رد پیشنهاد شرم آور پاریس توسط امباپه/ دردسر عجیب مکانی به دلیل قمار!

در بسته خبری ورزش این هفته، خبرهای داغ و مهمی وجود دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هر هفته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشته، به شرح زیر است:

* توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) فاش کرد که مذاکراتی در مورد امکان اعمال محدودیت سنی برای ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک شرکت می‌کنند، در حال انجام است. باخ تأیید کرده است که هیئت اجرایی IOC در واکنش به رسوایی دوپینگ کامیلا والیوا اسکیت باز ۱۵ ساله روسیه در بازی‌های المپیک زمستانی پکن که توجه رسانه‌های جهانی را به خود جلب کرده است، بحث درباره این موضوع را آغاز کرده است.

* بهنام یخچالی ملی پوش بسکتبال کشورمان که به دلیل ابتلاء به کرونا به قرنطینه رفته بود پس از طی کردن دوره قرنطینه خود به میادین بسکتبال بازگشت و قرار بود آلمان را به مقصد ایران ترک کند که متأسفانه به دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونایش، بار دیگر به قرنطینه رفت و مسابقات انتخابی جام جهانی بسکتبال را از دست داد.

* کمتر از دو هفته دیگر، رقابت‌های هاکی روی یخ دیویژن، قهرمانی جهان به میزبانی کشور قرقیزستان در حالی برگزار خواهد شد که تیم ملی هاکی روی یخ ایران برای اولین بار پا در این آوردگاه بزرگ می‌گذارد. در آستانه رقابت‌های جهانی قرقیزستان نام ملی پوشان هاکی روی یخ ایران در سایت حرفه ای‌های این رشته eliteprospectshockey ثبت شد تا نمایندگان کشورمان در کلاس جهانی ظاهر شوند.

* تیم ملی فوتسال زیر ۱۹ سال کشورمان در مسابقات منطقه آسیای مرکزی (کافا) برابر قرقیزستان به پیروزی ۶ بر یک رسید و پیش از پایان این رقابت‌ها به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره نوشت، جمهوری اسلامی ایران پس از کسب سومین برد متوالی پنجشنبه شب در ورزشگاه گازپروم آرنا، پیش از افغانستان قهرمان مسابقات فوتسال زیر ۱۹ سال کافا شد.

* همه‌گیری ویروس کرونا در دو سال گذشته باعث تغییر چندین قانون در دنیای فوتبال شده است. در همین راستا، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قصد دارد تغییراتی را در فهرست بازیکنان تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اعمال کند. طرح اصلی این است که تعداد بازیکنان از ۲۳ نفر به ۲۶ نفر افزایش یابد.

* سوشا مکانی دروازه بان میوندالن به دلیل نقض قوانین قمار محروم شد و قرار است باشگاه میوندالن در این رابطه درخواست تجدید نظر مطرح کند. با این حال باشگاه پذیرفته کاری که مکانی انجام داده ناشیانه بوده، "برنیکه وولفسبرگ"، مدیر کل میوندالن، به Drammens Tidende می‌گوید: ما به عنوان یک باشگاه باید در این مسئولیت شرکت کنیم، اما سوشا نیت بدی نداشته است و به این تصمیم اعتراض می‌کنیم.

* در دیدار معوقه هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتسال، جمعه‌ی گذشته، تیم‌های گیتی پسند اصفهان و مس سونگون از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن پیروزی اصفهان به مصاف هم رفتند و در پایان شاگردان محمد کشاورز در تیم فوتسال گیتی پسند موفق شدند با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست دهند.

* الهه قلی فلاح، تنها نماینده ایران در بخش نابینایان (رشته صحرانوردی) به عنوان پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ معرفی شد. بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ از ۱۳ تا ۲۲ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

* حسین زکی‌زاده، خزانه دار سابق و کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: زمانی که ریاست فدراسیون از مهدی هاشمی به مهدی مبینی سپرده شد، بدهی فدراسیون ۱۴ میلیارد تومان بود، اما این بدهی پرداخت نشد و میزان آن بیشتر شده است. سال ۹۷ فدراسیون حدود ۲۷ میلیارد تومان بدهی داشت و حالا این بدهی به ۳۰ میلیارد رسیده است. علی دادگر، رئیس پیشین فدراسیون تیراندازی آبان ماه امسال گفته بود که بیشتر بدهی‌های این فدراسیون در دوران ریاست او پرداخت شده است.

* رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر روزهای ۲۸ لغایت ۳۰ بهمن ماه در سالن شش هزار نفری الغدیر ارومیه برگزار شد و در پایان تیم استان مازندران با ۱۵۹ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های تهران و لرستان به ترتیب با ۱۱۲ و ۱۰۱ امتیاز دوم و سوم شدند.

* بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی از روز ۱۵ بهمن در شهر پکن آغاز و یکم اسفند با صدرنشینی نروژ در جدول رده‌بندی مدال‌ها به پایان رسید. در این دوره از بازی‌ها ایران با سه نماینده حضور داشت که حسین ساوه‌شمشکی به خاطر مثبت شدن نمونه دوپینگ از دهکده بازی‌ها اخراج شد. حالا ساوه‌شمشکی که سابقه حضور در ۲ المپیک زمستانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد با انتشار پستی در فضای مجازی رسماً از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

* اعلام باشگاه راجا کازابلانکا مراکش، مارک ویلموتس از سرمربیگری این تیم کنار گذاشته شد. ویلموتس که نزدیک به سه ماه در تیم راجا حضور داشت، با عملکرد خود صدای هواداران تیم را بالا برد و این اعتراض‌ها در نهایت به اخراج مربی بلژیکی منجر شد.

