۵ اسفند روز افتخار مردم خمینی‌شهر است

امام جمعه خمینی‌شهر گفت: پنجم اسفند سال ۱۳۶۲در عملیات خیبر ۱۸۱ رزمنده از شهرستان خمینی‌شهر به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه‌های امروز در مصلی نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: ماه رجب یکی از بهترین ماه‌ها است، ماه بندگی و عبودیت که می‌توان فرصت‌ها را غنیمت شمرد تا در روز قیامت جز رجبیون باشیم.

وی با اشاره به شهادت هفتمین امام موسی ابن جعفر (ع) دو چالش را در زمام امامت موسی کاظم (ع) مطرح کرد و گفت: امام موسی کاظم (ع) با فرقه‌های انحرافی و طاغوت‌های مختلفی مقابله کرد، فرقه‌هایی که ریشه و اساسی نداشت و بخش زیادی از امت شیعه را به انحراف کشاند.

امام جمعه خمینی‌شهر با اشاره به روز پنج اسفندماه که به نام روز ایثارو شهادت شهرستان خمینی‌شهر نامیده شده است، خاطرنشان کرد: پنجم اسفند سال ۱۳۶۲ شهرستان خمینی شهر ۱۸۱ شهید تقدیم اسلام و نظام انقلاب اسلامی کرد و شهیدان بر روی دست مردم شهیدپرور تشییع شدند؛ عملیات خیبر از مهم‌ترین عملیات‌هایی بود که در هورالهویزه انجام شد و شهرستان خمینی‌شهر با پنج گردان در این عملیات حماسه‌آفرینی کرد.

وی ولایت‌مداری مردم شهرستان را از ارزش‌های نظام دانست و ادامه داد: شهدای شهرستان خمینی‌شهر نسبت به برخی استان‌ها بیشتر است که نشان از ولایت مداری مردم شهرستان است و این وظیفه مسئولان را بیشتر می‌کند، همچنین مسئولان مدیون خون شهدا و ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس هستند و باید مطالبات مردمی را به شایستگی پاسخگو باشند.

حجت الاسلام موسوی در خصوص سرنوشت کشور اوکراین همسایه شمالی ایران، اضافه کرد: اوکراین سومین کشور از نظر تسلیحات هسته‌ای است و در حال حاضر آمریکا و روسیه نقشه‌هایی در سر می‌پروانند که با تحویل تسلیحات هسته‌ای این کشور به آمریکا دفاع کامل از این کشور انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با بی‌خردی مسئولان این کشور، اوکراین خلع سلاح شد و طرف‌های قرارداد در جهت دفاع از اوکراین هیچ اقدامی نکردند و کشور اوکراین تنها مانده که این درس عبرتی برای مسئولان کشورها است.

امام جمعه خمینی‌شهر به مساله مذاکرات اشاره کرد و تاکید کرد: برخی از رسانه‌های داخلی بر طبل دشمن می‌کوبند و نجات از سختی‌ها را مذاکره با آمریکا می‌دانند و بر این سیاست غلط پافشاری می‌کنند.

وی در خصوص تبعیت از مقام عظمای ولایت و حمایت از دولت، اضافه کرد: مستکبران بدانند ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های دینی مانند سدی محکم در برابر خواسته‌های آنها ایستادگی خواهد کرد.

کد خبر 557949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.