب سرمایه اضافه می‌شود. این قانون جدید به این معنی است که افراد و یا شرکت‌هایی که با استفاده از ارزهای دیجیتال اقدام به جذب سرمایه از مردم کنند مجازات خواهند شد. قانون مذکور از تاریخ ۱ مارس (۱۰ اسفند) به اجرا در خواهد آمد.

بانک مرکزی اوکراین برداشت‌های نقدی را در بحبوحه حمله روسیه محدود کرد

بانک مرکزی اوکراین برداشت روزانه وجه نقد به ارز محلی را به ۱۰۰,۰۰۰ گریونا (تقریباً ۳,۳۵۰ دلار) محدود کرده است. این بانک همچنین خروج وجوه نقد از حساب‌ها به‌صورت ارزی را نیز ممنوع کرده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که در ساعات اولیه روز گذشته، روسیه به اوکراین حمله کرد. هدف از این اقدامات تضمین عملکرد سیستم مالی کشور در شرایط جنگی اعلام شده است.

گزارش سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ کوین بیس: ۲.۵ میلیارد درآمد و ۸۴۰ میلیون دلار سود

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس روز پنج‌شنبه در گزارشی به سهام‌داران خود اعلام کرد که در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار درآمد داشته و تعداد کاربران فعال ماهانه آن به ۱۱.۴ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. کوین بیس همچنین در این بازه زمانی ۸۴۰ میلیون دلار سودآوری داشته که هرچند نسبت به سه‌ماهه قبل افزایش محسوسی را ثبت کرده اما با رکورد ۱.۶ میلیارد دلاری سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ فاصله زیادی دارد.

نتایج یک نظرسنجی: مصرف‌کنندگان آمریکایی از وب ۲ ناراضی هستند و دانش محدودی از وب ۳ دارند

یافته‌های یک نظرسنجی آنلاین از ۱۵۰۰ نفر در ایالات‌متحده، از نگرانی عمیق مردم در مورد حریم خصوصی و قدرت بیش از حد غول‌های فناوری پرده برداشته است. این نظرسنجی همچنین نشان داده که اصطلاح وب ۳ همچنان به اصطلاح رایجی در میان مردم تبدیل نشده است.

در این تحقیق که توسط گروه تحقیقاتی ملی (NRG) در ژانویه ۲۰۲۲ انجام شده است، ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که نگران حقوق و آزادی‌های فردی خود هستند که فناوری آنها را تهدید می‌کند و ۴۴ درصد به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی آنلاین اشاره کرده‌اند. ۳۸ درصد از تبلیغات آنلاین ناراضی بوده و ۳۵ درصد نگران عدم کنترل بر داده‌های خود هستند. با این حال، تنها ۱۳ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده‌اند که می‌دانند وب ۳ به چه معنی است، در حالی که ۵۴ درصد اصلاً این اصطلاح را نشنیده‌اند.

رشد سه‌رقمی درآمد و سود ناخالص کش‌اَپ از بیت کوین در سال ۲۰۲۱

کش‌اَپ (Cash App)، پلتفرم پرداخت موبایلی جک دورسی، در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰ میلیارد دلار درآمد از بیت کوین و ۲۱۸ میلیون دلار سود ناخالص از این ارز دیجیتال کسب کرده است. این برنامه در مقایسه با سال قبل، ۱۱۹ درصد افزایش درآمد داشته، در صورتی که سود ناخالص آن حدود ۱۲۴ درصد افزایش یافته است. شرکت بلاک (Block Inc.)، شرکت توسعه‌دهنده این برنامه، گزارش درآمد سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ خود را پنج‌شنبه گذشته منتشر کرده که شامل عملکرد کش‌اَپ است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین منتقل کنند و جدیداً نیز شبکه لایتنینگ به آن افزوده شده است.

نقشه بازار رمز ارزها

رشد ۱.۶ درصدی بیت کوین

کد خبر 558167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.