واکسن گیاهی کرونا در کانادا تایید شد

شرکت مدیکاگو کانادا نوعی واکسن گیاهی کرونا در جهان تولید کرده است و به‌تازگی مقامات بهداشتی این کشور تزریق این واکسن را برای بزرگسالان تایید کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن کرونا تولید شده توسط شرکت مدیکاگو (Medicago) در کانادا نخستین واکسن گیاهی تأیید شده در جهان برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ است. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که این واکسن در دو دوز تزریق می‌شود و واکنش سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. واکسن گیاهی ذکر شده ششمین واکسن کووید -۱۹ است که مجوز قانونی در کشور کانادا را دریافت کرده است.

گروهی از محققان کانادایی به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن گیاهی ذکر شده، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف تعدادی از افراد ۱۸ تا ۶۴ را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن گیاهی تولید شده ۷۵.۳ درصد در برابر سویه دلتا ویروس کرونا مؤثر است. همچنین، میزان تأثیرگذاری این واکسن بر همه سویه‌های ویروس به جز امیکرون ۷۱ درصد گزارش شده است؛ زیرا در زمان انجام این مطالعه، سویه امیکرون پدیدار نشده بود.

شرکت مدیکاگو اعلام کرده است که قصد دارد حداکثر ۷۶ میلیون دوز از این واکسن گیاهی در اختیار دولت کانادا قرار دهد. این نوع واکسن با نام تجاری Covifenz مبتنی بر نوعی فناوری است که در فرآیند توسعه خود از گیاهان استفاده می‌کند تا ذرات غیرعفونی را که شبیه به ویروس است، تولید کند. شرکت مدیکاگو در تلاش است واکسن گیاهی خود را به‌عنوان دوز تقویت کننده بر کودکان مورد آزمایش قرار دهد.

کد خبر 558093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.