رکود جبران‌ناپذیر صنعت گردشگری ایتالیا طی دوران کرونا

گزارش‌ها حاکی است که بیش از یک‌سوم هتل‌های رم، پایتخت ایتالیا، در پی شیوع بیماری کووید-۱۹ تعطیل شده است زیرا گردشگران به میزان بسیار کمتری به این شهر سفر کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور ایتالیا یکی از نقاط دنیا با بیشترین اثربخشی از کرونا به حساب می‌آید، به طوری که طی دو سال شیوع بیماری، از ۱۲۰۰ هتل آن، تاکنون ۴۱۰ مورد تعطیل شده است. محققان چنین استدلال کرده‌اند که کاهش دائمی تعداد گردشگران به سمت این کشور و به ویژه پایتخت آن، تعطیلی هتل‌های بیشتری را در سراسر شهر رقم خواهد زد، ضمن این‌که رکود اقتصادی بیشتری را در بخش گردشگری در پی خواهد داشت. در حال حاضر، فعالیت در بخش گردشگری شهر به دلیل شیوع بیماری کووید -۱۹ به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته است و همین امر، به بی‌ثباتی برای تجارت شهر را به همراه داشته است.

در همین راستا، دولت ایتالیا تصمیم گرفت با مقامات ارشد کشور جلسه‌هایی فوری برقرار کند تا برای حل مشکل، چاره‌ای بیندیشند. در این جلسات، نمایندگانی از بخش گردشگری و مهمان‌نوازی رم نیز حضور داشتند و به گفت‌وگو و طرح ایده‌های خود برای حل مشکل پرداختند. این افراد، احتمال بیکار شدن بیش از هشت هزار نفر در آینده نزدیک را مورد بحث قرار دادند و تأثیرات آن را بر اقتصاد کلی شهر و حتی کشور بررسی کردند. جالب این‌که جلسه‌های فوری دولت ایتالیا در این خصوص، همزمان با حمله روسیه به اوکراین برگزار شد که همین رویداد نیز خود، نگرانی‌های بزرگی را در زمینه احتمال رکود بیشتر گردشگری در پی دارد.

رکود جبران‌ناپذیر صنعت گردشگری ایتالیا طی دوران کرونا

مدیران رم، نقش شهر خود را در گردشگری سراسر کشور بسیار حائز اهمیت می‌دانند، در حالی‌که پایتخت، به علت ساختار شهری ویژه خود، بیشترین آسیب‌پذیری را در بخش گردشگری از شیوع بیماری کووید -۱۹ متحمل شده است. در واقع، گزارش‌ها نشان داده است که در سال ۲۰۲۱، صنعت گردشگری در پایتخت رکود ۸۰ درصدی را تجربه کرد، حال آن‌که این نرخ در سایر نقاط کشور به طور میانگین به تنها ۳۶ درصد رسید.

البته، وزیر صنعت گردشگری ایتالیا از برگزاری دو رویداد بزرگ در آینده خبر داده و امیدوار است در نتیجه آن‌ها، گردشگری در سراسر کشور و به ویژه در پایتخت، رونقی چشمگیر را تجربه کند. رم در سال ۲۰۲۵ میزبان جشن کلیسای کاتولیک خواهد بود که یک مراسم مذهبی بسیار بزرگ است و می‌تواند گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند. رویداد دیگر، اکسپو ۲۰۳۰ خواهد بود که قرار است در پایتخت ایتالیا برگزار شود.

رکود جبران‌ناپذیر صنعت گردشگری ایتالیا طی دوران کرونا

کد خبر 558112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.