* دیدار نمادین آل استار لیگ بسکتبال NBA بین ستاره‌های کنفرانس شرق و غرب برگزار شد که یاران لبران جیمز در تیم کنفرانس غرب موفق شدند حریف خود را ۱۶۳ بر ۱۶۰ شکست دهند.

* الهام هاشمی که پیش از این سرمربی تیم ملی تفنگ بادی زنان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود، بر اساس قراردادی از ماه فوریه ۲۰۲۲ تا المپیک پاریس هدایت تیم ملی تفنگ بادی زنان و مردان کشور دانمارک را برعهده خواهد داشت.

* مقامات فوتبال قطر برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رقابت‌های جام جهانی از همین حالا مشغول تدارک هستند و می‌خواهند در روز افتتاحیه بیشترین تعداد ستارگان بازنشسته فوتبال جهان را در استادیوم گرد هم بیاورند. علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا بازیکنان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان از جمله میهمانان مدنظر قطری‌ها هستند که به احتمال فراوان تحت عنوان تماشاگران ویژه مراسم و جدال افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ به دوحه دعوت می‌شوند.

* مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا از روز دهم تا بیست و سوم اسفند به میزبان اردن و در شهر امان برگزار می‌شود. تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بوکس کشورمان برای حضور در مسابقات آسیایی با ۱۳ بوکسور راهی اردن خواهند شد. ملی‌پوشان بوکس کشورمان روز ۹ اسفند به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

* سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد، باشگاه‌های فوتسال که می‌خواهد در رقابت‌های آسیایی شرکت کنند ملزم به دریافت مجوز حرفه‌ای از سال ۲۰۲۴ هستند. باشگاه‌های فوتسال هم از این بعد مثل فوتبال باید مجوز حرفه‌ای کسب کنند. هر باشگاهی باید ساختارهای مشخص ورزشی، مدیریتی و مالی داشته باشد.

* در جریان تمرین استقلال، ووریا غفوری با ناراحتی زمین را ترک کرد. این بازیکن در جریان تمرین تاکتیکی کاور را به زمین زد و راهی رختکن شد. با اعلام کادرفنی تیم فوتبال استقلال، وریا غفوری به دلیل تخلف انضباطی در تمرین روز دوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۰ در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته و مجوز شرکت در تمرینات این تیم را نخواهد داشت.

* جلسه هماهنگی قوانین جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲ به صورت آنلاین درحالی با حضور مسئولان برگزاری این مسابقات و نمایندگان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان برگزار شد که عربستان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان میزبان مسابقات منطقه غرب آسیا انتخاب شد.

* به نقل از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، اسحاق قویدل قهرمان مازندرانی پرورش اندام ایران و جهان که عناوین زیادی را در مسابقات داخلی و بین‌المللی در دسته سنگین وزن به دست آورده بود، بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

* حمید استیلی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال انتخاب شد. پیش از این مجتبی خورشیدی سرپرستی تیم ملی فوتبال امید را بر عهده داشت.

* دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر کوراش باشگاه‌های کشور، جام پوریای ولی (یادواره شهدای سلامت) که از صبح روز سه‌شنبه سوم اسفندماه به میزبانی بجنورد آغاز شده بود، با قهرمانی تیم توسعه عمران فخر بجنورد به پایان رسید. تیم رعد پدافند ارتش به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و تیم شادیلون خراسان رضوی نیز به مقام سومی بسنده کرد. ضمن اینکه تیم پارس ام اس اصفهان به عنوان تیم اخلاق این پیکارها معرفی شد.

* مشکات الزهرا صفی از ایران با شکست در دور دوم جدول انفرادی و دور نخست جدول دونفره، از مسابقات تنیس جوانان سطح یک برزیل، حذف شد. صفی ابتدا نماینده برزیل را شکست داد اما در دور دوم برابر نفر ۱۳ رنکینگ جوانان جهان شکست خورد. او همچنین به همراه هم تیمی خود از اکوادور، در دور نخست جدول دونفره بازی را واگذار کرد.

* فدراسیون جهانی ژیمناستیک اعلام کرد، با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و وضعیت بهداشتی حاضر در جهان، رقابت جام جهانی بلژیک که قرار بود از ۸ تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ (۱۹ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۱) برگزار شود لغو شد.

* پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تمام فعالیت‌های فوتبالی اوکراین به حالت تعلیق درآمد، بنابراین لیگ اوکراین تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. شهاب زاهدی بازیکن ملی پوش کشورمان که در تیم زوریا لوهانسک اوکراین بازی می‌کند، با استناد به قوانین آئین نامه فیفا می‌تواند به علت مسائل امنیتی قراردادش را با زوریا فسخ کند.

* فدراسیون هندبال اروپا (EHF) در پی تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، تمامی بازی‌های بین المللی را که قرار بود در اوکراین برگزار شوند، لغو و به مکان‌های جدید منتقل کرد.

* قرارداد کیلیان امباپه بازیکن ۲۳ تیم فوتبال پاری سن ژرمن پایان فصل به پایان می‌رسد و سران باشگاه به دنبال حفظ او هستند. به گزارش مارکا و ۹۰min، پی اس جی برای دور کردن دیگر مشتریان، قراردادی به ارزش یک میلیون پوند در هفته به امباپه پیشنهاد داد. با این حال، ملی پوش فرانسوی این پیشنهاد را رد کرده است.

* محرم نویدکیا که پس از تساوی سپاهان برابر ذوب آهن از سرمربیگری طلایی پوشان استعفا داده بود، حالا با پاسخ منفی مدیران طلایی برای استعفا رو به رو شده است.

* پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره دو مدافع استقلال باید عازم خدمت سربازی شوند، این خبری است که به صورت رسمی از طریق پایگاه خبری پلیس و به نقل از سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.

کد خبر 557890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.