اجرای سامانه‌ "سوت‌زنی"‌؛ مسیری امن برای تعامل با شهروندان

رئیس‌ کمیسیون‌ پایش‌ و نظارت‌ بر مصوبات شورای اسلامی‌شهر اصفهان، گفت: با اجرای سامانه‌ "سوت‌زنی"‌ دیوار بی‌اعتمادی‌ که‌ بین‌بخشی‌ از جامعه‌ با شهرداری‌ و مدیریت‌ شهری وجود دارد نسبت‌ به قبل کوتاه‌تر می‌شود و امکان نظارت‌ عامه‌ و همگانی‌ برقرار شده‌ است و فرصت‌ تخلف‌ و سوء‌استفاده از بین می‌رود.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به این که اجرای سامانه "سوت‌زنی" مسیری امن برای تعامل با شهروندان است، اظهار کرد: افراد زیادی در بدنه شهرداری به طور سالم فعالیت می‌کنند و با اطمینان خاطر مشغول به خدمت‌رسانی هستند، اما تعداد معدودی که با آبروی خانواده بزرگ شهرداری و شورای اسلامی شهر بازی می‌کنند و وارد فساد اداری و سوءجریان می‌شوند، نباید احساس امنیتی نسبت به اعمال غیرمسئولانه و غیراخلاقی خود داشته باشند.

وی ادامه داد: این گروه از افراد بدانند که هر لحظه ممکن است شهروندان‌، ارباب رجوع و شهرداری اعمال غیراخلاقی آنها را پیگیری کنند و گزارش دهند و این اتفاق درخواست شورای اسلامی شهر و مدیریت جدید شهرداری اصفهان بوده و پیش رفتن در این مسیر لازم است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: در اصل در طرح شفافیت به جز سامانه "سوت‌زنی" چند مورد دیگر نیز پیش‌بینی شده است که انطباق این موارد به طور کامل با قوانین موضوع بررسی و بر اساس قانون، این طرح تنظیم شده و موارد مختلفی را پیش‌بینی کرده است.

وی در خصوص سامانه‌ای که تمام معاملات را رصد می‌کند، تصریح کرد: پیمانکارانی که معاملاتی را با شهرداری و سازمان‌های وابسته انجام می‌دهند، باید در سامانه مورد نظر ثبت نهایی شده باشند و به طور شفاف اعلام شود و همه بدانند که کدام شرکت پیمانکار عمرانی این تعداد کار را در شهرداری بر عهده دارد و مقدار پیمان شرکت چه میزان است. مشخصات مربوط به قراردادی که پیمانکار با شهرداری یا سازمان وابسته دارد در این سامانه ثبت خواهد شد.

مصور خاطرنشان کرد: این اتفاق کمک می‌کند تا شهروندان علاقه‌مند بتوانند از اطلاعات آگاه شوند و بدانند که بودجه شهر صرف انجام چه فعالیت‌هایی می‌شود و از سوی دیگر به صورت شفاف و روشن بدانند اتفاق‌های مهم در شهر چه مواردی خواهد بود.

کد خبر 558084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.