آیا دوره نهفتگی کرونا امیکرون کوتاه‌تر است؟

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که علائم کرونای امیکرون ممکن است دو تا سه روز پس از آلوده شدن به ویروس ظاهر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سویه امیکرون ویروس کرونا که برای نخستین‌بار در آفریقای‌جنوبی شناسایی شد، مردم سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است. این سویه جهش یافته نه تنها آنتی‌بادی ناشی از دریافت واکسن کرونا را خنثی می‌کند، بلکه در برابر ایمنی ایجاد شده بر اثر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ نیز مقاوم است و خطر بروز عفونت مجدد را افزایش می‌دهد. پژوهشگران از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا متوجه شدند که علائم این سویه با علائم ویروس کرونا اولیه متفاوت است.

علائم سویه امیکرون چیست؟

با توجه به داده‌های ارائه شده از کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آفریقای جنوبی، هشت علامت رایج سویه امیکرون شامل خارش گلو، درد پایین کمر، آبریزش و احتقان بینی، سردرد، خستگی، عطسه کردن، تعریق شبانه و بدن درد می‌شود. متخصصان معتقدند که علائم سویه امیکرون بسیار شبیه به سرماخوردگی یا آنفلوآنزای معمولی است، اما لازم است افراد در صورت مشاهده هر کدام از علائم ذکر شده، به پزشک مراجعه کنند و تست کرونا انجام دهند.

آیا دوره نهفتگی کرونا امیکرون کوتاه‌تر است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که دوره نهفتگی بیماری کووید -۱۹ به زمان بین در معرض ویروس قرار گرفتن تا شروع علائم بیماری گفته می‌شود، این مدت زمان به طور متوسط بین پنج تا شش روز است، اما ممکن است تا ۱۴ روز نیز طول بکشد. متخصصان معتقدند که با شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا، دوره نهفتگی بیماری به دلایل مختلفی کوتاه شده است، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که علائم کرونای امیکرون ممکن است دو تا سه روز پس از آلوده شدن به ویروس ظاهر شود. با این وجود، متخصصان توصیه می‌کنند که افراد حداقل ۱۰ روز پس از این که در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند خود را ایزوله کنند، زیرا ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا علائم بیماری پدیدار شود.

آیا کرونا امیکرون خفیف باعث بروز کووید طولانی‌مدت می‌شود؟

کووید طولانی مدت زمانی رخ می‌دهد که افراد حتی پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ نیز درگیر علائم مربوط به آن می‌شوند. پیش از این، متخصصان بر این باور بودند که فقط افرادی درگیر کرونای طولانی مدت می‌شوند که نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه کرده باشند. با وجود این که سویه امیکرون ویروس کرونا باعث بروز علائم خفیف‌تر بیماری می‌شود، اما متخصصان معتقدند که افراد مبتلا به عفونت خفیف نیز ممکن است کرونای طولانی‌مدت را تجربه کنند.

در صورت مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

افرادی که درگیر علائم بیماری کووید -۱۹ می‌شوند یا در تماس نزدیک با بیماران کرونایی قرار می‌گیرند، باید خود را به مدت پنج تا ۱۰ روز ایزوله کنند، دوران قرنطینه در هند هفت روز و در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا پنج روز اعلام شده است. همچنین، توصیه شده است که افراد به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و دستان خود را به صورت مرتب بشویند یا ضدعفونی کنند. در صورتی که افراد دچار علائم بیماری کووید -۱۹ شدند، باید خود را ایزوله کنند و با دیگر افراد در ارتباط نزدیک قرار نگیرند.

کد خبر 557972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.