۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
آیندگان از شاهنامه می‌گویند

دومین نمایشگاه گروهی "آیندگان" با موضوع نقاشی‌های کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۸ سال و با برداشتی آزاد از شاهنامه در گالری دوران معاصر برگزار شده است.

نازیلا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حمایت گالری دوران معاصر از کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ۲۴ سال است که به‌صورت تخصصی در زمینه خلاقیت کودک و نوجوان فعالیت و تدریس می‌کنم، در این مدت، دو سال است که نمایشگاهی با عنوان "آیندگان" به صورت یک رویداد در گالری معاصر برگزار می‌شود که حاصل توجه جدی و حرفه‌ای با کودکان و نوجوانان در زمینه نقالی و شاهنامه است که این موضوع برای بچه‌ها جذابیت بسیاری دارد.

سمیعی با بیان این‌که کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۸ سال در این رویداد شرکت کرده‌اند، ادامه داد: ایده این رویداد با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ کشور صورت گرفت و برای بچه‌ها جذاب است که بتوانند موضوعات مختلف را با نگاهی نو و برداشتی آزاد درک کرده و با آن‌ها مواجه شوند.

این هنرمند نقاش تصریح کرد: تجربه سال‌ها فعالیت در این حرفه نشان داد که نمی‌توان کودکان نسل جدید را با همان روش قدیم با شاهنامه آشنا کرد، به‌همین دلیل قصه‌های مرتبط برای کودکان خوانده می‌شود و کودکان در هر بخش، قصه‌ای که دوست دارند را انتخاب و به‌صورت آزاد و با برداشت خودشان کار می‌کنند.

وی افزود: در این رویداد ۲۰ هنرمند نقاش کودک و نوجوان با نام‌های ابوالفضل صادقی، ستاره هنرمند، رها بهرامی، یلدا شمسایی‌فر، لعیا مشکلاتی، بهار گندمکار، یکتا شکری‌نژاد، امیرعلی نائب‌پور، سام صادقی‌هفشجانی، آسمان امیرخانی، محمدپارسا حاج‌علیخانی، محمدپرهام حاج‌علیخانی، آوا بسیطی، ارسلان کمالی‌هاشمی‌اصفهانی، آوا اهتمام، کسری میراب، النا نظام و بنیتا بصیریانی با حدود ۳۰ اثر، شرکت دارند. این کودکان مدت‌ها است که در زمینه نقاشی آموزش دیده و تجربه کسب کرده‌اند. تکنیکی که این هنرمندان کودک و نوجوان برای خلق نقاشی‌های خود به‌کار برده‌اند، آزاد است اما بیشتر نقاشی‌ها با استفاده از آکریلیک روی بوم نقاشی کار شده‌اند.

سمیعی با بیان این‌که موضوع فروش آثار نیز در این نمایشگاه مطرح است، گفت: توجه ما در این نمایشگاه به فعالیت گروهی کودکان و نوجوانان است، اما به موضوع فروش نیز توجه داریم و قیمت‌گذاری در حدی است که تابلوها به‌فروش برود و در خانه‌ها جای بگیرد؛ قطعاً کودکان و نوجوانان نیز از فروش آثار خود لذت خواهند برد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای بازدید از دومین نمایشگاه گروهی آیندگان می‌توانند تا چهارشنبه _هجدهم اسفندماه_ هرروز ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری دوران معاصر، واقع در چهارباغ بالا، حدفاصل کاخ سعادت‌آباد و چهارراه نظر، بن‌بست ۱۳، پلاک پنج مراجعه کنند.

آیندگان از شاهنامه می گویند

کد خبر 558165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.